Bokning till BKK-dagar 2005

En bankörning á 1200 spänn gör knappast en till raceförare...dock har man jäkligt kul!!! :D Men jag undrar vad som gör 2 dagars kursen nästan lika dyr som att gå alla de 3 1-dagars kurserna... :va

Swappe skrev:
Ibland e du så dryg...Du fattar väl vad jag menar?! :va :död
sorry att jag klickade på ditt jävla inlägg för att svara! Anledningen var att du o tweetie syftade på priset och jag tog upp frågan för att påvisa för alla som läser här som kanske inte vet vad BKK är för något utan tror att det är en vanlig ban-dag..

Att JAG jämför indirekt med SRW är för att det kostar mindre att köra, men det är mer av en "bandag" än vad BKK är. Förstå skillnaden och meningen med inlägget istället för o hitta saker att hacka på!

Men hallå. Gå o ät nåt eller nåt annat nervlugnande.
Jag har inte drygat mig mot dig, jag har bara svarat på dina sk argument.
Du gör en jämförelse som ingen annan gör o som i det här sammanhanget är helt irrelevant. Ska du jämföra priser får du väl isf jämföra med Sydskanes Emses heldag på Knudan. Den som kostar ungefär halva priset mot SMC. Men, JAG har inte gjort den jämförelsen.

Så om du nu tar huvet ur röven o läser vad jag skriver, så står det klart o tydligt att den jämförelse som görs, görs mot tidigare års priser. Prisstegringen är brutal, det kan ingen annat än hålla med om.

Att du sen är extremt partisk i det här kanske vi inte ska nämna alls???

Last edited:
Måtte säsongen komma igång snart...

Var snälla och gör inte det här till en gnäll- o tuppfäktningstråd.

De som inte vill betala vad det kostar behöver ju inte, eller hur!
Jag hoppas att ni är medvetna om att det är en ideell förening vi har att göra med (d.v.s att vi som arbetar med BKK gör det gratis!). Vi måste gå break even - gör vi inte det måste vi lägga ner BKK.
Matematiken är inte svårare än så.

Det kommer en förklaring på BKK´s hemsida för er som är intresserade av den djupare matematiken.

Love, peace and understanding :pannkyss

Kurvmakaren skrev:
Skall inte du ta licens i år, förresten?

Jag tog ju amatörlicensen förra året och är godkänd för b-licens i år! Så nu j-ar ska det köras! :)

När är SRW klar med "the new improved"? :confused: Ser fram emot att pröva!

Tweetie skrev:
Jag tog ju amatörlicensen förra året och är godkänd för b-licens i år! Så nu j-ar ska det köras! :)

Håll spåret då så man slipper att köra över dig :D

Tweetie skrev:

Sorry! Hade dålig koll på din licenstagning... :3freak

Nya bansträckningen är på gång och jag kommer att lämna ut mer info om den via forumet när förhandlingarna har slutförts.
Jag har den dock hemma för beskådning i pappersformat....

Swappe skrev:
... o kör mer båge :rolleyes: :tummenupp

Jag kommer att köra mer båge, men då på Hyllinge MS kvällsträningar och sedan väljer jag istället Racing4fun's körningar i år. De kan inte alls jämföras med SMC's körningar, de har en helt annan inriktning och inte samma upplägg.

Där kan jag välja att ha föråkare eller inte(beroende på vilken grupp jag väljer) och de har 2 dagar i rad flera ggr i sommar=mer samlad träning på bana.

Och visst det är dyrare, men det är mer den typ av körning som jag känner att jag behöver utvecklas i eftersom jag bara kör bana i år och antagligen ett par år framåt. (Racing skulle nog andra inte kalla det, men roadracinglicens har jag :tungan )

Vill understryka att jag INTE jämför SMC med Racing4fun. Det är bara att jag tyvärr måste välja bort en pga den ökade kostnaden, och jag får mer av det jag behöver på danskarnas bandagar... :rodnar

Tweetie skrev:
Vill understryka att jag INTE jämför SMC med Racing4fun. Det är bara att jag tyvärr måste välja bort en pga den ökade kostnaden, och jag får mer av det jag behöver på danskarnas bandagar... :rodnar
Men dom är ju ännu dyrare :va

Saxat från deras hemsida: Racing4Fun-arrangementer på Ring Knutstorp i 2005 (tilmelding her)

Torsdag den 26. maj
Fredag den 27. maj

Fredag den 3. juni
Lørdag den 4. juni

Fredag den 1. juli
Lørdag den 2. juli

Fredag den 29. juli
Lørdag den 30. juli

Torsdag den 8. september
Fredag den 9. september

Alle dage køres fra kl. 9 til kl. 16.
Bemærk at du skal møde senest kl. 7.00 af hensyn til check in, obligatorisk maskinsyn og briefing.

Prisen er uændret, 1350 kr. pr. deltager pr. dag.
Ved køb af to sammenhængende dage er prisen 2500 kr. pr. deltager

1350 eller 2500 DKK ggr 1.25 :gnissla

Vilket jag oxå skrev.... :tungan

Den ökade kostnaden jag syftade på är den totala kostnaden att köra med både Racing4fun och SMC. Därför väljer jag att bara köra med danskarna. Dessutom passar körningen med danskarna bättre eftersom det är något mer racingbetonat.

Förstått????

Tweetie skrev:
Vilket jag oxå skrev.... :tungan

Den ökade kostnaden jag syftade på är den totala kostnaden att köra med både Racing4fun och SMC. Därför väljer jag att bara köra med danskarna. Dessutom passar körningen med danskarna bättre eftersom det är något mer racingbetonat.

Förstått????

SMC INTE ämmad för Licensierade förare med RR Mc..En licensierad förare har för ambition att bli snabbare på banan. SMC´s kurs är en ubildning för att bli säkrare i trafiken....

Mvh//Dogge

Zilversurfer skrev:
SMC INTE ämmad för Licensierade förare med RR Mc..En licensierad förare har för ambition att bli snabbare på banan. SMC´s kurs är en ubildning för att bli säkrare i trafiken....

Mvh//Dogge

Fullt medveten om detta Dogge!

Just därför jag gjort detta valet. Har kört med SMC dels för att få tips som förare på gata och för att det är kul att träffa människor med samma intresse = hojar. Och speciellt andra tjejer, vi är ju inte jättemånga. :yoparty

Tjejdagen var kanon!!! Kommer det tillbaka så kommer jag att anmäla mig till det, primärt för den härliga stämningen på bandagen under tjejdagen, trots att det inte är "rejsing" på programmet. Ni som sett mig köra vet oxå att det inte är mycket racingstil över hur jag kör än. :)

Men eftersom jag nu ska köra enbart bana så är det inte lika aktuellt att köra med SMC.

Jag kan faktiskt skilja på körning med SMC och Racing4fun, jag har heller inte samma mål på en bandag med SMC som med Racing4fun! :7peta

Tweetie skrev:
Jag kan faktiskt skilja på körning med SMC och Racing4fun, jag har heller inte samma mål på en bandag med SMC som med Racing4fun! :7peta
Låter ju som du väljer rätt med tanke på din inriktning :tummenupp

Gatåkare = SMC BKK, Racing wannabes = Racing4fun.

GSXR1100R skrev:
SMC vill inte riskera att någon kör över sina begränsningar framför kameran.

Du kunde visat filmsnutten på mig från förra året, och därmed övertygat dem att det inte var nån risk :D

Peno skrev:
Du kunde visat filmsnutten på mig från förra året, och därmed övertygat dem att det inte var nån risk :D
Hehehe nej det skrämmer ingen, men SMC bestämmer och så blir det :tummenupp

Jag tänkte dra med mig en kompis men hon har lite ont om money (studerar).
På tjejdagen förra året träffade jag en kille som stod flaggvakt och han berättade att han fick en gratiskörning i ersättning.
Gäller det i år oxå? :confused: Var anmälar man sig i så fall? :confused:

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back