BMW-tråden

R1200S bra köp!

Vill bara säga hej, skaffade en R1200s för någon vecka sedan, håller på att lära mig hojen :). Funderar på att testa köra bana i helgen, har aldrig gjort det än.

Grattis till ett bra köp! R1200S är en av de mest underskattade hojarna på våra vägar. Med endast 10 hästar mindre än HP2Sport så är den i stort sett lika snabb runt våra svenska banor.

Det är en bra ban-hoj, särskilt om man lär sig att hantera BMW's telelever framvagn. Ett tips är att gå en av SMC's broms och kurv kurser för att kunna utnyttja hojens kapacitet bättre!

Lite läsning och film att motivera dig ytterligare:

Om BMW's telelever: http://bmwklubben.se/artiklar.php?aid=7952&sort=DESC

Nate kern och hans otrimmade R1200S vann Daytona 8 timmars. :yoparty
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YOKTgbvGGfs&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YOKTgbvGGfs&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Grattis till ett bra köp! R1200S är en av de mest underskattade hojarna på våra vägar. Med endast 10 hästar mindre än HP2Sport så är den i stort sett lika snabb runt våra svenska banor.

Det är en bra ban-hoj, särskilt om man lär sig att hantera BMW's telelever framvagn. Ett tips är att gå en av SMC's broms och kurv kurser för att kunna utnyttja hojens kapacitet bättre!

Lite läsning och film att motivera dig ytterligare:

Om BMW's telelever: http://bmwklubben.se/artiklar.php?aid=7952&sort=DESC

Nate kern och hans otrimmade R1200S vann Daytona 8 timmars. :yoparty
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YOKTgbvGGfs&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YOKTgbvGGfs&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Tack, det blev tyvärr ingen bankörning i helgen, saker kom ivägen... så om två helgen så hoppas jag komma iväg, tack för länken. Det är kul att få lite support från BMW håll ;) Ja R1200s är riktigt rolig å fruktansvärt stark, jag gav lite för mycket gas när jag låg i en rondell i helgen, å vips så spann bakhjulet loss ;) det var en härlig känsla .:banana
 
Tack, det blev tyvärr ingen bankörning i helgen, saker kom ivägen... så om två helgen så hoppas jag komma iväg, tack för länken. Det är kul att få lite support från BMW håll ;) Ja R1200s är riktigt rolig å fruktansvärt stark, jag gav lite för mycket gas när jag låg i en rondell i helgen, å vips så spann bakhjulet loss ;) det var en härlig känsla .:banana

Den där hojen är du hyfsat ensam om att äga. Kul med en hoj som inte så många andra har!
 
Starstriker, du har rätt, det är jättekul att ha en hoj som inte alla andra har, samt så är den riktigt rolig, om du läser min blogg så kan du följa gårdagens händelser ;) nu får jag masa mig till banan å lära mig hur man använder hojen på "bästa" möjliga sätt. Har du någon erfarenhet av ban körning?
 
Starstriker, du har rätt, det är jättekul att ha en hoj som inte alla andra har, samt så är den riktigt rolig, om du läser min blogg så kan du följa gårdagens händelser ;) nu får jag masa mig till banan å lära mig hur man använder hojen på "bästa" möjliga sätt. Har du någon erfarenhet av ban körning?

Njet, har inte kört bana. Jag håller mig till grusvägarna :)
 
grusvägarna är inte så bara, å du har troligen den bästa maskinen som finns för grusvägar ;)
 
Yo Yo Yo Alles,

Tänkte först och främst vara artig av mig och hälsa till alla då jag är rätt ny i hela "branschen"! Kul att sporthoj har en egen BMW tråd, det kan jag behöva :)

Jag har själv en f650 dakar som bara kvider om att få komma ut och glänsa på grus och landsvägarna! Tar förhoppningsvis det så mycket efterlängtade körkortet nu på måndag om allt vill sig väl. Känner att det är en perfekt hojj att börja sitt mc liv med och i takt med att erfarenhet och klokhet växer kan man öka pollarna lite och satsa på vassare saker i framtiden.

Fråga: Finns det någon försäljning av kåpor till min hojj? Det skulle antagligen vara från ett rivningsobjekt men då är ju förmodligen de repiga och skadade. Skulle vilja få tag på komplett fram med vänster mitt höger kåpa och likaså därbak vänster höger i en annan färg. Främst för variationen men också så att man inte behöver vara så rädd om plasten...

Ha det bra!
 
Välkommen Rasmuz, kul med en R12S till i tråden - jag har kört en del bana med min sedan 2006 och tycker att den funkar riktigt bra med standardinställningarna faktiskt.

Förra helgen åkte katalysatorn bort i syfte att bli av med vridmomentdippet mellan 4-5000 rpm - och jag ska ut i eftermiddag och utvärdera ;-)
 
Tar förhoppningsvis det så mycket efterlängtade körkortet nu på måndag om allt vill sig väl. Känner att det är en perfekt hojj att börja sitt mc liv med och i takt med att erfarenhet och klokhet växer kan man öka pollarna lite och satsa på vassare saker i framtiden.

