BMW-tråden

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
En till som blivit med BMW.
Tidigare bara kört Aprilia, men nu skaffat mig en helt ny K1300R.
Lite godis också beställt, lite kolfiber, ljuddämpare m.m.

Ska bli kul och testa något nytt.
Ses på vägarna i vår.
 

Bifogat

  • K1300R 2.jpg
    K1300R 2.jpg
    135.3 KB · Visningar: 126

Snake Plissken

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2010
Ort
Södermalm
Hoj
K1300S
Tjena!
Beställde precis en splitter ny K1300S. Orkade inte ens vänta på att få provköra. Vad tror ni, ett vågat beslut? Nåja, vi får väl se vid Påsk (ska tydligen komma i ett ägg) då den levereras om man satsat på rätt kuse.
/Plissken
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
En till som blivit med BMW.
Tidigare bara kört Aprilia, men nu skaffat mig en helt ny K1300R.
Lite godis också beställt, lite kolfiber, ljuddämpare m.m.

Ska bli kul och testa något nytt.
Ses på vägarna i vår.

Hej
Grattis till nya hojen,
köpte min i juli förra året, det har bli 900 mil sen dess.
Kan bara säga att jag är helnöjd.
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Hej
Grattis till nya hojen,
köpte min i juli förra året, det har bli 900 mil sen dess.
Kan bara säga att jag är helnöjd.

Tack ska du, kan knappt vänta längre nu, hehe.

Sjukt läcker hoj. :tummenupp

Tackar.
Ja den är riktigt nice.
Ska lacka om den med så den blir helt svart istället för grön/svart som den är orginal.
 
Last edited:

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Torra Skåne
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Då har jag tillryggalagt de första 50 milen på min nya K13GT. Kan bara säga att jag är helnöjd. Motorn spinner mjukt och fint och lådan är kanon, likaså koppling.
Det var gott att köra med sadelvärme när det inte var så varmt.:tummenupp
Jag är av den uppfattningen att dagens gat- och touringdäck klara de mesta av behoven utom ren banåka, men igår gick det inte att få ner effekten i backen under de omständigheterna som rådde.
Motorväg och regn, högsta växeln och ca 90 km/h och lugnt gaspåslag. Det bara släppte.
Bra med mos i motorn mao. I sådana lägen är det gött med ASC.
Den gjorde sitt jobb.
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Nu har jag kört mina första mil med nya hojen. Vilket as till och gå! Och quickshiften ska vi inte snacka om, vilken känsla. Går inte att beskriva, måste upplevas. Växlar snabbare än man hinner blinka. Även utr. med ESA, grymt skönt och kunna ställa om under körning.
Någon säger Touring hoj, någon säger gubbahoj,:arsele skit samma, väldigt mycket hoj för pengarna med kraft, komfort och teknik så det räcker.:yoparty
ASC också grymt bra. Körde lite på vått väglag men absolut inga problem med för mycket gas, det fixade hojen till själv utan minsta störning.
Kan bara rekomendera. :Bugar
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Hej,

Är det någon som kan tipsa om ett bra skivbromslås till BMW, jag har ju (som de flesta här) ABS och vill inte riskera att sabba det. Vill ju att älsklingen ska vara fastlåst...:D
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Hej,

Är det någon som kan tipsa om ett bra skivbromslås till BMW, jag har ju (som de flesta här) ABS och vill inte riskera att sabba det. Vill ju att älsklingen ska vara fastlåst...:D

Grip-lock ! då sabbar du inte skivorna.. finns på mc-tech.se
 

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
För er som just införskaffat en K1300R så kan jag rekommendera senaste motorrad - effektdiagrammet finner ni här (för det blev fel i pappersblaskan): http://www.motorrad.se/?nid=477

Mycket nöje!

Hej
Grattis till nya hojen,
köpte min i juli förra året, det har bli 900 mil sen dess.
Kan bara säga att jag är helnöjd.

Jag måste ställa frågan du jag själv funderar på en andrahoj - vilken hoj blir det oftast för dig som har både en äldre R och en nyare K modell?

