Bojkotta TENANNT

Solan skrev:
Länsförsäkringar 14500kr / hel. (Tjejförsäkring :tuttar )

då har du snart betalt av en hel hoj i bara försäkringspremie, har du ringt runt å kollat andra bolag? LF är bland de dyraste, varjefall för min del och då ska det ändå nämnas att jag e eller var helkund hos dom dvs jag försäkrade mitt hem,mina barn, bil, hus och oss själva! men inte nu längre, då idioterna ville ha 22K för att halvförsäkra min gsxr -98 helår! glöm det, då har jag ändå passerat 30 strecket. :banana

John skrev:
Könsdiskriminering! Tjet! :mad:
Nakcskått! :kulspruta

:hihi

Det finns bra och dålig könsdiskriminering, den här tillhör den bättre. Hade jag varit kille skulle den kosta 34.000kr hos dom.

abethebabe skrev:
då har du snart betalt av en hel hoj i bara försäkringspremie, har du ringt runt å kollat andra bolag? LF är bland de dyraste..

Klart jag har ringt runt, men jag bor i Stockholm och har en cool hoj. :)

Eldstorm skrev:
Ställ in dig på att de kommer att höja försäkringen med minst en tusenlapp / år. De har de gjort med min i alla fall varje år sedan jag tecknade den.
Standardsvar när man frågar varför: "P.g.a. kraftigt ökade kostnader så tvingas vi höja premierna..." :rolleyes:

Så gör de flesta bolagen så det är väl som att välja mellan pest eller kolera.

Just nu är Tennant billigast för mig och då väljer jag dem detta år, inga konstigheter med det.

Solan skrev:
Det finns bra och dålig könsdiskriminering, den här tillhör den bättre. Hade jag varit kille skulle den kosta 34.000kr hos dom.

Tur att tjejer har lägre lön då så de proportionerligt betalar lika stor del av sin lön till försäkringsbolagen.

Var är den braiga biten i könsdidkrimineringen ?? *letar*

Solan skrev:

ok, det framgår inte att du bor där! flytta!!!

HanneZ skrev:
15 k är ju som gratis? Varför ska hon flytta?

5000:- är väl lite mindre än 22000:- ellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllller, det e vad jag får betala efter lite rundringning till olika bolag och dessutom bor jag inte o stockholm! men jag tänkta att om hon e villig å röra lite på sig kanske någonstans strax utanför stockholm så skulle nog hennes premie sjunka avsevärt! men har hon degen och lusten att pynta ut nästan 15 papp på en 600 så varsågod.

abethebabe skrev:
5000:- är väl lite mindre än 22000:- ellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllller, det e vad jag får betala efter lite rundringning till olika bolag och dessutom bor jag inte o stockholm! men jag tänkta att om hon e villig å röra lite på sig kanske någonstans strax utanför stockholm så skulle nog hennes premie sjunka avsevärt! men har hon degen och lusten att pynta ut nästan 15 papp på en 600 så varsågod.

Du menar att man skall välja bostadsort utifrån villken premie man får på hojförsäkringen ? Tragiskt !

Vem f-n sa att hojåkning är billigt å vem f-n sa att det är en mänsklig rättighet att åka de senaste sporthojarna för en spottstyver.
Har du inte råd..LÅT BLI eller sikta på nått du har råd med!

abethebabe skrev:
Haha, seriöst hojintresse du har om du har skulle kunna tänka dig att flytta för att spara några k om året.

hela mitt

Triggerhappy skrev:
Du menar att man skall välja bostadsort utifrån villken premie man får på hojförsäkringen ? Tragiskt !

Vem f-n sa att hojåkning är billigt å vem f-n sa att det är en mänsklig rättighet att åka de senaste sporthojarna för en spottstyver.
Har du inte råd..LÅT BLI eller sikta på nått du har råd med!

läs hela mitt svar!!!!!!! jag sa inte att hon skulle flytta till haparanda ghod damned it. men jag får be om ursäkt, ska genast ringa till det dyraste bolaget och byta till dom för det har jag faktiskt råd med! och det e sant.

Tenannt var ju verkligen billiga :tomten
Nsren kostar nästan 15 000:-/år för mig att helförsäkra och 2357:-/år hos bilsport och mc :va

HanneZ skrev:
Haha, seriöst hojintresse du har om du har skulle kunna tänka dig att flytta för att spara några k om året.

e det därför du får hålla dig till kinamoto?

Lurch skrev:
Konstigt. Jag har precis bytt till Tennant, min CBR600 -99 kostar 7300 kr/år helförsäkrat. Dessutom får jag köra bana då. Undrar vad som gör att de vill ha mig som kund men inte dig? Jag är 31 år, har haft körkortet i 10 år och bor i Östersund.

Heja Tennant!!!
Antagligen är det för att du bor i en byhåla.
Jag fick 31 128 kr/år för min GSXR1100-91.
Är också 31 år, och har haft hojkortet i 11 år.

Men jag bor i Stockholm (förort).
(Visst det är en kraftigare hoj, men den är ju också 8 år äldre.)

Så inte "heja Tennant" om du bor i Stockholm. :tummenner

Cbr XX skrev:
:huvet :huvet Jag såg en annons på internet från Tennant att dom hade förmånliga mc-försäkringar, så jag ringde dit för att få en offert....
Jag har en Honda cbr xx super blackbird och min premie skulle bli 148000 men då var jag tvungen att flytta min hem försäkring dit.
Helt hutlöst det är väl bättre att dom säger att dom inte vill ha mc försäkrade hos sig..

Du har inte hört med if/hondamärkesförsäkring.

http://www.hondamc.com/homc/templates/Page____5379.aspx

Blackbirden går som sporttouring 2
En sida du kan kika in på

www.superblackbird.se

Honda Firestorm-98
Stenungsund 5 mil norr om Gbg
Tennant hel/hel 3940:-(o då har den ändå gått upp en del sen förra året)

...men då tillhör ju jag kanske dom äldre på forumet förstås
:D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul