BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tack så jätte mycket för svaret!!!!!!!!!!!
Det blir ett fint höst projekt.

OBS, glöm inte å köpa verktyg om du ska göra jobbet själv!
Kräver 2 special-hylsor och en stoooor hylsa som behöver svarvas ner.
Tror Bactor sitter på alla 3 i "special-sortimentet".

image.jpg

Går se skillnad på 12-> kronor å äldre. Olika fräsningar och instansade artikelnummer!

Annars kan du köpa min färdig-kittade 2010 med pivot, 2012-krona och värsta K-tech fram å bak 25DDS/Pro......
Hinner ju aldrig köra....
....å sen kompenserade det inte tillräckligt mot talanglösheten....
 
Last edited:
OBS, glöm inte å köpa verktyg om du ska göra jobbet själv!
Kräver 2 special-hylsor och en stoooor hylsa som behöver svarvas ner.
Tror Bactor sitter på alla 3 i "special-sortimentet".

View attachment 412027

Går se skillnad på 12-> kronor å äldre. Olika fräsningar och instansade artikelnummer!

Annars kan du köpa min färdig-kittade 2010 med pivot, 2012-krona och värsta K-tech fram å bak 25DDS/Pro......
Hinner ju aldrig köra....
....å sen kompenserade det inte tillräckligt mot talanglösheten....

Tack så mycket för alla tips!! Hade gärna löpt din, men tror den är lite dyrare än en stryrkrona och pivot;)
 
Är det någon som har en meckhandbok i pdf fil till s1000rr 2010
 
Hade velat ha den när man meckar alltid bra att kunna slå upp om man behöver lite tips hade tänkt skriva ut dn och ha i pärm
 
Hej alla
jag har fått tag på Svingarms pivot till min s1000rr 2011 finns det någon skis på hur jag byter ut dom?.
 
Hej alla
jag har fått tag på Svingarms pivot till min s1000rr 2011 finns det någon skis på hur jag byter ut dom?.

Mät din ride height innan du gör något, installera de nya sving flänsarna, återställ till urpsrunglig ride height.
Du lossar special muttrarna med dorn och hammare försiktigt, annars skall där special hylsor till detta.
 
Mät din ride height innan du gör något, installera de nya sving flänsarna, återställ till urpsrunglig ride height.
Du lossar special muttrarna med dorn och hammare försiktigt, annars skall där special hylsor till detta.

Från vilka punkter mäter jag höjden eller kan jag själv sätta referenspunkter för att kunna sätta höjden
 
Från vilka punkter mäter jag höjden eller kan jag själv sätta referenspunkter för att kunna sätta höjden

Har ingen betydelse från vilka punkter bara du använder SAMMA punkter under båda mätningarna! Förstår du vad jag menar? Mät ex från sving muttern rakt upp till kutsens ena kant, så brukar jag göra.
 
Det var ju typiskt :(
 
Då har man skaffat clipon, styrstopp, oljeplugg och 12ans styrkrona☺ bara vänta tills det trillar in mer pengar på kontot så man kan köpa pivot.
Sen blir det att ge sig på fjädringen som gick i botten fram i mitt tempo.
Screenshot_2014-10-26-08-37-11.jpgScreenshot_2014-10-26-08-37-02.jpg
 
Japp det är jag förutom att den var trög att flippa sida till sida men körde 1,5sek snabbare på knutstorp med denna hoj☺ så är nere i 1,03-104 tider nu andra gången jag var där��
 
Screenshot_2014-10-26-21-31-05.jpgCliponen heter strada7 fördelen var att jag hade 10 st styrpinnar 22mm hemma sedan tidigare så ifall man lägger sig slipper jag köpa pinnar:)
 
Nu är jag här igen och stör. :rolleyes:

Jag har två frågor.

1. Ni som lämnar in era hojar för service i Stockholm. Vart gör ni det?

2. Låter det här som en frisk motor?

Kall motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SojlVlqDEiA

Varm motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SSJP2OgrzVo

Varm motor, varvar.
http://www.youtube.com/watch?v=gbtsNJa7pAQ


Har precis fått tillbaka hojen från 1000-mila service där de också bytte insugsventilerna (serviceåtgärd/recall).

Lyssna dels när jag startar den i början på första videon. Så har den låtit sen jag köpte den.

Men det ljudet som framförallt oroar mig är i slutet på tredje videon. Detta ljud är ännu tydligare under last, dvs. när man kör.

Vad säger expertisen?

Det är en S1000R, så den har ju nästan samma motor som i RR:en.

Tack :hej
 
Nu är jag här igen och stör. :rolleyes:

Jag har två frågor.

1. Ni som lämnar in era hojar för service i Stockholm. Vart gör ni det?

2. Låter det här som en frisk motor?

Kall motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SojlVlqDEiA

Varm motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SSJP2OgrzVo

Varm motor, varvar.
http://www.youtube.com/watch?v=gbtsNJa7pAQ


Har precis fått tillbaka hojen från 1000-mila service där de också bytte insugsventilerna (serviceåtgärd/recall).

Lyssna dels när jag startar den i början på första videon. Så har den låtit sen jag köpte den.

Men det ljudet som framförallt oroar mig är i slutet på tredje videon. Detta ljud är ännu tydligare under last, dvs. när man kör.

Vad säger expertisen?

Det är en S1000R, så den har ju nästan samma motor som i RR:en.

Tack :hej

Slutet på film nr 3 låter inget vidare! Varva inte motorn förrän oljan kommit upp till arbetstemp! Låter den så när den är varm också, efter att du kört en runda?
 
Slutet på film nr 3 låter inget vidare! Varva inte motorn förrän oljan kommit upp till arbetstemp! Låter den så när den är varm också, efter att du kört en runda?

Nej, precis. Som man (knappt) ser i början av video 3 så är motortempen innan jag börjar varva den +70C.

Och ja, den låter likadant efter en vända.

Var på Probike i Sollentuna i morse och de erbjöd sig vänligt att lyssna på den. De kunde ganska snabbt konstatera att den endast går på 3 cylindrar.

Det stämmer överens med de symptom jag upplevt. Ljudet (låter mer som en v-twin än en il4), ökade vibrationer samt att jag upplevt den svagare/tröttare.

Har nu lämnat in den på det ursprungliga stället.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top