Bokar stugor inför BKK 30/4

Jag kan redan nu säga att vi kommer ha ett sådant besiktningspass i Rött tält (pratade med Huvudinstruktören i Röd, Thomas om detta), har vi inga "riktiga" objekt, kommer vi ta våra egna hojar - så det är bara att strömma till!! (Dock får jag kanske ta höjd för att över 15-20 hojar hinner vi nog inte med :D).
Hoppas bara att de som har dB-mätare tar med sina.... Paula?
Jag snackar med Dede och RR_06 så SSEmse har med sig två.

Back to topic

Mindre än en vecka kvar nu. Hur ligger det till med stugbokningen, är allt klappat och klart?

Är det någon som INTE ska tilll knutstorp på torsdag utan ska köra fredag morgon?? isåfall en sammkörning dit hade varit kalas. :yoparty

Kör fredag morgon. Stannar eventuellt till vid Shell macken vid ICA Maxi. Ska b la kolla lufttrycket om jag inte gör det kvällen innan.

Vilket håll kör ni sen?
Via 109:an till Ekeby?

Via landskrona? :gnissla

Tja... tänkte väl undvika rakorna så mycket som möjligt. Tänkte ta Mörarp/Stora Mörshög/Billesholm/Kågeröd. Men det funkar ju lika bra med Ekebyhållet om inte bättre :banana . Ska vi möta upp dig där? Ekeby möbelaffär parkeringen?

Vilse: Get real :tungan Men om du är morgonpigg så hämtar Damma dig säkert på knutpunkten?

Tja... tänkte väl undvika rakorna så mycket som möjligt. Tänkte ta Mörarp/Stora Mörshög/Billesholm/Kågeröd. Men det funkar ju lika bra med Ekebyhållet om inte bättre :banana . Ska vi möta upp dig där? Ekeby möbelaffär parkeringen?

Vilse: Get real :tungan Men om du är morgonpigg så hämtar Damma dig säkert på knutpunkten?
Nääää, gör inga förändringar utan kör ni som planerat.
Jag drar min vanliga väg, Bårslöv, Ekeby, Simmelsberga, Kågeröd och Knudan så ses vi där. :tummenupp

Nääää, gör inga förändringar utan kör ni som planerat.
Jag drar min vanliga väg, Bårslöv, Ekeby, Simmelsberga, Kågeröd och Knudan så ses vi där. :tummenupp

Nån som vet vad man ska ta med sig till själva kursen.. mat, dryck? nåt papper om att jag har betalt? medlemskortet i smc? Hojen och utrustningen är ju självklart men hur mycket mer bör man ta med sig..

Edit va inne på smcs hemsida o kolla lite, skulle jag gjort innan iofs:D..

delar med mig ifall nån annan missat

Kursbeskrivning
Kursen startar med samling 07.30 vi räknar med att vara klara senast 16.30
Du kommer köra ca 20 mil under dagen. Se därför till att du har bränsle både för dig och din motorcykel så det räcker hela dagen.
Gruppindelning sker i samband med inskrivningen!
Körkort, försäkring och personlig skyddsutrustning
Motorcykelkörkort för den motorcykel du kör är självklart ett krav. Dessutom ska du ha kläder, stövlar och handskar avsedda för motorcykelkörning. Ryggskydd och heltäckande hjälm rekommenderas starkt men är inget krav.
Motorcykeln
skall vara registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad. Dock är det tillåtet att köra med "kraschkåpor" under förutsättning att registreringsskylt finns synligt monterad.
Har du halvslitna däck rekommenderar vi att du byter före kurs.
Buller
Det är regler för buller på samtliga banor och kraven har skärpts för 2009, gränsen varierar mellan 92-95 db alltså en betydligt lägre nivå än vad bilprovning och polis godkänner. För hög ljudnivå kommer troligen att leda till att du stängs av från körningen och du kommer inte att få någon återbelalning vid avstängning. Har du högt ljud finns det db killer att köpa hos handlare som du kan använda om du ligger på gränsen eller helst, kör med orginalsystem.
Mat och fika
Det ingår mat under dagen! Fika kan köpas i cafeterian på banan

Last edited:
Mat och fika
Det ingår mat under dagen! Fika kan köpas i cafeterian på banan
Kan tillägga att en kopp kaffe på Knudan kostar 18 kr (man får iofs påtår) så är man storkonsument av detta svarta guld så kan man ta med sig en termos. Själv skall jag komplettera kaffetermosen med lite frukt.
Dessutom har jag alltid med mig min lufttrycksmätare och regnställ.
Vädret ser ju inte jätteroligt ut:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_skandinavien.htm?city=110046042&dag1=true

http://www.yr.no/sted/Sverige/Skåne/Helsingborg/helg.html

Kan tillägga att en kopp kaffe på Knudan kostar 18 kr (man får iofs påtår) så är man storkonsument av detta svarta guld så kan man ta med sig en termos. Själv skall jag komplettera kaffetermosen med lite frukt.
Dessutom har jag alltid med mig min lufttrycksmätare och regnställ.
Vädret ser ju inte jätteroligt ut:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_skandinavien.htm?city=110046042&dag1=true

http://www.yr.no/sted/Sverige/Skåne/Helsingborg/helg.html

Vi håller tummarna att regnet uteblir. Har kollat varje dag sista veckan och vädret har ändrats varje dag.
Frukt tror jag bkk bjuder på

Regnställ rekommenderar jag om det ser ut att vara risk för regn. För något år sedan kunde jag hälla ut vatten ur stövlarna. Min vita t-shirt var färgad rosa av skinnstället.

SMC brukar ha chips, godis, frukt och vatten vid varje tält. Brukar inte ta med mig något av detta. Om solen tittar fram rekommenderar jag hudkräm med solskyddsfaktor, keps och solglasögon. Vissa har med ett ombyte och drar av skinnstället i pausen. Det är ca 45 minuter mellan passen.

Bullerkraven verkar ha blivit hårdare. Klarade jag 2009 lär jag väl klara det 2010. SMC dagar brukar inte bullra så mycket då det inte är full fart på rakan som räknas. Håll igen där om ni är gränsfall.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti