Bogsering med hoj =)

Fast vilka delar är det egentligen som kan ta skada? Jag kommer bara på utgående axel i växellådan, och den är väl oftast konventionellt kullagrad.
(Och skulle man putta/bogsera för att försöka starta en trött motor så snurrar ju oljepumpen hur som helst?)

Nu tänker jag inte ge mig in i nån teknodiskussion om detta utan jag nöjer mig kort o gott med att säga att det står så i min manual till rettan. Jag litar på den. :)

Eftersom alla utom skåningarna (hade vi inte gett bort skåne till Danmark:va) säger hånka så heter det hånka, dom där jävlarna där nere ska alltid sätta sig på tvären :D

Råkade ut för en liten hånkningsolycka på yngre dagar med moped å cykel. Jag körde, polaren höll i min högra arm och honkade. Hade hjälmen på vänster arm och keps på huvudet. Helt plötsligt så kände jag hur kepsen var på väg att släppa, gissa vilken arm jag använde... Slutade med ett cykelframhjul under ett mopedbakhjul och tvärstopp i ~60-65km/h. En annan klarade sig till 99% medans polaren skrapade upp hela armen....

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026