Bokning till BKK-dagar 2005

Tweetie skrev:
1200:- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! God damn! :fatta!

Det är en kanonkurs, med kanoninstruktörer, men jag vet iaf att jag inte kommer att lägga 1200 på det. Och vad hände med att medlemmar får det billigare? Då hade jag kunnat tänka mig att köra med SMC i år. Jag som tom valde försäkringsbolag till min hoj efter huruvida man får köra på smc's kurser på bana...

Det ska bli intressant om SMC kommer att gå runt på detta eller om det går ännu mer back än vad det gjort. Jag själv måste tyvärr säga att jag tycker det gått över den gräns för vad jag är beredd att betala.

Till heders för dem på SMC Skåne som kämpar med bandagarna och verkligen försöker få ihop till dagar för oss att köra bana och bli bättre förare! :tummenupp

Instämmer helt med citerad talare.

Skall inte du ta licens i år, förresten?

Tweetie skrev:
1200:- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! God damn! :fatta!

Det är en kanonkurs, med kanoninstruktörer, men jag vet iaf att jag inte kommer att lägga 1200 på det. Och vad hände med att medlemmar får det billigare? Då hade jag kunnat tänka mig att köra med SMC i år. Jag som tom valde försäkringsbolag till min hoj efter huruvida man får köra på smc's kurser på bana...

Det ska bli intressant om SMC kommer att gå runt på detta eller om det går ännu mer back än vad det gjort. Jag själv måste tyvärr säga att jag tycker det gått över den gräns för vad jag är beredd att betala.

Till heders för dem på SMC Skåne som kämpar med bandagarna och verkligen försöker få ihop till dagar för oss att köra bana och bli bättre förare! :tummenupp

Trodde du var rik villaägare? Sälj V70:n o kör mer båge :rolleyes: :tummenupp

Jag får nog också ta o hålla med Tweetie här. Jag har inte gnällt så mkt innan utan mest sett glad ut o betalat, men nu är gränsen nådd fan.
Förra årets höjning var högljutt omdebatterad. Då kunde man iallafall skylla på att banhyran stigit rejält. Som jag förstår det har den inte gjort det på samma vis i år...

En annan fråga man ställer sig är, var ska det sluta? 650-950-1200kr, vad kommer det att kosta nästa säsong? 1500:-? o säsongen efter det? 1800:-??

SMCs BKK börjar snart bli en klassfråga...

Om det är så att SMC byggt på / förändrat sin utbildning så kan detta vara en godtagbar anledning till prishöjning. Det kan vara bra för folk som läser här att känna till sådana eventualiteter.

CorbenDallas skrev:
Jag får nog också ta o hålla med Tweetie här. Jag har inte gnällt så mkt innan utan mest sett glad ut o betalat, men nu är gränsen nådd fan....

Att det kostar 1200kr tycker jag också är mkt, men om man ser till vad man betalar för så...

Jag tycker inte det går att jämföra dessa kurser med en "öppen" bandag typ SRW, där man bara betalar för sjäva banan. (+/- en föråkare i vissa fall)
SMCs BKK är ju någonting där man får feedback från erfarna instruktörer och instruktioner om hur man ska göra för att förbättra sin körning osv.

BKK kursen har ju blivit "mycket mer" sen den första jag var med på och betalade 650kr för..

Läser man kursinnehållet på http://www.smcskane.com så förstår man ju vad det handlar om....
Också...om man jämför med SRW så är ju knutstorp en heldag med 7 körpass istället för 3-4 på srw?!

just my two cents.. :)

Swappe skrev:
Att det kostar 1200kr tycker jag också är mkt, men om man ser till vad man betalar för så...

Jag tycker inte det går att jämföra dessa kurser med en "öppen" bandag typ SRW, där man bara betalar för sjäva banan. (+/- en föråkare i vissa fall)
SMCs BKK är ju någonting där man får feedback från erfarna instruktörer och instruktioner om hur man ska göra för att förbättra sin körning osv.

BKK kursen har ju blivit "mycket mer" sen den första jag var med på och betalade 650kr för..

Läser man kursinnehållet på http://www.smcskane.com så förstår man ju vad det handlar om....
Också...om man jämför med SRW så är ju knutstorp en heldag med 7 körpass istället för 3-4 på srw?!

Om man jämför en Knutstorps-heldag med en SRW-kvällskörning så kan det nog stämma med antal körpass. Dessutom lägger du en åttondeldel av priset för de 3-4 körpassen.

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Om man jämför en Knutstorps-heldag med en SRW-kvällskörning så kan det nog stämma med antal körpass.

det var det jag gjorde.. :)
Jag klankar inte ner på sturup på någe vis så ta det inte så!!!
Meningen var att försöka påvisa vad man betalar för. Finns nog många som tänker:

-bah, jag kan köra 5-6ggr på SRW för de pengarna istället.

I min mening inte samma typ av körning och feedback där.
Så det är lite beroende på vad man vill köra för nåt :) rajjsing eller "trafik+utveckling".

just my 2 extra cents.

Last edited:
Swappe skrev:
det var det jag gjorde.. :)
Jag klankar inte ner på sturup på någe vis så ta det inte så!!!
Meningen var att försöka påvisa vad man betalar för. Finns nog många som tänker:

-bah, jag kan köra 5-6ggr på SRW för de pengarna istället.

I min mening inte samma typ av körning och feedback där.
Så det är lite beroende på vad man vill köra för nåt :) rajjsing eller trafik.

just my 2 extra cents.

