Bokbål på Gärdet, 12/10 kl. 20.00

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Välkommen att med dina nära och kära delta i bokbålet på Gärdet ikväll! Vi samlas för manifestation och tal utanför SVT/SR först, för att sedan gemensamt i ett fackeltåg vandra ner till Gärdet och där antända böckerna av författarna som vill fortsätta gå på cocktailparty i Alexandria på din och min bekostnad.

Medtages:
  • Litterära verk av någon av nedanstående författare (finns att stjäla på närliggande bibliotek och bokhandel* i Fältöversten köpcentrum för den som är lycklig ägare till kommunstfri boksamling)
  • Plakat – ej handritade! (Idag visar vi skillnaden mellan att ha resurser och att inte ha, grafisk profil för plakaten finns att tillgå på www.markusbookburningparty12-10-2006.com, likaså tillåtna budskap)
  • Tenn sticker

Klädsel:
Något BBB**, valfritt.

Jag själv kommer bidra med ”Segel av Sten” av Åke Edwardsson i pocketform, resten av kommunisterna har jag lyckligtvis lyckats undvika.

Efter manifestationen, fackeltåget och bålet så delas jenget i två lag (mörkblått respektive pastellrosa) för stenkastning på närliggande kommunist-institut:
  • Dramatiska Institutet
  • Danshögskolan

Efter stenkastning och efterföljande poängutdelning förklaras manifestationen avslutad.

För mer bakgrund till ärendet, var god se nedan länk:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=579843&previousRenderType=6

Karta över området med tillhörande numrering över kvällens platser bifogat enligt nedan.

1. SVT/SR
2. Bra gräsmatta för bål
3. DI – home of normupplösning
4. Danshögskolan – säkert dyrt
5. Fältöversten (Bibliotek, Akademobokhandel och övriga kommu-inrättningar, t.ex. Folktandvården

*= Det är en s.k. kooperativt ägd bokhandel (Akademibokhandeln) så stöld från denna är naturligtvis berättigat, ingen lär förhoppningsvis undra varför man får ta tillbaka resurser från ett bibliotek
**=Borgare, Brat eller Business

Författarlista
  • Anders Ehnmark
  • Barbro Lindgren
  • Björn Håkanson
  • Bunny Ragnerstam
  • Carin Svensson Ardelius
  • Claes Engström
  • Gunnel Linde
  • Inger Alfvén
  • Inger Brattström
  • Inger Edelfeldt
  • Jan Gelin
  • Jan Myrdal
  • Lars Ardelius
  • Lennart Hagerfors
  • Mats Söderlund
  • P C Jersild
  • P,O Enquist
  • Per Gunnar Evander
  • Peter Curman
  • Siv Widerberg
  • Staffan Söderblom
  • Stig Edling
  • Åke Edwardson

Bifogat

• gärdet.JPG
    gärdet.JPG
    107.6 KB · Visningar: 45
Är detta dit 10,000 inlägg? Det som du startade en tråd om för ett par dagar sen? I så fall får jag säga grattis, genomtänkt och lite vitsigt samtidigt som det slår an en sträng af allvar.

Tyvärr har jag inte möjlighet att deltaga på plats, men jag kommer att sympatibränna en bok av Jan Myrdal i incineratorn i eftermiddag. Den kommer att förintas utav 1200 grader celsius. :banana

Jag är intresserad. Jag jobbar rätt nära Gärdet och är färdig vid sju. Hinner jag till Fältöversten för att stjäla böcker och tillbaka till SVT innan åtta? Kan jag ta med nåt annat att elda annars? Är det okej att elda gamla valaffischer med sossar och kommunister på, om jag inte hinner få fatt i nån bok? Jag vill verkligen ta avstånd från normupplösning och kommunism och sånt, men jag är inte så insatt. Snälla hjälp mig.

Edit: Jag har arbetarkläder på mig. Riskerar jag att bli stenad?

Mattias skrev:
2533357 Jag är intresserad. Jag jobbar rätt nära Gärdet och är färdig vid sju. Hinner jag till Fältöversten för att stjäla böcker och tillbaka till SVT innan åtta? Kan jag ta med nåt annat att elda annars? Är det okej att elda gamla valaffischer med sossar och kommunister på, om jag inte hinner få fatt i nån bok? Jag vill verkligen ta avstånd från normupplösning och kommunism och sånt, men jag är inte så insatt. Snälla hjälp mig.

Edit: Jag har arbetarkläder på mig. Riskerar jag att bli stenad?

