Välkommen att med dina nära och kära delta i bokbålet på Gärdet ikväll! Vi samlas för manifestation och tal utanför SVT/SR först, för att sedan gemensamt i ett fackeltåg vandra ner till Gärdet och där antända böckerna av författarna som vill fortsätta gå på cocktailparty i Alexandria på din och min bekostnad.
Medtages:
Klädsel:
Något BBB**, valfritt.
Jag själv kommer bidra med ”Segel av Sten” av Åke Edwardsson i pocketform, resten av kommunisterna har jag lyckligtvis lyckats undvika.
Efter manifestationen, fackeltåget och bålet så delas jenget i två lag (mörkblått respektive pastellrosa) för stenkastning på närliggande kommunist-institut:
Efter stenkastning och efterföljande poängutdelning förklaras manifestationen avslutad.
För mer bakgrund till ärendet, var god se nedan länk:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=579843&previousRenderType=6
Karta över området med tillhörande numrering över kvällens platser bifogat enligt nedan.
1. SVT/SR
2. Bra gräsmatta för bål
3. DI – home of normupplösning
4. Danshögskolan – säkert dyrt
5. Fältöversten (Bibliotek, Akademobokhandel och övriga kommu-inrättningar, t.ex. Folktandvården
*= Det är en s.k. kooperativt ägd bokhandel (Akademibokhandeln) så stöld från denna är naturligtvis berättigat, ingen lär förhoppningsvis undra varför man får ta tillbaka resurser från ett bibliotek
**=Borgare, Brat eller Business
Författarlista
Medtages:
- Litterära verk av någon av nedanstående författare (finns att stjäla på närliggande bibliotek och bokhandel* i Fältöversten köpcentrum för den som är lycklig ägare till kommunstfri boksamling)
- Plakat – ej handritade! (Idag visar vi skillnaden mellan att ha resurser och att inte ha, grafisk profil för plakaten finns att tillgå på www.markusbookburningparty12-10-2006.com, likaså tillåtna budskap)
- Tenn sticker
Klädsel:
Något BBB**, valfritt.
Jag själv kommer bidra med ”Segel av Sten” av Åke Edwardsson i pocketform, resten av kommunisterna har jag lyckligtvis lyckats undvika.
Efter manifestationen, fackeltåget och bålet så delas jenget i två lag (mörkblått respektive pastellrosa) för stenkastning på närliggande kommunist-institut:
- Dramatiska Institutet
- Danshögskolan
Efter stenkastning och efterföljande poängutdelning förklaras manifestationen avslutad.
För mer bakgrund till ärendet, var god se nedan länk:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=579843&previousRenderType=6
Karta över området med tillhörande numrering över kvällens platser bifogat enligt nedan.
1. SVT/SR
2. Bra gräsmatta för bål
3. DI – home of normupplösning
4. Danshögskolan – säkert dyrt
5. Fältöversten (Bibliotek, Akademobokhandel och övriga kommu-inrättningar, t.ex. Folktandvården
*= Det är en s.k. kooperativt ägd bokhandel (Akademibokhandeln) så stöld från denna är naturligtvis berättigat, ingen lär förhoppningsvis undra varför man får ta tillbaka resurser från ett bibliotek
**=Borgare, Brat eller Business
Författarlista
- Anders Ehnmark
- Barbro Lindgren
- Björn Håkanson
- Bunny Ragnerstam
- Carin Svensson Ardelius
- Claes Engström
- Gunnel Linde
- Inger Alfvén
- Inger Brattström
- Inger Edelfeldt