Boende i Trestad

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hej alla trestadsbor!

Tänkte flytta på mig lite å har kollat på köpelägenheter i krokarna där.

Sett de e ruggigt billigt i Vänersborg, typ Mariero/Torpa. Såpass billigt att man börjar undra varför?

Någon Vänersborgsbo som kan ge mig lite tips?

Kort å gott, var skall man titta på prisvärt boende i Vänersborg/Trollhättan.

God fortsättning på er


Edit: såg de fanns en liknande tråd men inte dom svaren ja sökte:confused:
 
Last edited:
Hej å tack.

Nää, letar efter en lägenhet i första hand, men de e klart, en billig liten kåk är ju inte fel heller:tummenupp

Undrar lite om områden, sett på hemnet.se BILLIGA lägenheter i Mariero/Torpa, verkar ju ganska centralt men, hmmm, varför såå billigt.

Kollar på 2 rok, (garage e nästan krav) rätt centralt.
 
Hej å tack.

Nää, letar efter en lägenhet i första hand, men de e klart, en billig liten kåk är ju inte fel heller:tummenupp

Undrar lite om områden, sett på hemnet.se BILLIGA lägenheter i Mariero/Torpa, verkar ju ganska centralt men, hmmm, varför såå billigt.

Kollar på 2 rok, (garage e nästan krav) rätt centralt.

Svarade även i den andra tråden om att flytta till Trollhättan. Nu råkar det även vara så att jag bott många år i Vänersborg och har delar av min familj där. Jobbade ett flertal sommarlov som fastighetsskötare i Vbg och känner till områdena mycket väl.

Passa dig jäkligt noga för Torpa (Poppelvägen, Flanaden mm) du lär inte få behålla varken bilen, mc'n eller tramcykeln särskilt länge om du flyttar dit. De som bor där har inte hamnat där frivilligt om man säger så...

Mariero ligger mellan centrum och Torpa och är halvlurigt... Se till att bo på rätt sida av Marierovägen i så fall (närmare centrum).

Det jag rekomenderar är Centrum, Nordstan eller Holmängen vilket tyvärr märks på priset. Bra läge är också Vargön som i pricip ligger mitt i mellan Vänersborg och Trollhättan men de har å andra sidan inget som kan kallas för "centrum".
 
Kanon å tack för tipsen, misstänkte de va något lurt. Okej får leta vidare, blir nog bra tror ja.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top