Bmw s1000xr

Det var jag, tänkte att det var du eftersom hojen såg ut som en s1000r när du satt på den ;)

Här är tankskyddet förresten, tillverkaren är R&G Passformen är inte helt hundra men tycker den blev ganska rå ändå...
tank1.jpgtank2.jpgtank3.jpg

Last edited:
Tänkte egentligen stannat och sagt hej men hade brådis

Ser bra ut. Är lite på jakt efter nåt skydd till plasten vid tändningslåset. Nycklarna skaver och repar där. Alltså framför tanklocket. Har du sett nåt sånt tillbehör?

Tänkte egentligen stannat och sagt hej men hade brådis

Ser bra ut. Är lite på jakt efter nåt skydd till plasten vid tändningslåset. Nycklarna skaver och repar där. Alltså framför tanklocket. Har du sett nåt sånt tillbehör?

Ja du får hälsa nästa gång ;) Har inte sett något sådant har inte min nyckel i knippa så det blir inga repor efter min. Drog på rimtapes få fälgarna, blev ganska bra tycker jag...rimtapes1.jpgrimtapes2.jpg

Köpte mig en S1000XR förra veckan, sjukt roliga första 100mil! Nu dags för första service och dynamic pro! :banana

Köpte mig en S1000XR förra veckan, sjukt roliga första 100mil! Nu dags för första service och dynamic pro! :banana
Om du gillade de första hundra kommer du älska dina nästkommande hundra...är en helt ny hoj när varvtalsbegränsningen släpps ;)

Enda negativa är att man kör för snabbt, man vill ju gärna ha lappen kvar :tummenupp

hej!

Har en S1000xr -15. Fantastisk på alla sätt så klart. Förutom att den plötsligt strular när man ska starta.

Igår hände det vid två tillfällen. Efter att ha kört så dröjde det typ en timme tills jag skulle starta igen, då startade inte motorn. Startmotorn tickade igång som den brukar men "tände" inte. Efter 15-20min så startade den. Kunde stänga av och starta igen och då var allt som vanligt.

Samma sak hände sedan en gång till.

Hade den inne på verkstaden där de inte hittade något fel.
Nån mer som varit med om detta? Jävligt frustrerande på en ny dyr hoj.

Tidiga s1000rr hade problem med startknappslådan på styret, du har kanske dålig kontakt på någon komponent
i din.

Någon som hört om BMW kommer att bjuda på 2017 uppdateringen för vibrationerna i styret även i Sverige?

Läser man på forum så visst är det väl så att upplevelsen av vibrationer varierar ganska kraftigt både mellan modeller och förare, vissa upplever det och andra knappt alls? De som upplever vibrationer ska kunna ordna det med uppgraderingar i materialet och den nya versionen ska även den vara uppgraderad. Någon som har en annan uppfattning?

Är det någon av er som åker grus med era S1000xr? Grymt sugen på en sån hoj men åker en del långturer som brukar innehålla en del grus...

Har inte kört grus med en XR men kan tänka mig att den är helt ok om den t ex är utrustad med "justerbara chassiet", fjädringsvägen är väl helt ok. 17" framhjul borde inte vara några problem, möjligen kan originaldäcken kan nog vara lite hala vs GS? Är dock ingen expert...

Ojojoj, där ligger man många mil efter i körteknik....

Det va inte mycket snacka i denna tråden inte.

Men jag kan iaf säga att jag provkörde en XR i helgen och älskade den. Det blir ett givet köp så fort jag får min såld. Annars får jag byta in den på firma.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!