Jag tar det inte på något sätt alls. :tungan
Det är skillnad på Sydskanes Emse:s körningar och SMC:s. Skulle nog vilja säga att de kompletterar varandra på något sätt.
Vi är ute efter att få kontinuitet i körtillfällena på inhägnat område för att "hålla folk igång" genom att arrangera körtillfällen var och varannan vecka. SMC har en mer ingående utbildning och satsar på punktinsater ett antal gånger om året.
Det är två olika metoder som båda får förarna att bättre hantera sina hojar.
All heder till SMC och deras instruktörer/funktionärer m.m för det är ett bra jobb som görs!

Swappe skrev:
..så är det fortfarande ganska mkt. Jag ifrågasätter prishöjningen från förra året där upplägget för "steg 1", var vad jag kan se exakt likadant...
Att sen steg 2 kostar ytterliggare 600 spänn utöver dom 1200x2 kan man också diskutera...

Swappe skrev:
Helt rätt, du kan inte jämföra. Har någon gjort det?

Swappe skrev:
Har den det? Jag tycker det är rätt likt faktiskt.

Swappe skrev:
Well, eftersom du gör jämförelsen så kan man med enkel matematik räkna ut att du får 30 körpass på SRW för 1200 spänn...
Men jag är inte den som jämför...

Swappe skrev:
Mina 3 pfennig

Kurvmakaren skrev:
Jag tar det inte på något sätt alls. :tungan
Det är skillnad på Sydskanes Emse:s körningar och SMC:s. Skulle nog vilja säga att de kompletterar varandra på något sätt.
Vi är ute efter att få kontinuitet i körtillfällena på inhägnat område för att "hålla folk igång" genom att arrangera körtillfällen var och varannan vecka. SMC har en mer ingående utbildning och satsar på punktinsater ett antal gånger om året.
Det är två olika metoder som båda får förarna att bättre hantera sina hojar.
All heder till SMC och deras instruktörer/funktionärer m.m för det är ett bra jobb som görs!
SRW erbjuder praktik för dom som har gått på SMC BKK kan man säga, det man lär sig på BKK behöver man sedan själv träna på IRL :tummenupp

CorbenDallas skrev:

Ibland e du så dryg...Du fattar väl vad jag menar?! :va :död
sorry att jag klickade på ditt jävla inlägg för att svara! Anledningen var att du o tweetie syftade på priset och jag tog upp frågan för att påvisa för alla som läser här som kanske inte vet vad BKK är för något utan tror att det är en vanlig ban-dag..

Att JAG jämför indirekt med SRW är för att det kostar mindre att köra, men det är mer av en "bandag" än vad BKK är. Förstå skillnaden och meningen med inlägget istället för o hitta saker att hacka på!

Priserna på BKK

Efterhand som vi utbildar fler och fler personer så kräver våra deltagare mer och mer av oss och även vi måste vidareutbilda våra instruktörer.
ser man på andra utbildningar så kostar de MYCKET mer än 1200:-
Datakurs i windows XP. tex ligger på 4-5000 för en dag. och då har man bara tråkigt hela dagen.
Jag kan hålla med om att 1200:- är mycket pengar. men ser man dels banhyran som en hög avgift och sedan kostar det en slant att utbilda alla instruktörer med. vi kan inte utbilda 1 instruktör för 1200:-/per dag.
Jag hoppas detta ger er lite svar på varför vi är tvungna att höja priset på körningar.
Vi har även en hel del personer som vill bli instruktör men när de får reda på att det är inget bara att komma in och köra först. så är det många som backar.
för att vi skall hålla så hög klass på våra utbildningar måste vi kräva en hel del av våra instruktörer. och ge de den utbildningen vi anser de måste ha innan de kan agera instruktör.

CorbenDallas skrev:
Jag får nog också ta o hålla med Tweetie här. Jag har inte gnällt så mkt innan utan mest sett glad ut o betalat, men nu är gränsen nådd fan.
Förra årets höjning var högljutt omdebatterad. Då kunde man iallafall skylla på att banhyran stigit rejält. Som jag förstår det har den inte gjort det på samma vis i år...

En annan fråga man ställer sig är, var ska det sluta? 650-950-1200kr, vad kommer det att kosta nästa säsong? 1500:-? o säsongen efter det? 1800:-??

SMCs BKK börjar snart bli en klassfråga...

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Kolla med Kungen :tummenupp

Han svarar säkert här eftersom han varit aktiv i just denna "tråd".
Jag publicerar aldrig vurpbilder från bandagar, och det vet Kungen.

Canoly skrev:
Han svarar säkert här eftersom han varit aktiv i just denna "tråd".
Jag publicerar aldrig vurpbilder från bandagar, och det vet Kungen.

självklart accepterar vi stillbilder.

Som nybörjare accepterar jag 1200 spänn för att få proffsig hjälp att bli en bättre MC förare. Tog kortet förra året och det kostade 10 ggr så mycket och då fick jag lära mig svänga i ett garage (vad fan jag nu skall kunna det för, jag kör rak in och backar ut ur mitt).
Betalar även 20 spänn per gång till Mr K för att lära mig farorna med att köra i Häckeberga samt betalar medlemsavgift och startavgift till SS Emse för att praktisera det jag lärt hos SMC och med Mr K på bana.

Att var nybörjare kostar men JAG tänker fan inte riskera mitt liv på hoj. All utbildning och träning kostar pengar, mer eller mindre.....

Man kan inte jämföra äpplen med päron. Det ena utesluter inte det andra.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back