BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
SM deltävling 2 - Linköpings Motorstadion

Den 27-28 Juni så går SM deltävling 2 av stapeln på Linköpings Motorstadion. Kolla in nedan länk för mer info om tider och annat.

Se nu till att masa er iväg och heja på era märkeskollegor. Undertecknad kommer försöka försvara och förbättra sin 6;e plats i totaltabellen.

http://sviestadloppet.se/

JMG_4350_f.jpg
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
När? (exakt datum?)

Lägger in dig på första sidan o tänkte skriva en rad till det... :)

Ok, Den togs nånstans mellan 23-25 Februari 2015 på Ricardo Tormo Circuit (Valencia) under en bandag anordnad av SevaRacing. Rekommenderas, både att åka med arrangören och på banan.
 

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Är det någon av er som är HP4:a ägare som har fått någon uppdatering på ABS och DDC vid service vid senaste besöket?
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Nåon här som har en Öhlins styrdämpare till salu?
eller kan man göra nåt åt orginalet? Får en del wobbel när jag ligger på lite.
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Den 27-28 Juni så går SM deltävling 2 av stapeln på Linköpings Motorstadion. Kolla in nedan länk för mer info om tider och annat.

Se nu till att masa er iväg och heja på era märkeskollegor. Undertecknad kommer försöka försvara och förbättra sin 6;e plats i totaltabellen.

http://sviestadloppet.se/

View attachment 420946

Får väl lov att dela med mig av resultaten trots att det blev en bedrövlig tillställning för min egen del. På denna länk kan ni hitta alla tider och resultat från SM deltävling 2.
 

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Kungsängen
Hoj
BMW S1000RR, Yamaha R1, GASGAS EC300
Hej på er.

min s1000rr har börjat bråka med mig o jag tänkte att eran gemensamma expertis kanske kan hjälpa mig :)
Jag var ute o körde en bit i fredags (ca:10timmar) tiden går ju fort när man har kul :yoparty och två gången under dagen så dog hojen helt oprovocerat, som att man skulle ha vridit av nyckeln ungefär, inget hostande eller tappat effekt innan den bara stendog, när jag skulle starta den igen så lös instrumentpanel som den ska men startmotorn gick inte, ca:20 sekunder senare startade hojen o gick precis som vanligt igen i ungefär en kvart innan det hände igen, andra gången så tog det lite längre tid innan den ville starta men efter att den gick igång så gick den återigen bra och fungerade resten av dagen, till saken hör att tändkontakten som jag har förstått är ett ganska vanligt problem är bytt för två månader sedan hos probike, jag vore väldigt tacksam för tips då det inte känns så kul att vara ute o åka med en hoj som man inte kan lita på.. Hoppas att ni har överseende med stavfel, grammatiska misstag och utebliven styckesindelning :3freak

Mvh
Paul
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Hej på er.

min s1000rr har börjat bråka med mig o jag tänkte att eran gemensamma expertis kanske kan hjälpa mig :)
Jag var ute o körde en bit i fredags (ca:10timmar) tiden går ju fort när man har kul :yoparty och två gången under dagen så dog hojen helt oprovocerat, som att man skulle ha vridit av nyckeln ungefär, inget hostande eller tappat effekt innan den bara stendog, när jag skulle starta den igen så lös instrumentpanel som den ska men startmotorn gick inte, ca:20 sekunder senare startade hojen o gick precis som vanligt igen i ungefär en kvart innan det hände igen, andra gången så tog det lite längre tid innan den ville starta men efter att den gick igång så gick den återigen bra och fungerade resten av dagen, till saken hör att tändkontakten som jag har förstått är ett ganska vanligt problem är bytt för två månader sedan hos probike, jag vore väldigt tacksam för tips då det inte känns så kul att vara ute o åka med en hoj som man inte kan lita på.. Hoppas att ni har överseende med stavfel, grammatiska misstag och utebliven styckesindelning :3freak

Mvh
Paul

Låter väldigt likt hur min hoj betedde sig när det blev fel på dödarknappen på höger sida. Det visade sig att det blev nått knepigt glapp i dödarkretsen i själva knappsatsen. Så ECU;n tror att dödarknappen är intryckt. Då blir hojen förstås svårstartad.
Började på samma sätt för mig. Hände lite slumpmässigt nån gång, men självläkte. Till slut gav den upp helt.
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Hej på er.

min s1000rr har börjat bråka med mig o jag tänkte att eran gemensamma expertis kanske kan hjälpa mig :)
Jag var ute o körde en bit i fredags (ca:10timmar) tiden går ju fort när man har kul :yoparty och två gången under dagen så dog hojen helt oprovocerat, som att man skulle ha vridit av nyckeln ungefär, inget hostande eller tappat effekt innan den bara stendog, när jag skulle starta den igen så lös instrumentpanel som den ska men startmotorn gick inte, ca:20 sekunder senare startade hojen o gick precis som vanligt igen i ungefär en kvart innan det hände igen, andra gången så tog det lite längre tid innan den ville starta men efter att den gick igång så gick den återigen bra och fungerade resten av dagen, till saken hör att tändkontakten som jag har förstått är ett ganska vanligt problem är bytt för två månader sedan hos probike, jag vore väldigt tacksam för tips då det inte känns så kul att vara ute o åka med en hoj som man inte kan lita på.. Hoppas att ni har överseende med stavfel, grammatiska misstag och utebliven styckesindelning :3freak

Mvh
Paul

Åkte på att byta min knappsats oxå men har du nyligen bytt den så låter det ju inte så troligt.
OM det nu inte är så att verkstaden satte dit en bättre beg.. :huvet

BMW har en ny uppdaterad variant med art nr: 613 18 54 61 76

Köpte min härifrån.

http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/bmw-spare-parts?itemid=61318546176
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top