Hej!
Du och dina arbetarvänner är naturligtvis välkomna, jag föreslår att ni gruppstjäl böcker innan för att några säkert skall undgå ordningsmakten. Annars går affischer bra, helst inte Miljöpartietskyltar då de vacklar för mycket i sin kommunistiska tro.

Angående kläderna tror jag det är bäst om du stjäl nya på D&V for Him i Fältöversten, bara det är BBB så är det lugnt, men det är inte så himla kinkigt. Spöa på något yngel kring Karlaplan och ta en Skepparkavaj annars, det är lite 1999/2005 men det går.

Väl mött.
Markus

Det var bara jag där. Jag eldade upp en valsedel från sossarna som jag tog för att förvirra massan omkring mig vid röstningstillfället. Den brann ganska fort, så det var inte så kul. :(

Mattias skrev:
2534068 Det var bara jag där. Jag eldade upp en valsedel från sossarna som jag tog för att förvirra massan omkring mig vid röstningstillfället. Den brann ganska fort, så det var inte så kul. :(

Vad babblar du om? Jag kom just hem, luktar dessutom brasa/dike. Uppslutningen var ganska bra, men vi var redda för killen i Fristads som eldade papperslappar och nynnade "We're not gonna take it", det var väl inte du?

Och beträffande Lisa Fjantlund så var hon inte med på listan för hon stod inte bakom debattartikeln.

Markus skrev:
2534297 Vad babblar du om? Jag kom just hem, luktar dessutom brasa/dike. Uppslutningen var ganska bra, men vi var redda för killen i Fristads som eldade papperslappar och nynnade "We're not gonna take it", det var väl inte du?

Och beträffande Lisa Fjantlund så var hon inte med på listan för hon stod inte bakom debattartikeln.

Jaha, var det ni? Jag har nog inte tillräckligt bra koll på BBB-garderoben, känner jag. Nåja, eldade gjorde jag, och jag kände lite samhörighet med er bratkillar som stojade och glammade sådär. Men bara lite.

Twisted Sister är skitbra! :yoparty

Edit: Fast den där indiandansen var lite under er värdighet, tyckte jag.

FreddaGädda skrev:
2534564 Ganska nazistiskt med bokbål, eh?

Jag känner mig inte så träffad, jag brände bara en valsedel och ett godispapper jag hittade.

Hur gör du när du kör hoj? Låter du bli att gasa för att inte uppfattas som antisemit?

För att anknyta till artikeln.

Författare och diverse annat kulturelt patrask ska inte sko sig på mina skattepengar. Dom kan gott och väl ha ett jobb som vilken annan som helst och skriva, hoppa, dansa, göra krukor, måla tavlor, anordna installationer, och fan och hans moster vad dom håller på med på sin fritid. :mad:

FreddaGädda skrev:
2534564 Ganska nazistiskt med bokbål, eh?

Hej tonåring! Var inte rädd för att lära dig mer om din omvärld, den kan visa sig vara både oväntad och spännande.

Natti natti. :hej

Markus skrev:
2534582 Hej tonåring! Var inte rädd för att lära dig mer om din omvärld, den kan visa sig vara både oväntad och spännande.

Natti natti. :hej

Tonåring kan du vara själv, jag har varit o-tonåring sen i april. Jag var inte särskilt allvarligt i mitt förra inlägg :arsele

Mattias skrev:
2534574 Jag känner mig inte så träffad, jag brände bara en valsedel och ett godispapper jag hittade.

Hur gör du när du kör hoj? Låter du bli att gasa för att inte uppfattas som antisemit?

Att inlägget togs på allvar :va

Last edited:
FreddaGädda skrev:
2536045 Tonåring kan du vara själv,

Tyvärr kan jag ju inte det, men jag skulle vilja.
För övrigt tycker jag att likt hur vi tog tillbaka svenska fanan från nassarna på 90-talet ska ta tillbaka den fina traditionen att bränna böcker på bål. Varför ska de ha ensamrätt på festliga ritualer? :mad:

Så tillkommer den lilla detaljen att undertecknande har fullkomligt rätt :näsblod

Jag har inga böcker av nämnda författare, och biblioteket var stängt när jag läste tråden så jag sket it'. Men, vilka var där? Några tjendissar? Vilka böcker brändes? Ställde KPML upp med motdemonstration?
Ryktet säger att ah17 skulle komma förbi och bränna en bok av Barbro Lindgren, var han där?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing