Bo i Umeå?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
mb skrev:
Ett mycket bra val! :tummenupp Har själv bott där i fyra år innan vi köpte hus. Ett lungt och fridfullt område, enda nackdelen var när man skulle cykla till och från jobbet alltid motvind över kyrkbron.
Du hänger väl med på sommarens bankörningar på Midlanda! :tummenupp

RJ skrev:
Ett mycket bra val! :tummenupp Har själv bott där i fyra år innan vi köpte hus. Ett lungt och fridfullt område, enda nackdelen var när man skulle cykla till och från jobbet alltid motvind över kyrkbron.
Verkar som ett helt ok ställe :)
RJ skrev:
Du hänger väl med på sommarens bankörningar på Midlanda! :tummenupp
Det är inte så mycket till banhoj som jag har just nu, men ska fundera på det :tummenupp

RJ skrev:
Ett lungt och fridfullt område,

HHmmm jag vill minnas att en viss RJ inte ville bo var där längre efter lite skottlossning eller hur det var! (otäck händelse förövrigt)

Men nu ska vi inte skrämma upp MB :)

Bra att det fixade sig med bostad. Inte det lättaste att hitta nåt i den här stan. Då är det bara att önska lycka till med flytten, du kommer säkert att trivas bra i stan :tummenupp

Honken skrev:
HHmmm jag vill minnas att en viss RJ inte ville bo var där längre efter lite skottlossning eller hur det var! (otäck händelse förövrigt)

Men nu ska vi inte skrämma upp MB :)
Du har så rätt min kära Honken, skottlossning, sprägning och grannen som fick ett fönster sönderslaget. På den gamla goda tiden innan man blev ansvarsfull förälder hade jag förmodligen inte brytt mig men det är lite eljest nu.
För att göra en lång historia kort så där vi bodde står det ett antal hyreshus som alla ser likadana ut. I ett av husen (inte de vi bodde i utan 300 m bort) bodde tydligen en kille från någon suspekt mc-klubb (inte umcc). Först var det en sprängning i hans lägenhet, sedan provade det med att skjuta honom men ingen blev skadad. Men det mest otäcka var några personer som slog sönder grannens fönster en natt och sa sig vara ute efter denna kille. Dessa klyftiga personer hade tagit fel hus... :kocko Vid den tidpunkten hade vi en liten nyfödd kille att ta hand om så visst reagerade man, mest blev man förbannad faktiskt. Dock skall jag tillägga att det enda vi märkte var sprängningen, lätt som en kraftig nyårsraket. I övrigt så sov vi när de andra sakerna inträffade och fick veta det först dagen efter, och ja, vi sover nog ganska hårt. Är ganska säker på att killen de var ute efter har flyttat nu. Förutom dessa tre dagar på 4 år stortrivdes jag.

Hur f-n kunde du höra sprängningen, jag bodde på gården brevid och hörde inte ett dyft.

Jag tror dessutom att killen ifråga bor kvar, jag mötte honom på Nailheads fest, och han sa inget om att han hade flyttat.

Nåväl, Böläng är trevligt, och jag hoppas att du trivs!

När vi ändå är i umeå, vad finns det för ställen att kolla in i allmänhet om man är på kort besök?

Edit: TeaterCaféet har underbar mat.

Last edited:
Bengan skrev:
När vi ändå är i umeå, vad finns det för ställen att kolla in i allmänhet om man är på kort besök?
För icke-studenter finns:
Corona
KrogenKrogen
Draggen/Nattis/Havanna (samma ställe nästan)
Blå
O'learys
Scharinska (Casbah)
Droskan
Rex
NorrlandsOperan (ibland klubbkvällar)
TeaterCafét (ibland klubbkvällar)

För studenter finns:
NH
Epuben
Villan
Skogis

Har säkert missat några ställen.
Gästleg krävs på alla studentställen för de som inte pluggar i Umeå.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år