Fråga: Finns det någon försäljning av kåpor till min hojj? Det skulle antagligen vara från ett rivningsobjekt men då är ju förmodligen de repiga och skadade. Skulle vilja få tag på komplett fram med vänster mitt höger kåpa och likaså därbak vänster höger i en annan färg. Främst för variationen men också så att man inte behöver vara så rädd om plasten...

Ha det bra!

Välkommen välkommen. Jag började också min MC-karriär på en Dakar!
Betr kåpor....... Förstår inte riktigt varför du skall byta? För att du är rädd att skrapa dom?

Kåpor finns såklart att köpa på BMW, men de är säkert inte billiga.
 
Betr kåpor....... Förstår inte riktigt varför du skall byta? För att du är rädd att skrapa dom?

Kåpor finns såklart att köpa på BMW, men de är säkert inte billiga.

Njae snarare bara rent utseende mässigt. Jag tänker främst på den andra färgen på de äldre dakarerna, antingen vita eller röd/blå/vit. De blir iaf i mina ögon som två helt olika hojar beroende på kåporna :) Skulle vara kul att hitta den andra färgen men visst direkt från BMW så är det nog saftigt. Tänkte om någon tidigare hade gjort samma sak och kunde tipsa om hur man kan leta lite.. Det finns alltid demonteringar och sedan får man hålla utkik på annonssiter. Har tidigare fått tips att Ebay är riktigt bra men det verkar vara tunt med f650 prylar urhuvudtaget iaf de lite äldre modellerna...

Tack på förhand!
 
Någon glad F800s ägare som vill köpa helkåpa (Svart kåpa på bild nedan) till sin hoj lackad i BMWs Lahargrå och kanske ett Leo Vince Slipon.

Låter grymt fint tycker iaf jag :)
 

Bifogat

  • n8%20trackday%204-6-09%20111.jpg
    n8%20trackday%204-6-09%20111.jpg
    245.6 KB · Visningar: 112
  • 4.jpg
    4.jpg
    90.3 KB · Visningar: 75
Någon glad F800s ägare som vill köpa helkåpa (Svart kåpa på bild nedan) till sin hoj lackad i BMWs Lahargrå och kanske ett Leo Vince Slipon.

Låter grymt fint tycker iaf jag :)

Grattis till nya hojen! Fan, dra på kåpan på nya så blir den fräck!
 
Koppling R1200gs

Hej,

Någon som har en uppfattning om hur länge lamellen förväntas hålla?
Min har gått 1600 mil nu och med tanke på sommarens aktiviteter med ca 1000 mil på kontinenten, skulle det vara intressant att veta. Jag ska köra alperna och vet sedan tidigare att det sliter lite extra på materialet.

Om sedan någon vet vad det kostar att byta den.
1. på verkstad
2. Köpa material och göra jobbet själv.

Tackar.
 
F800gs!

F800GS har ju nu börjat vara ute på marknaden i +1 år, hur är den som grushoj?

Jag menar då lite mer "seriöst" grusbusande, inte nån grusvägstouring med full packning utan mer fetställ på små och krokiga grusvägar, traktorvägar och lättare offroad.

Ser gärna kommentarer från folk som verkligen kört och provat rejält, dvs gett hojen vad den tål, och har erfarenhet från liknande hojar som tex AT, 950/990 adv mfl.
 
Hej,

Någon som har en uppfattning om hur länge lamellen förväntas hålla?
Min har gått 1600 mil nu och med tanke på sommarens aktiviteter med ca 1000 mil på kontinenten, skulle det vara intressant att veta. Jag ska köra alperna och vet sedan tidigare att det sliter lite extra på materialet.

Om sedan någon vet vad det kostar att byta den.
1. på verkstad
2. Köpa material och göra jobbet själv.

Tackar.

Allt hänger på hur du behandlar den,vanligast är att den gjort sitt efter 5-6tusen mil.
Det går ju givetvis att döda den på tio minuter om man vill,men med ett normalt slitage så håller den länge.
Ett annat problem har varit att slavcylindern,den som sitter bakom växellådan,har börjat läcka,med den påföljden att vätskan har letat sig in till lamellen via tryckstången,håll ett öga på att nivån inte plötsligt sjunker.
Har inget pris i minnet,men ska du byta den själv och är normalhändig (vad det nu är) så räkna med sex timmars jobb.
Bort med hjul,kardan,avgas,bakram,batteri,luftburk,tank osv.
 
Välkommen Rasmuz, kul med en R12S till i tråden - jag har kört en del bana med min sedan 2006 och tycker att den funkar riktigt bra med standardinställningarna faktiskt.

Förra helgen åkte katalysatorn bort i syfte att bli av med vridmomentdippet mellan 4-5000 rpm - och jag ska ut i eftermiddag och utvärdera ;-)

nu blir jag nyfiken! hur gick det???
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top