Jajajaja, jag vet att jag är på sporthoj och har varit här ganska länge. Men tänker inte vända mig till andra halvdöda forum och vet att vi har flera custom-folk här.
Jag byggde ju en bobber på en CB600 som ett litet skojigt sidoprojekt när jag byggde bil för typ ett år sedan. Nu har jag köpt hus, håller på att få ordning en sprillans ny verkstad med allt jag behöver och har en sjuk abstinens efter att bygga hoj igen.
Så jag måste bygga en bobber igen, fast denna gången seriöst och helhjärtat. Nu behöver jag eran hjälp med hojval.
Jag har tänkt lägga mellan 20-35 papp på hojen.
Mitt största problem är min längd. Jag är 188cm lång och vill börja bygga på en hoj som från början är tillräckligt stor. Vet att det är svårt att hitta och har sökt en jävla massa, men får inga vettiga svar nånstans.
Hojar som är intressanta är:
Yamaha Dragstar 1100 eller 650, aldrig kört eller provsuttit
Suzuki Intruder 1400, aldrig kört eller provsuttit
Kawa Vulcan 1500, aldrig kört eller provsuttit
Suzuki Marauder 800, aldrig kört eller provsuttit
Detta är hojarna som jag funderar på men tar gärna emot förslag på fler. Jag har haft en Honda Shadow 600 och tyckte den dels var för slö, men också lite för liten. Antar att 1100'n är precis samma fast lite snabbare? Har även suttit på en virago men tänker aldrig sitta på en sådan minimal tantmotorcykel igen.
Kraven är alltså:
Gärna mer än 600cc, den ska ju orka liiiite iaf.
Så stor som bara möjligt!
Rätt prisklass
Hilfe!
Jag byggde ju en bobber på en CB600 som ett litet skojigt sidoprojekt när jag byggde bil för typ ett år sedan. Nu har jag köpt hus, håller på att få ordning en sprillans ny verkstad med allt jag behöver och har en sjuk abstinens efter att bygga hoj igen.
Så jag måste bygga en bobber igen, fast denna gången seriöst och helhjärtat. Nu behöver jag eran hjälp med hojval.
Jag har tänkt lägga mellan 20-35 papp på hojen.
Mitt största problem är min längd. Jag är 188cm lång och vill börja bygga på en hoj som från början är tillräckligt stor. Vet att det är svårt att hitta och har sökt en jävla massa, men får inga vettiga svar nånstans.
Hojar som är intressanta är:
Yamaha Dragstar 1100 eller 650, aldrig kört eller provsuttit
Suzuki Intruder 1400, aldrig kört eller provsuttit
Kawa Vulcan 1500, aldrig kört eller provsuttit
Suzuki Marauder 800, aldrig kört eller provsuttit
Detta är hojarna som jag funderar på men tar gärna emot förslag på fler. Jag har haft en Honda Shadow 600 och tyckte den dels var för slö, men också lite för liten. Antar att 1100'n är precis samma fast lite snabbare? Har även suttit på en virago men tänker aldrig sitta på en sådan minimal tantmotorcykel igen.
Kraven är alltså:
Gärna mer än 600cc, den ska ju orka liiiite iaf.
Så stor som bara möjligt!
Rätt prisklass
Hilfe!