Bojkotta Scandinavian Open?

Nr:18 skrev:
SO på alastaro har inte SM-status. Att SO motverkar ERF är inte påhittat, det är fakta.

Jorå, Soumi-Mästerskap :tungan
Men skämt åsido, det är Nordisk Mästerskap den helgen.
 
oFFkeFF skrev:
Om någon har en plats över, och det inte krockar med något annat, kan jag tänka mig köra 2-3 ERF.
Hur va det nu sist på Falken, vem bröt vad på lånad hoj, du va väl inte van att ha så mycket power mellan benen.

:hihi
 
Nr:18 skrev:
Tack. Denna leken är för mej och många andra det SO är för dej. Lika mycket allvar som vilken SO-tävling som helst.

Det är visserligen en lek för mig i SO/SM också, det är inte blodigt allvar. Men för dem som SM/SO/NM-titlar hägrar för anser jag ändå är viktigare än ERF, som dessutom har i sitt namn, just "FOR FUN". Även om vissa i ERF-serien definitivt verkar ta det på blodigt allvar..
 
oFFkeFF skrev:
Om någon har en plats över, och det inte krockar med något annat, kan jag tänka mig köra 2-3 ERF.
Du har med andra ord inget konkret planerat? Kolla ERF.nu, 38 team har planerat att delat i årets serie, ska kalendern anpassas efter dessa team eller efter dom få förare som "om det inte krockar med nåt annat" kan tänka sej att deltaga i 2-3 rejs?
 
oFFkeFF skrev:
Det är visserligen en lek för mig i SO/SM också, det är inte blodigt allvar. Men för dem som SM/SO/NM-titlar hägrar för anser jag ändå är viktigare än ERF, som dessutom har i sitt namn, just "FOR FUN". Även om vissa i ERF-serien definitivt verkar ta det på blodigt allvar..
Hur många av dom som tävlar om SO/SM-titeln i år prioriterar ett ERF på knudan framför SO i finland?
 
Nr:18 skrev:
Du har med andra ord inget konkret planerat? Kolla ERF.nu, 38 team har planerat att delat i årets serie, ska kalendern anpassas efter dessa team eller efter dom få förare som "om det inte krockar med nåt annat" kan tänka sej att deltaga i 2-3 rejs?

Och alla de 38 teamen kommer prioritera ERF före SM/SO?

Tycker fortfarande det är dumt att krocka två så populära serier som SO/SM med ERF. Om man sedan ska prioritera dem. Så tycker jag fortfarande NM ska ha företräde, eftersom det är fler förbund inblandat än SVEMO.
 
Att tävlingar krockar är ju knappast något nytt fenomen. ska vi köra flera serier inom samma sport så kommer dom till slut att krocka.

Annars skulle bara en bana kunna användas samma helg.... vi har ju fler banor i sverige. Trist att tävlingar krockar och att vissa förare kommer att välja den ena före den andra - men har man tänkt att köra flera olika serier på en så begränsad tid som den svenska sommaren är, så är det inte så konstigt om man får offra ett eller två rejs i valfri klass - that´s just the nature of things....

//A
 
oFFkeFF skrev:
Och alla de 38 teamen kommer prioritera ERF före SM/SO?

Tycker fortfarande det är dumt att krocka två så populära serier som SO/SM med ERF. Om man sedan ska prioritera dem. Så tycker jag fortfarande NM ska ha företräde, eftersom det är fler förbund inblandat än SVEMO.
En hel del av teamen kommer att prioritera ERF före SO, däribland jag själv. Klart att NM ska ha företräde om vi är i samma land, men i detta fallet är det tävlingar i utlandet det handlar om. Ge mej 5 namn som finns serieanmälda i ERF och som kommer att delta i finland istället, nu när knutstorp är inställt?
 
oFFkeFF skrev:
Det är visserligen en lek för mig i SO/SM också, det är inte blodigt allvar.
Nej, blodigt allvar är det inte. Men det är lite för dyrt och kräver lite för mycket planering för att man ska kunna ta det med en axelryckning. Flytta gärna en tävling så att den inte kolliderar med SM/SO, men se till att flytta den till ett vettigt datum. Man tycker spontant att det borde finnas plats i kalendern för båda formerna. Men icke, nu får vi dels inget lopp alls under sommaren (utom Mo i rana, vilket många inte kommer att ha råd med - mest beroende på att loppet för oss skåningar kräver 5 dagar om man inkluderar resan), dels två lopp i oktober, dels nära tre månaders uppehåll i mitten på säsongen. Sannolikheten för riktigt dåligt väder i mitten på oktober är så hög att man inte seriöst kan planera in det loppet.

Ajja, förmodligen blir det ändring på det datumet. Så det blir nog bra ändå i slutändan.
 
Bingo skrev:
Nej, blodigt allvar är det inte. Men det är lite för dyrt och kräver lite för mycket planering för att man ska kunna ta det med en axelryckning. Flytta gärna en tävling så att den inte kolliderar med SM/SO, men se till att flytta den till ett vettigt datum. Man tycker spontant att det borde finnas plats i kalendern för båda formerna. Men icke, nu får vi dels inget lopp alls under sommaren (utom Mo i rana, vilket många inte kommer att ha råd med - mest beroende på att loppet för oss skåningar kräver 5 dagar om man inkluderar resan), dels två lopp i oktober, dels nära tre månaders uppehåll i mitten på säsongen. Sannolikheten för riktigt dåligt väder i mitten på oktober är så hög att man inte seriöst kan planera in det loppet.

