Bojkotta TENANNT

Cbr XX

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Honda cbr XX super blackbird Som jag nyss sålt
:huvet :huvet Jag såg en annons på internet från Tennant att dom hade förmånliga mc-försäkringar, så jag ringde dit för att få en offert....
Jag har en Honda cbr xx super blackbird och min premie skulle bli 148000 men då var jag tvungen att flytta min hem försäkring dit.
Helt hutlöst det är väl bättre att dom säger att dom inte vill ha mc försäkrade hos sig..

"Just nu är det 4 före i kö, väntetiden beräkas överstiga 10 minuter".

Tycker dock det är fel att uppmana till bojkott av ett företag bara för att de har en dyr produkt.

//Fredde

14800 låter ändå inte helt hutlöst (det är sjukt hur avtrubbad man har blivit...). jag letade försäkring till min Blackbird i höstas och fick förslag ända upp till 124 500 kr!!! :arsele
men de flesta höll sig ändå under 50 000 :rolleyes:

edit: sorry läste fel siffror...

Cbr XX skrev:
:huvet :huvet Jag såg en annons på internet från Tennant att dom hade förmånliga mc-försäkringar, så jag ringde dit för att få en offert....
Jag har en Honda cbr xx super blackbird och min premie skulle bli 148000 men då var jag tvungen att flytta min hem försäkring dit.
Helt hutlöst det är väl bättre att dom säger att dom inte vill ha mc försäkrade hos sig..

Konstigt. Jag har precis bytt till Tennant, min CBR600 -99 kostar 7300 kr/år helförsäkrat. Dessutom får jag köra bana då. Undrar vad som gör att de vill ha mig som kund men inte dig? Jag är 31 år, har haft körkortet i 10 år och bor i Östersund.

Heja Tennant!!!

Tror inte MC-förare behöver bojkotta Tenannt, då de är så pass dyra att ingen har råd att försäkra hos de. ;)

Intressant, min hyresvärd går ut med reklam i sina tidningar om att skaffa förmånlig hemförsäkring via Tennant och med dessa uppgifter om mc-försäkringar så lär jag nog inte skaffa hemförsäkring där, skall fråga vad en GSXR1000 kostar att försäkra där. Kommer de med nån fantasisumma så är det tack och hej!

freddexwing skrev:
"Just nu är det 4 före i kö, väntetiden beräkas överstiga 10 minuter".

Tycker dock det är fel att uppmana till bojkott av ett företag bara för att de har en dyr produkt.

//Fredde

Jag tycker det är helrätt att bojkotta företag för att de har dyra produkter. Om det tex skulle finnas en butik som säljer mc-däck för dubbla priset gentemot standardpriser så är det helrätt att bojkotta den butiken. Men alla tycker vi olika :)

Det är ju som vanligt vissa hojar som är dyrare än andra även hos Tennant. Har haft både hoj, hem o bil försäkrade hos Tennant och de är inte värre än nåt annat bolag.

Bojkotta dem kan man väl göra ifall man vill, men att uppmana till allmän bojkott är väl att ta i bara för att man inte är nöjd med förslaget man fått.

//M

Lurch skrev:
Jag har precis bytt till Tennant, min CBR600 -99 kostar 7300 kr/år helförsäkrat. Heja Tennant!!!
Ställ in dig på att de kommer att höja försäkringen med minst en tusenlapp / år. De har de gjort med min i alla fall varje år sedan jag tecknade den.
Standardsvar när man frågar varför: "P.g.a. kraftigt ökade kostnader så tvingas vi höja premierna..." :rolleyes:

Jag har min bil hos dom. Men då premien går ut om en månad blir det bara till att byta bolag. De har höjt bilpremierna rejält till i år och numera är de faktiskt riktigt dyra i jämförelse med TH och IF (för min del).

Snackade precis me Tennant.
Deras representant förklarade skyhöga premier, med avsikten att skrämma bort sporthojar då kostnaderna för dessa varit väldigt höga senaste åren.

Cbr XX skrev:

Hej!

Vi har lite speciella krav när det gäller MC. Det första är att vi endast tecknar helförsäkring på mc och det andra är att
man även måste ha sin hemförs. hos oss för att få teckna MC-förs.

En helförs. på din CBR skulle hos oss kosta 58 302:-/år.
Denna oattraktiva premie betyder att denna modell är lite för "mäktig" för oss.

Mvh
Julia

Solan skrev:
Hej!

Vi har lite speciella krav när det gäller MC. Det första är att vi endast tecknar helförsäkring på mc och det andra är att
man även måste ha sin hemförs. hos oss för att få teckna MC-förs.

En helförs. på din CBR skulle hos oss kosta 58 302:-/år.
Denna oattraktiva premie betyder att denna modell är lite för "mäktig" för oss.

Mvh
Julia

Vart försäkrar du din hoj?

Reb0

Försäkring

Om ett försäkringsbolag medvetet erkänner att en premie sätts i ett avskräckande syfte utan att ha relevant förankring till deras verkliga kostnad begår de ett lagbrott. Att bevisa detta är dock ganska svårt.

Nån mer än jag som är sugen på att teckna en försäkring o sen smälla hojen i 3 st sprillans nya Ferrari som står på rad? :tomten

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti