Bo o leva i Landskrona??

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Efter noggrant övervägande rent ekonomiskt sett så tror jag att jag ska försöka hitta en lägenhet att hyra istället för Hus i Asmundtorp.Denna vinterns elräkningar och övrigt har tagit musten ur en helt och man vill ju gärna göra mer än att bara bo.Nu undrar jag lite grann om just Landskrona.Jag vet att det skrivs en massa skit i tidningar och nyheter om vilketr getto det är,men är det verkligen så illa?Kan ju mycket väl tänka mig att vissa områden är illa,precis som i vilken stad som helst.Har ju svårt o tro att kriminaliteten är större i Landskrona än i tex Malmö eller Helsingborg.Är det inte bara så att Landskrona är en mindre stad så det känns lite mer koncentrerat där.

Ni som bor,har bott i Landskrona får gärna hjälpa mig lite på traven med positiva och negativa åsikter om just LA.Vilka områden är bra respektive vilka är katastrof? Och nu vill jag bara ha svar från er som verkligen vet hur det är,och inte från er som tror er veta hur det är eftersom det har ni läst i nyheterna.

(Anledningen till just Landskrona som alternativ till boende är att jag inte gärna vill flytta ungarna från Asmundtorps skola)

Mvh
Mogge

Last edited:
Landskrona är en trevlig stad, så länge man inte har otur.

Jag bor längs med österleden och ser ju polisen dagligen påväg in eller ut ur staden. Och det man läser i tidningen är ju faktiskt sant ;) Det händer mycket skit här, och här finns mycket kriminalitet. Speciellt med tanke på hur liten stad det är...

Det är en jättetrevlig stad tycker jag, jag trivs mycket bättre här än vad jag trodde jag skulle göra.
Men. Ett väldigt stort men.
När jag flyttade hit fick jag en pepparspray, och inte en gång har jag gått ut utan den...
Och kan jag undvika att gå ut när det blivit mörkt gör jag det.
När jag går från tåget tar jag en omväg "runt stan" bara för att slippa gå genom vissa områden.

Jag är lättskrämd, och jag tar alltid det lite säkra före något som jag vet är lite osäkert. Så riktigt så försiktig som jag krävs kanske inte. Men varför chansa?

Men som sagt, jag bor mitt i stan, mitt i smeten, mitt i skiten.
Bosätter du dig ute i Borstahusen som exempel så tror jag inte där är några problem alls. Men också betydligt dyrare.

Vilse har rätt. Landskrona är i sig en helt ok stad. Jag flyttade hit -82.
Det finns stora problem i staden. Bl a är här en utbredd klick av framförallt Albaner som ställer till problem. (Nej, jag är INTE rasist, det är tyvärr fakta). Du ska t ex inte ställa din hoj på gatan utanför ditt boende för mycket. Jag bor i Borstahusen, men tom där hade dom koll på var det fanns en hoj att sno. Men det är inte någon skillnad mot vilken stad som helst.

Jag kan inte påstå att jag är rädd när jag går ut i stan på kvällen. Men visst, det finns idioter ur framförallt ovan nämnda falang som gärna ställer till problem.

Staden är jäkligt trevlig för övrig. Mycket grönområden och parker. Möjlighet att bo nära "havet", ett gäng bra pubar och restauranger.
Landskronabon i stort tycker jag är mycket trevlig.

Misstänker att du ska leta efter lägenhet. Det finns väl egentlgen bara några områden som man KANSKE inte ska titta på i första hand.

Bryggargatan, Rönnebergsgatan, St. Olovsgatan, Bredgatan, Pilgatan, Ödmansonsgatan, delar av Östergatan, samt Norrestad, hade jag nog inte letat boende på och i.
Men sen är det inte helt svart eller vitt på dessa adresser heller.
Vi har minst två SHare som bor på eller vid Östergatan, som inte har det helt jävligt, eller hur Vil.. och Sna...Man..?

Hittar du något intressant kan du pm mig om du vill ha synpunkter.

Leta på du bara, jag är säker på att du kommer att trivas i stan.

Välkommen:)

Vilse har rätt. Landskrona är i sig en helt ok stad. Jag flyttade hit -82.
Det finns stora problem i staden. Bl a är här en utbredd klick av framförallt Albaner som ställer till problem. (Nej, jag är INTE rasist, det är tyvärr fakta). Du ska t ex inte ställa din hoj på gatan utanför ditt boende för mycket. Jag bor i Borstahusen, men tom där hade dom koll på var det fanns en hoj att sno. Men det är inte någon skillnad mot vilken stad som helst.

Jag kan inte påstå att jag är rädd när jag går ut i stan på kvällen. Men visst, det finns idioter ur framförallt ovan nämnda falang som gärna ställer till problem.

Staden är jäkligt trevlig för övrig. Mycket grönområden och parker. Möjlighet att bo nära "havet", ett gäng bra pubar och restauranger.
Landskronabon i stort tycker jag är mycket trevlig.

Misstänker att du ska leta efter lägenhet. Det finns väl egentlgen bara några områden som man KANSKE inte ska titta på i första hand.

Bryggargatan, Rönnebergsgatan, St. Olovsgatan, Bredgatan, Pilgatan, Ödmansonsgatan, delar av Östergatan, samt Norrestad, hade jag nog inte letat boende på och i.
Men sen är det inte helt svart eller vitt på dessa adresser heller.
Vi har minst två SHare som bor på eller vid Östergatan, som inte har det helt jävligt, eller hur Vil.. och Sna...Man..?

Hittar du något intressant kan du pm mig om du vill ha synpunkter.

Leta på du bara, jag är säker på att du kommer att trivas i stan.

Välkommen:)

Låter ju nästan helt ok :) .
Hör av mig med objekt när jag hittar nåt.Kanske man skulle kunna tigga till sig en guidad tur med resmål,dom bra,bättre områdena :)

Du får räkna med ca 8000:- i förstahyra och sedan abonenthyra på ca 2-300:-/mån.. Pistol+Ammunition.

Nä men. Jag har aldrig bott i Landskrona men kikat på en del lägenheter där för skojs skull, mest för att jämföra priser med t.ex. Helsingborg. Tycker det är bra ur ekonomisk synpunkt samt att det finns grymt många vackra ställen att bosätta sig på, som föregående talare sa med t.ex. massvis med parker, vatten och dyl. Borstahusen är i stort sett ett stort villaområde, och vill tjuvarna sno en hoj, så gör dem det.. Kanske inte om du är paranoid och bygger 10meter höga cementvallar och har kameraövervakning (som husen ute i Pålsjö :D :D).. Jävla skattefifflare... :D

Hoppas det går bra för dig och du blir nöjd hur det än blir :) Hur gamla är barnen? Om det gäller något/några år så kan du kanske alltid röra dig vidare när de ska börja på gymnasie?

Wilcan nu gör du oss oroliga igen, det är andre eller tredje gången på bara några veckor som du skriver kloka inlägg:va
:krama:krama

Du får räkna med ca 8000:- i förstahyra och sedan abonenthyra på ca 2-300:-/mån.. Pistol+Ammunition.

Nä men. Jag har aldrig bott i Landskrona men kikat på en del lägenheter där för skojs skull, mest för att jämföra priser med t.ex. Helsingborg. Tycker det är bra ur ekonomisk synpunkt samt att det finns grymt många vackra ställen att bosätta sig på, som föregående talare sa med t.ex. massvis med parker, vatten och dyl. Borstahusen är i stort sett ett stort villaområde, och vill tjuvarna sno en hoj, så gör dem det.. Kanske inte om du är paranoid och bygger 10meter höga cementvallar och har kameraövervakning (som husen ute i Pålsjö :D :D).. Jävla skattefifflare... :D

Hoppas det går bra för dig och du blir nöjd hur det än blir :) Hur gamla är barnen? Om det gäller något/några år så kan du kanske alltid röra dig vidare när de ska börja på gymnasie?

Stortösen e 16,ska börja gymnasie till hösten,så där e det inte så svårt med just bosättning.Men lilltösen på 10 e det värre med.Flyttade ju ner från HBG till asmundtorp för 1 år sen ca,så nu har hon precis rotat sig i sin klass och fått kompisar på Asmundtorps skola,därav att jag inte gärna vill flytta henne därifrån.

Nu börjar jag bli riktigt rädd:Bugar

Kan vi göra något tror du? Elchocker:va Bomba honom med serbiska folkmusikvideor:va

Något måste vi göra

Lugn,lugn,det är förmodligen bara nån tillfällig sinnesförvirring.Vänta en liten stund så ska ni se.Finns inga hjälpmedel varken i form av operation eller medicin som kan råda bot på honom.Så risken att det blir många fler vettiga inlägg är som ni förstår rätt liten :D :D

De é lugnt. Har haft en lång analysdiskussion med VBK nu. Vi enades om att det fanns ett enkelt svar. Som vanligt: Kontokapning:tungan

Sandvången tror jag fortfarande är ok att bo i......
Kanske Larvi, Tränggatan, Stormgatan och ut på de hållet.
Har själv bott i Landskrona i 12 år.....men det var lugnare då, 1971-1983
( bor på lannet sen dess )
Lycka till med letandet.

Sandvången tror jag fortfarande är ok att bo i......
Kanske Larvi, Tränggatan, Stormgatan och ut på de hållet.
Har själv bott i Landskrona i 12 år.....men det var lugnare då, 1971-1983
( bor på lannet sen dess )
Lycka till med letandet.

Tack för tipsen :)
Fler tips o åsikter tas emot med glädje.

De é lugnt. Har haft en lång analysdiskussion med VBK nu. Vi enades om att det fanns ett enkelt svar. Som vanligt: Kontokapning:tungan

:tummenupp:tummenupp Givetvis,,så måste det ju va :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back