Svara ärligt! ;-)
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tjena!
Beställde precis en splitter ny K1300S. Orkade inte ens vänta på att få provköra. Vad tror ni, ett vågat beslut? Nåja, vi får väl se vid Påsk (ska tydligen komma i ett ägg) då den levereras om man satsat på rätt kuse.
/Plissken

Kom det nåt ägg?

Den hojen är klockren. Har kört den en hel del.
Du kommer inte bli besviken. Snarare tvärtom.

Det är med lite splittrad glädje jag upptäcker att fler och fler börjar snegla på BMW. Gubbstämpeln får vi väl nästan säga att den nästan är borta nu va?

Trist bara att med fler BMW på vägarna så blir ens egen hoj mindre och mindre unik.
 
Last edited:

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Hej,

Är det någon som kan tipsa om ett bra skivbromslås till BMW, jag har ju (som de flesta här) ABS och vill inte riskera att sabba det. Vill ju att älsklingen ska vara fastlåst...:D

Om ABSen funkar som på min R1100S så sitter sensorerna mellan ok och gaffelben fram eller mellan ok och sving bak. Det är med andra ord ingen risk att du kommer åt de känsliga delarna. På skivorna sitter bara en perforerad plåtring som det inte är någon risk (ingen stor risk i alla fall) att skada.

Jag använder ett vanligt ABUS skivbromslås och det har funkat bra i fem år.

Mvh,
Ingvar
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
För er som just införskaffat en K1300R så kan jag rekommendera senaste motorrad - effektdiagrammet finner ni här (för det blev fel i pappersblaskan): http://www.motorrad.se/?nid=477

Mycket nöje!



Jag måste ställa frågan du jag själv funderar på en andrahoj - vilken hoj blir det oftast för dig som har både en äldre R och en nyare K modell?

Svara ärligt! ;-)

Blir mest den nya, kan väl ärligt säga att R:en inte är lika
kul att köra.
Så jag har väl lite planer på att sälja den och istället skaffa en GS eller
något liknande, ingen poäng att har 2 hojar för samma typ av körning.
/Åke
 

Snake Plissken

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2010
Ort
Södermalm
Hoj
K1300S
Kom det nåt ägg?

Den hojen är klockren. Har kört den en hel del.
Du kommer inte bli besviken. Snarare tvärtom.

Det är med lite splittrad glädje jag upptäcker att fler och fler börjar snegla på BMW. Gubbstämpeln får vi väl nästan säga att den nästan är borta nu va?

Trist bara att med fler BMW på vägarna så blir ens egen hoj mindre och mindre unik.

Hämtade ut min K1300S i dag!
3 timmar och 24 mil senare har jag i rent glädjerus tagit alla mina favoritvägar runt i stockholmstrakten. Först när den varnade för låg bensinnivå (tankade upp den direkt när jag hämtade ut den) så insåg jag att det kanske var dags att åka hemåt.

Vilken hoj! Sitter just nu och känner mej otroligt nöjd. Är detta en gubbhoj? skulle inte tro det... :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hämtade ut min K1300S i dag!
3 timmar och 24 mil senare har jag i rent glädjerus tagit alla mina favoritvägar runt i stockholmstrakten. Först när den varnade för låg bensinnivå (tankade upp den direkt när jag hämtade ut den) så insåg jag att det kanske var dags att åka hemåt.

Vilken hoj! Sitter just nu och känner mej otroligt nöjd. Är detta en gubbhoj? skulle inte tro det... :tummenupp

Jo, den har väldigt mycket att ge. Finns liksom inget stopp, utan den drar linjärt hela vägen. Nästan som en elmotor.
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Jag var och fiskade lite i piratbukten häromdan och lyckades meta upp dvd-versionen av verkstadshandboken till R 1200 hojarna. Fanns även cd-versionen, men den är väl utdaterad..

BMW+reprom är en bra sökterm...;)
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
r 1200 s

Hallå!

Någon som vet om det finns någon helkåpa eller underkåpa... eller ens en magkåpa till R1200S ?
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top