Ajja, förmodligen blir det ändring på det datumet. Så det blir nog bra ändå i slutändan.

Japp, tycker det låter lite konstigt att man inte kan hitta bättre datum..
Helgen som A-torp egentligen skulle kört EM borde ju funkat exempelvis eftersom det ändå inte tar någon bullerdag i anspråk..
 
oFFkeFF skrev:
....tycker jag fortfarande NM ska ha företräde, eftersom det är fler förbund inblandat än SVEMO.
Vaf-n då företräde, ...vad hände med den fria marknaden, tillgång/efterfrågan & fri konkurrens. Vad jag vet är det det som gynnar dom flesta verksamheter i långa loppet. Var & en klass får väl bära sig själv annars försvinna eller göra sig attraktivare !

Det blir knappast mindre utkvalning i ERF detta år så det gör knappast något om några förare försvinner till SO/SM vid någon deltävling.
OK att flytta till vettiga datum men att föreslå mitten av oktober istf ett sommarrace skulle "dom" f-n stå i skampåle för !

Det luktar Sovjet lång väg .... :zpy
 
Zoidberg skrev:
Vaf-n då företräde, ...vad hände med den fria marknaden, tillgång/efterfrågan & fri konkurrens. Vad jag vet är det det som gynnar dom flesta verksamheter i långa loppet. Var & en klass får väl bära sig själv annars försvinna eller göra sig attraktivare !

Det blir knappast mindre utkvalning i ERF detta år så det gör knappast något om några förare försvinner till SO/SM vid någon deltävling.
OK att flytta till vettiga datum men att föreslå mitten av oktober istf ett sommarrace skulle "dom" f-n stå i skampåle för !

Det luktar Sovjet lång väg .... :zpy

Det är väl knappast svemo som föreslagit ersättningsdatumen?
Man försöker alltid pussla med tävlingarna så de helst inte krockar, särskilt inte om det är tävlingar som många vill köra.
 
oFFkeFF skrev:
Det är väl knappast svemo som föreslagit ersättningsdatumen?
Man försöker alltid pussla med tävlingarna så de helst inte krockar, särskilt inte om det är tävlingar som många vill köra.
Motor Events äger Knudan, HMS får ta dom strötider som blir över, dock ska vi kika på alternativ.

/Micke HMS
 
Strider skrev:
Det är bra att vi har en proritetsordning mellan olika rr-tävlingar, STCC-SM/SO-ERF. Det är ju självklart att kan man undvika planeringskrockar om det är möjligt. Men det får inte innebära att ERF får datum som är direkt olämpliga.

Det har framförts från SO/ Mike Luff att ERF skulle ta förare från SO. Om så är fallet,är det naturligtvis inte bra, varken för SO, ERF eller för sporten som helhet. MEN DET ÄR INTE SANT. Under SO finalen 2003-09-07 på Karlskoga startade 133 förare i klasserna NSB, SS600, 125, std 600/production 600, R1000, R600. Ingen ERF tävling genomfördes den tävlingshelgen. I fjol var emellertid situationen annorlunda, den fjärde deltävlingen i ERF serien krockade med SO finalen på Gälleråsen. Dagen före SO finalen deltog 39 team, dvs minst 78 förare på racet i Anderstorp. Om nu detta ERF race hade varit till skada för SO så borde det ha varit mindre antal startande på söndagen i Karlskoga. Men istället så var det MER än året innan. 141 förare kom till start i samma klasser.

Att sedan tvinga ERF att flytta 2st av årets deltävlingar för att de krockar med två SO i Danmark o Finland och skulle ta förare från dessa tävlingar är rent nonsens. Hur många av de team och förare som hade planerat att köra ERF 21/5 o 11/6 kommer nu att deltaga i dessa två SO när det inte längre finns någon krock i kalendern? Det lär inte vara många om ens någon.

Vill du vara snäll att maila detta till Luff? Vore kul att se hur han bemöter det....
 
Strider skrev:
Det är bra att vi har en proritetsordning mellan olika rr-tävlingar, STCC-SM/SO-ERF. Det är ju självklart att kan man undvika planeringskrockar om det är möjligt. Men det får inte innebära att ERF får datum som är direkt olämpliga.

Att sedan tvinga ERF att flytta 2st av årets deltävlingar för att de krockar med två SO i Danmark o Finland och skulle ta förare från dessa tävlingar är rent nonsens. Hur många av de team och förare som hade planerat att köra ERF 21/5 o 11/6 kommer nu att deltaga i dessa två SO när det inte längre finns någon krock i kalendern? Det lär inte vara många om ens någon.

Svart på vitt Strider, bara att inse hur mycket svensk RR växer för varje år, för många förare är ett positivt problem, jag är helt säker på att vi fyller både SO samt ERF oavsett om datumen krockar.

Jag tror att det är bra för ERF serien om fler nya lag får plats, trots allt så är ju ERF en bra inkörsport till dom som vill prova på att tävla utom SM.
 
GSXR1100R skrev:
Svart på vitt Strider, bara att inse hur mycket svensk RR växer för varje år, för många förare är ett positivt problem, jag är helt säker på att vi fyller både SO samt ERF oavsett om datumen krockar.

Jag tror att det är bra för ERF serien om fler nya lag får plats, trots allt så är ju ERF en bra inkörsport till dom som vill prova på att tävla utom SM.
Mycket tyckande har krossats av Striders fakta.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top