BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Tack så jätte mycket för svaret!!!!!!!!!!!
Det blir ett fint höst projekt.

OBS, glöm inte å köpa verktyg om du ska göra jobbet själv!
Kräver 2 special-hylsor och en stoooor hylsa som behöver svarvas ner.
Tror Bactor sitter på alla 3 i "special-sortimentet".

image.jpg

Går se skillnad på 12-> kronor å äldre. Olika fräsningar och instansade artikelnummer!

Annars kan du köpa min färdig-kittade 2010 med pivot, 2012-krona och värsta K-tech fram å bak 25DDS/Pro......
Hinner ju aldrig köra....
....å sen kompenserade det inte tillräckligt mot talanglösheten....
 
Last edited:

ttrogs

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z1000 2012
OBS, glöm inte å köpa verktyg om du ska göra jobbet själv!
Kräver 2 special-hylsor och en stoooor hylsa som behöver svarvas ner.
Tror Bactor sitter på alla 3 i "special-sortimentet".

View attachment 412027

Går se skillnad på 12-> kronor å äldre. Olika fräsningar och instansade artikelnummer!

Annars kan du köpa min färdig-kittade 2010 med pivot, 2012-krona och värsta K-tech fram å bak 25DDS/Pro......
Hinner ju aldrig köra....
....å sen kompenserade det inte tillräckligt mot talanglösheten....

Tack så mycket för alla tips!! Hade gärna löpt din, men tror den är lite dyrare än en stryrkrona och pivot;)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Är det någon som har en meckhandbok i pdf fil till s1000rr 2010
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Hade velat ha den när man meckar alltid bra att kunna slå upp om man behöver lite tips hade tänkt skriva ut dn och ha i pärm
 

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011
Hej alla
jag har fått tag på Svingarms pivot till min s1000rr 2011 finns det någon skis på hur jag byter ut dom?.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Hej alla
jag har fått tag på Svingarms pivot till min s1000rr 2011 finns det någon skis på hur jag byter ut dom?.

Mät din ride height innan du gör något, installera de nya sving flänsarna, återställ till urpsrunglig ride height.
Du lossar special muttrarna med dorn och hammare försiktigt, annars skall där special hylsor till detta.
 

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011
Mät din ride height innan du gör något, installera de nya sving flänsarna, återställ till urpsrunglig ride height.
Du lossar special muttrarna med dorn och hammare försiktigt, annars skall där special hylsor till detta.

Från vilka punkter mäter jag höjden eller kan jag själv sätta referenspunkter för att kunna sätta höjden
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Från vilka punkter mäter jag höjden eller kan jag själv sätta referenspunkter för att kunna sätta höjden

Har ingen betydelse från vilka punkter bara du använder SAMMA punkter under båda mätningarna! Förstår du vad jag menar? Mät ex från sving muttern rakt upp till kutsens ena kant, så brukar jag göra.
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Det var ju typiskt :(
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Då har man skaffat clipon, styrstopp, oljeplugg och 12ans styrkrona☺ bara vänta tills det trillar in mer pengar på kontot så man kan köpa pivot.
Sen blir det att ge sig på fjädringen som gick i botten fram i mitt tempo.
Screenshot_2014-10-26-08-37-11.jpgScreenshot_2014-10-26-08-37-02.jpg
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Japp det är jag förutom att den var trög att flippa sida till sida men körde 1,5sek snabbare på knutstorp med denna hoj☺ så är nere i 1,03-104 tider nu andra gången jag var där��
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Screenshot_2014-10-26-21-31-05.jpgCliponen heter strada7 fördelen var att jag hade 10 st styrpinnar 22mm hemma sedan tidigare så ifall man lägger sig slipper jag köpa pinnar:)
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Nu är jag här igen och stör. :rolleyes:

Jag har två frågor.

1. Ni som lämnar in era hojar för service i Stockholm. Vart gör ni det?

2. Låter det här som en frisk motor?

Kall motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SojlVlqDEiA

Varm motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SSJP2OgrzVo

Varm motor, varvar.
http://www.youtube.com/watch?v=gbtsNJa7pAQ


Har precis fått tillbaka hojen från 1000-mila service där de också bytte insugsventilerna (serviceåtgärd/recall).

Lyssna dels när jag startar den i början på första videon. Så har den låtit sen jag köpte den.

Men det ljudet som framförallt oroar mig är i slutet på tredje videon. Detta ljud är ännu tydligare under last, dvs. när man kör.

Vad säger expertisen?

Det är en S1000R, så den har ju nästan samma motor som i RR:en.

Tack :hej
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Nu är jag här igen och stör. :rolleyes:

Jag har två frågor.

1. Ni som lämnar in era hojar för service i Stockholm. Vart gör ni det?

2. Låter det här som en frisk motor?

Kall motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SojlVlqDEiA

Varm motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SSJP2OgrzVo

Varm motor, varvar.
http://www.youtube.com/watch?v=gbtsNJa7pAQ


Har precis fått tillbaka hojen från 1000-mila service där de också bytte insugsventilerna (serviceåtgärd/recall).

Lyssna dels när jag startar den i början på första videon. Så har den låtit sen jag köpte den.

Men det ljudet som framförallt oroar mig är i slutet på tredje videon. Detta ljud är ännu tydligare under last, dvs. när man kör.

Vad säger expertisen?

Det är en S1000R, så den har ju nästan samma motor som i RR:en.

Tack :hej

Slutet på film nr 3 låter inget vidare! Varva inte motorn förrän oljan kommit upp till arbetstemp! Låter den så när den är varm också, efter att du kört en runda?
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Slutet på film nr 3 låter inget vidare! Varva inte motorn förrän oljan kommit upp till arbetstemp! Låter den så när den är varm också, efter att du kört en runda?

Nej, precis. Som man (knappt) ser i början av video 3 så är motortempen innan jag börjar varva den +70C.

Och ja, den låter likadant efter en vända.

Var på Probike i Sollentuna i morse och de erbjöd sig vänligt att lyssna på den. De kunde ganska snabbt konstatera att den endast går på 3 cylindrar.

Det stämmer överens med de symptom jag upplevt. Ljudet (låter mer som en v-twin än en il4), ökade vibrationer samt att jag upplevt den svagare/tröttare.

Har nu lämnat in den på det ursprungliga stället.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top