BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Halloj!

Jag har fyllt på kylmedel till övre markeringen i expantionskärlet, nu så här en månad senare så har det sjunkit och ligger nu mellan de båda markeringarna. Kylmedlet skall väl ej försvinna om det inte är något som är fel eller? Någon annan som känner igen det här...:3freak
 
Ett stort tack till alla trevliga S1000RR-vänner som var med på Gelleråsen i går o idag o bidrog till den trevliga stämningen! Håll koll på tråden med bilder från dagarna, Klotgren lägger snart ut er till allmän beskådning! ;-)
 
Vilken temp ska hojen ha vid normal gatkörning?
Tycker min går lite varm.
Om jag gasar lite för att sedan bara puttra fram i 5 min hamnar den på 100 grader o fläkten går igång.
Visst är det varmt ute men jag har inte för mig att min Gixxer var så här varm vid samma utetemperaturer.
 
Vilken temp ska hojen ha vid normal gatkörning?
Tycker min går lite varm.
Om jag gasar lite för att sedan bara puttra fram i 5 min hamnar den på 100 grader o fläkten går igång.
Visst är det varmt ute men jag har inte för mig att min Gixxer var så här varm vid samma utetemperaturer.

Den går ganska lätt upp till 100 grader + fläkt när det är sommar o du kör typ stadskörning. Samma här.
 
Ett stort tack till alla trevliga S1000RR-vänner som var med på Gelleråsen i går o idag o bidrog till den trevliga stämningen! Håll koll på tråden med bilder från dagarna, Klotgren lägger snart ut er till allmän beskådning! ;-)

Tack själv. Ska bli kul med lite bilder från detta trevliga arrangemang :)
 
Ett stort tack till alla trevliga S1000RR-vänner som var med på Gelleråsen i går o idag o bidrog till den trevliga stämningen! Håll koll på tråden med bilder från dagarna, Klotgren lägger snart ut er till allmän beskådning! ;-)
- Tack för bra dagar!
Att det regnade lite grann möjliggjorde fördjupat depåmingel då man fick chans att lyssna till historier från förr. :lol
 
Ett stort tack till alla trevliga S1000RR-vänner som var med på Gelleråsen i går o idag o bidrog till den trevliga stämningen! Håll koll på tråden med bilder från dagarna, Klotgren lägger snart ut er till allmän beskådning! ;-)

Tack för 2 grymma dagar, ses igen hoppas jag.
 
Har fått problem med vit rök som jag tror kommer någonstans ovanför grenrören/motorn. De sker vid starter imellanåt, när den står på tomgång. Det är svårt att lokalisera det eftersom det bara varar i typ ca 30 sek.
Någon som vet vad det kan vara? Hojen går annars bra.

Mycket tacksam för svar:)
 
Halloj!

Jag har fyllt på kylmedel till övre markeringen i expantionskärlet, nu så här en månad senare så har det sjunkit och ligger nu mellan de båda markeringarna. Kylmedlet skall väl ej försvinna om det inte är något som är fel eller? Någon annan som känner igen det här...:3freak

Nej, kylvätskan skall inte försvinna. När den blir varm skall vätskenivån höjas en aning och sedan sjunka till den nivån där den var från början. Har du luft i systemet? Stod hojen rakt när du fyllde på? Kan vara så illa att den tar vatten i motorn också..
 
Last edited:
Halloj!

Jag har fyllt på kylmedel till övre markeringen i expantionskärlet, nu så här en månad senare så har det sjunkit och ligger nu mellan de båda markeringarna. Kylmedlet skall väl ej försvinna om det inte är något som är fel eller? Någon annan som känner igen det här...:3freak


Kan vara så att den gått varm om du kört nu när det varit tropiskt klimat, då trycker den ur kylvätska och tar tillbaka det från expantionskärlet
Går hojen aldrig till 100 grader eller mer och det fortfarande försvinner är det något som är fel
 
Har fått problem med vit rök som jag tror kommer någonstans ovanför grenrören/motorn. De sker vid starter imellanåt, när den står på tomgång. Det är svårt att lokalisera det eftersom det bara varar i typ ca 30 sek.
Någon som vet vad det kan vara? Hojen går annars bra.

Mycket tacksam för svar:)
Vit rök som luktar olja: oljeläckage/droppar, t.ex från dåligt monterad filter(?) -mycket stor risk att nåt större läckage kan plötsligt hända + allt därefter..
Vit "rök" som inte luktar så illa: vatten (regnvatten, efter regnet?) eller kylvätska (glykolånga) eller bromsvätska (också glykolbaserad)

-hur som än, om jag var dig jag skulle gå i botten och ta reda vad det är: Nästa gång det börjar ryka slå av motorn och snabbt av med kåporna! Om inte redan innan..: -börja med att kolla alla hojens vätskenivåer och fortsätt därefter.. Om du kan hitta en droppe nånstans, smaka pyttelite med fingret: kylvätskan är jättesött, bromsvätskan jättebittert. N.b.: ca 0,5 dl bromsvätska räcker att förstöra dina njurar; kylvätskan är inte mycket bättre..
 
Man behöver ju inte svälja! ;-)
 
Last edited:
Kan vara så att den gått varm om du kört nu när det varit tropiskt klimat, då trycker den ur kylvätska och tar tillbaka det från expantionskärlet
Går hojen aldrig till 100 grader eller mer och det fortfarande försvinner är det något som är fel

Joo den går till 103grader, sedan startar fläkten och den sjunker i temp. Det är ingen "vit" rök från avgassystemet, aldrig sett att det är blött under eller att den pissar ut vätska. Den går jättebra men detta irriterar mig. Kan det vara toplockspakningen som är vissen??:3freak
 
Nej, kylvätskan skall inte försvinna. När den blir varm skall vätskenivån höjas en aning och sedan sjunka till den nivån där den var från början. Har du luft i systemet? Stod hojen rakt när du fyllde på? Kan vara så illa att den tar vatten i motorn också..

Den har ju varit inne på service i somras..borde inte mekanikern ha sett om det var något konstigt? De bytte kylmedlet för jag betalade för det utöver själva grundservicen. Har inte uppmärksammat det du säger gällande att det skulle sjunka när den är varm för att sedan öka när den sedan är kall igen. Tar den vatten in i motorn så borde väl cykeln ryka eller?
 
Den har ju varit inne på service i somras..borde inte mekanikern ha sett om det var något konstigt? De bytte kylmedlet för jag betalade för det utöver själva grundservicen. Har inte uppmärksammat det du säger gällande att det skulle sjunka när den är varm för att sedan öka när den sedan är kall igen. Tar den vatten in i motorn så borde väl cykeln ryka eller?

Tvärtom ;) Sjunka när den blir kall och höjas när den blir varm.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top