Boktipset

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har äntligen plöjt igenom Peter Englunds Poltava.

Många har säkert koll att vår Karl XII:s armé i börja på 1700 talet belägrade den Ukrainska staden Poltava. Jag tycker absolut att Peter Englund skickligt och mycket detaljrikt skildrar det ödesdigra slaget timme för timme. Riktigt bra bok. Rekommenderas på det varmaste.

Nya lästips mottages :tummenupp

Dina inlägg brukar se ut som om du fått en infarkt mitt i grammatiken. Det här ju så korrekt skrivet att man blir lite undrande även om det heter "å det varmaste".

Boktips: Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Nånting fattas en tills man läst den.

Dina inlägg brukar se ut som om du fått en infarkt mitt i grammatiken. Det här ju så korrekt skrivet att man blir lite undrande även om det heter "å det varmaste".

Boktips: Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Nånting fattas en tills man läst den.

Tackar. Mika Waltari:s Sinuhe egyptiern ska kollas upp. Såg dessvärre nu att den saknas på Gbg:s stadsbibliotek. Det blir att ta en tur till en välsorterad bokhandel i eftermiddag :tummenupp

Jag måste slänga ut ett boktips. Kanske många har sett filmen men inte läst boken Parfymen av Patric Süskind. En förskräcklig berättelse om den lille killen (parfymören Jean-Baptiste Grenouille) uppväxt och hans framfart i 1700-talets Frankrike. Boken är som så många gånger förr mer fängslande än filmen.

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back