Bokar stugor inför BKK 30/4

Bullerkraven verkar ha blivit hårdare. Klarade jag 2009 lär jag väl klara det 2010. SMC dagar brukar inte bullra så mycket då det inte är full fart på rakan som räknas. Håll igen där om ni är gränsfall.
Kraven är desamma, 95 db(A) vid förbifart, men mätutrustningen har blivit mycket bättre så det är inte lika lätt att klara sig undan om man ligger på gränsen.
Knudan har nu (precis som alla andra svenska banor) en fast monterad dB-mätare som loggar varje hoj. Vi hade svartflaggan ute vid ett stort antal tillfällen i helgen och fick plocka av hoj efter hoj.

Kraven är desamma, 95 db(A) vid förbifart, men mätutrustningen har blivit mycket bättre så det är inte lika lätt att klara sig undan om man ligger på gränsen.
Knudan har nu (precis som alla andra svenska banor) en fast monterad dB-mätare som loggar varje hoj. Vi hade svartflaggan ute vid ett stort antal tillfällen i helgen och fick plocka av hoj efter hoj.

vafan, men jag som har original blås på min r1 borde klara mig eller?

vafan, men jag som har original blås på min r1 borde klara mig eller?

Det bör du göra om du inte drar fullt och varvar ut den när du går ut på rakan. De flesta hojar klarar bullerkravet om de är original...dock inte alla :gnissla

Bara hoppas på det bästa. Har DB- killers installerade. Gick bra förra året. Får nog köpa en helt ny motorcykel om jag skulle bli underkänd. Med original systemet bullrar den lika mycket nämligen. Har ingen koll på hur mycket min låter i förbifart. Brukar låta bli att dra den på rakan Det är väl där man monterat upp bullermätaren? Får väl hålla igen på andra partier om man har fler bullermätare utsatta.

Bara hoppas på det bästa. Har DB- killers installerade. Gick bra förra året. Får nog köpa en helt ny motorcykel om jag skulle bli underkänd. Med original systemet bullrar den lika mycket nämligen. Har ingen koll på hur mycket min låter i förbifart. Brukar låta bli att dra den på rakan Det är väl där man monterat upp bullermätaren? Får väl hålla igen på andra partier om man har fler bullermätare utsatta.
Den sitter monterad på rakan så kör du som du säger så klarar du dig nog.

Först till kvarn.....

Tyvärr blir det oplanerat jobb för mig imorgon kväll.
Stugan (och grillkorven) är ledig till den första som postar och vill ha den.
No charge givetvis.
De kan ju försöka sätta mig på jobb på fredag, då blir jag :mad:
Vi ses förhoppningsvis på knudan.

Tyvärr blir det oplanerat jobb för mig imorgon kväll.
Stugan (och grillkorven) är ledig till den första som postar och vill ha den.
No charge givetvis.
De kan ju försöka sätta mig på jobb på fredag, då blir jag :mad:
Vi ses förhoppningsvis på knudan.

Madde tar gärna den platsen :)

Av någon som Carolines känner.

oops jag var visst för sen.... men jo, det är carros syster :)

Last edited:
Samling på Shell klockan 6

ska ni ha med saker till knutstorp så pm mig så får ja hämta upp sakerna på dagen...
kör bil ner där men hur mycke som helst tar ja inte...
en väska per person...
o de ska inte va någon hockybag:huvet

VBK ska oxå ner så ska ni ha massa saker pm han

godis o läska får ni köpa med själv:) (köp bara inte enerig dricka ni ska upp tidigt gäller dig oxå bjurling)korv o korvbröd e fixat..
+frukost:tungan

ses imon :banana

Kanske blir en liten övningskörningsrunda till Knutstorp i morron kväll.

Bifogat

• Knudan Valborg.jpg
    Knudan Valborg.jpg
    44.5 KB · Visningar: 38
:gnissla Jävla norrmän...
Jag har sagt det innan och säger det igen, hade det inte varit för den där jä-#¤%& Tone Bekkestad på TV4 så hade vi haft fint väder hela tiden! :mad:
Allt är hennes fel och nu har danskarna också ändrat sig.

vi kan hoppas att ALLA har fel........

håller tummarna för uppehåll :)

Det blir huvudsakligen uppehåll... kan kosta en bakhjulsdistans, men den lånar vi av Micke :tummenupp

/Voodoo

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...