Bojkotta en sponsor?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Har du bojkottat en sponsor?

• Antal röstningar
    0
Dr.Bike skrev:
2120239 Ja herregud som de hade sagt! :lol
Det är ju genom H-glass de expanderat!
(de köpte ju hela Strägnäs mässhall och gjorde om till jehovas boot-camp och koncentrationsläger. Långt från medias blickar)

Det har DU sponsrat!! :rofl

Det stämmer att Jehovas köpte mässhallen i Strängnäs men hur hänger det ihop med Hemglass? Hemglass ägs av Nestlé, äger Jehovas Nestlé också? Hemglass har lagt ner sin fabrik i Strängnäs så hur hänger det ihop med deras expansion i Strängnäs?

Dee_cati skrev:
2120915 Å andra sidan har jag förpestat tillvaron för de jävlarna här i Arboga, på deras "vakttorn" som de kallar det.

Jag söker genast efter infon om att Siba ägs av jehovas, det kan inte vara en hemlighet! Eller så har jag fel, men det brukar aldrig hända!

En gång trodde jag att jag hade fel....
Det var enda gången jag har haft fel!
:lol

Jag haaaata... 1.2.3 ...4 fbk
Det finns ju för faan zoegas och gevalia, ingen behöver köpa det lilla böglila.

Ingen mer shopping på siba.
Åbro är gott, AIK är bra :jäs

Mad Mats skrev:
2121113 Det stämmer att Jehovas köpte mässhallen i Strängnäs men hur hänger det ihop med Hemglass? Hemglass ägs av Nestlé, äger Jehovas Nestlé också? Hemglass har lagt ner sin fabrik i Strängnäs så hur hänger det ihop med deras expansion i Strängnäs?

Det var ju deras stora startskott det där med Hemglass, och ja, visst sålde man till Nestele´. Dyrt. Doch inte 100% tror jag.

Hur det hänger ihop?

Enkelt: Hemglasspengarna finansierade Mässhallen och dess ombyggnad till koncentrationsläger med eget hotell osv.

hållundan skrev:
2121063 Har aldrig köpt, kommer aldrig att köpa, och har förhoppningsvis aldrig druckit Löfbergs Lila.

Inte jag heller!
(jag vet dock inte varför i just denna fråga. Kanske för att LB smakar parfym??)

Skeebum skrev:
2121125 Jag har alltid trott att det är "Glassbilen" som Jehovas äger, inte Hemglass.

Detta får vi djupdyka i... Kanske Jehova gick vidare med Glassbilen? :lol

Dee_cati skrev:
2120136 Det tar emot varje jag går in på Siba när man vet att det är Jehovas som styr och ställer bland aktieägarna....
Har även bojkottat en lokal butik pga deras samröre med samma som ovanstående.
Iofs inte bojkott av en sponsor men på samma spår...

Hade du tänkt att bojkotta något speciellt om jag får fråga? Inte fotbolls-vm hoppas jag bara för att det finns prostitution?

Lite lustigt, själv har jag hört att On-Off's ägare tillhör Livets Ord. Håller de religiösa sekterna på & tar över elektronikmarknaden? De kanske kommer integrera ngt masshypnosmedia i alla elektronik-apparater som gör att vi konverterar till deras religioner? On-Off's köpare blir Livet's ordare & SIBA's blir Jehovas. Har inte SIBA förresten, precis som On-Off, enskilda ägare? För de är iaf inte börsnoterade så vem som äger aktier får du gärna reda ut. :va

Valen skrev:
2120136Lite lustigt, själv har jag hört att On-Off's ägare tillhör Livets Ord. Håller de religiösa sekterna på & tar över elektronikmarknaden? De kanske kommer integrera ngt masshypnosmedia i alla elektronik-apparater som gör att vi konverterar till deras religioner? On-Off's köpare blir Livet's ordare & SIBA's blir Jehovas. Har inte SIBA förresten, precis som On-Off, enskilda ägare? För de är iaf inte börsnoterade så vem som äger aktier får du gärna reda ut.

BRL ägs ju av pingstkyrkan...

Last edited:
självklart
jag kan vara obstinat och fråga på macdonalds om "vm-målet" på nått sett stödjer fotboll,,,,
"jaha då ska jag inte ha den iaf."

tänkte köpa beg hyllor till garaget på en secondhand här nyligen, insåg dock att deras vinst gick till mission i tredjevärlden, så det fick vara.

produkter/företag knutna till fotboll, handboll och religöst skit undviker jag om jag vet hur det ligger till, men forskar direkt inte i det.

Jag bojkottar BFGoodrich däck då jag avskyr deras TV reklam som jag tvingades se 200gr under årets dakar 10ggr om dagen i 20 dagar gjorde mig ännu knäppare än vad jag redan är...

I övrigt avstår jag produkter endast då företagets ägare eller företagets verksamhet strider mot min moraliska uppfattning. Ex Craft foods bröstmjölksersättningsreklam i tredje värden får mig att välja bort Marabou....

Jag bojkottar både Ferrari och Lamborghini, då de ägs av Fiat respektive Audi. Valet av bil har smalnat av rejält mao.

Last edited:
Enda jag bojkottar pga reklam är Alladin varje jul!! HATAR den reklamen!! ( fast den börjar bli lite tradition..)

Jag köper det som är billigast och eller bäst. Eller något jag vill ha, eller vad som helst.

sandstream skrev:
2120747 (Gnaget hade dessutom någon ny sponsor på ryggen, Paxina-nångting, och utan att veta vad de gör ligger de illa till för att få mig som kund :D )

Panaxia?

Säkerhetsföretag, typ Securitas..

Hanterar bla vissa Systembolagsbutikers pengar... Haha, då kan du inte handla där längre..

Rikkard skrev:
2122483 Vet inte hur du menar riktigt men kul va det! :tungan :hihi

Nestlé delar ut gratis prover på modersmjölksersättning som kräver vatten i tredjevärlden där vattnet är mer eller mindre giftigt.. ( har jag för mig..)

Dr.Bike skrev:
2120239 Ja herregud som de hade sagt! :lol
Det är ju genom H-glass de expanderat!
(de köpte ju hela Strägnäs mässhall och gjorde om till jehovas boot-camp och koncentrationsläger. Långt från medias blickar)

Det har DU sponsrat!! :rofl
och en annan jävel bor ju där... men på sommarn är det fullt av folk på varenda resturang så är nog rätt bra för resturang ägarna här i stan..

Valen skrev:
2121161 Lite lustigt, själv har jag hört att On-Off's ägare tillhör Livets Ord. Håller de religiösa sekterna på & tar över elektronikmarknaden?

Haha, underbart roliga konspirations-teorier.
Glöm inte bort att jag håller på att ta över Expert-kedjan! :pannkyss

(Kuriosa angående SIBA; Även om de inte skulle höra ihop med Jehovas så skulle inte jag handla där. :hihi )

Äger inte Jehovas Rusta?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...