Boende i Trestad

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hej alla trestadsbor!

Tänkte flytta på mig lite å har kollat på köpelägenheter i krokarna där.

Sett de e ruggigt billigt i Vänersborg, typ Mariero/Torpa. Såpass billigt att man börjar undra varför?

Någon Vänersborgsbo som kan ge mig lite tips?

Kort å gott, var skall man titta på prisvärt boende i Vänersborg/Trollhättan.

God fortsättning på er

Edit: såg de fanns en liknande tråd men inte dom svaren ja sökte:confused:

Last edited:
Hej å tack.

Nää, letar efter en lägenhet i första hand, men de e klart, en billig liten kåk är ju inte fel heller:tummenupp

Undrar lite om områden, sett på hemnet.se BILLIGA lägenheter i Mariero/Torpa, verkar ju ganska centralt men, hmmm, varför såå billigt.

Kollar på 2 rok, (garage e nästan krav) rätt centralt.

Hej å tack.

Nää, letar efter en lägenhet i första hand, men de e klart, en billig liten kåk är ju inte fel heller:tummenupp

Undrar lite om områden, sett på hemnet.se BILLIGA lägenheter i Mariero/Torpa, verkar ju ganska centralt men, hmmm, varför såå billigt.

Kollar på 2 rok, (garage e nästan krav) rätt centralt.

Svarade även i den andra tråden om att flytta till Trollhättan. Nu råkar det även vara så att jag bott många år i Vänersborg och har delar av min familj där. Jobbade ett flertal sommarlov som fastighetsskötare i Vbg och känner till områdena mycket väl.

Passa dig jäkligt noga för Torpa (Poppelvägen, Flanaden mm) du lär inte få behålla varken bilen, mc'n eller tramcykeln särskilt länge om du flyttar dit. De som bor där har inte hamnat där frivilligt om man säger så...

Mariero ligger mellan centrum och Torpa och är halvlurigt... Se till att bo på rätt sida av Marierovägen i så fall (närmare centrum).

Det jag rekomenderar är Centrum, Nordstan eller Holmängen vilket tyvärr märks på priset. Bra läge är också Vargön som i pricip ligger mitt i mellan Vänersborg och Trollhättan men de har å andra sidan inget som kan kallas för "centrum".

Kanon å tack för tipsen, misstänkte de va något lurt. Okej får leta vidare, blir nog bra tror ja.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025