BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Igår upptäckte jag att den runda fjädern som sitter på kopplingshävarmen ner i lådan på vänster sida hade gått av och inte gjorde någon nytta längre. Detta kan väll inte vara någon högprio-fix då kopplingen fjädrar tillbaka av sig själv?
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Märkte när jag var ute och körde idag med motorcykeln så "tickar" den från motorn en hel del vid konstant körning vid runt 3-4.000 rpm. Gasar jag förbi det så försvinner det. Normalt?

Sedan undrar jag med kedjan när man skall smörja den? Hur gör ni?
Kollar inte dem detta på Service så allt är ok? I instruktionsboken står det varje 8 mil.. Min hoj körs inte många mil / säsong och aldrig på blött underlag :)

/daniel
 
Last edited:

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Märkte när jag var ute och körde idag med motorcykeln så "tickar" den från motorn en hel del vid konstant körning vid runt 3-4.000 rpm. Gasar jag förbi det så försvinner det. Normalt?

Sedan undrar jag med kedjan när man skall smörja den? Hur gör ni?
Kollar inte dem detta på Service så allt är ok? I instruktionsboken står det varje 8 mil.. Min hoj körs inte många mil / säsong och aldrig på blött underlag :)

/daniel

Jag är säkert överdrivet pedantisk, men tycker om att ha drivpaketet rent. Brukar göra rent det efter typ var tredje körning. Håller du efter drivpaketet så håller det längre samt att det inte blir lika jobbigt om man håller efter det.
Jag ställer upp cykeln på depåstödet och gör rent det med fotogen, det fungerar alldeles utmärkt och kostar en bråkdel av tex. Motuls rengörings sprey. Sedan tar jag och håller en liten pappskiva bakom kedjan för att slippa få gega på fälgen och annat när du lägger på ny kedjespray .:brinnerup
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Jag har löst det med TCn, så den funkar, nu skall jag bara få ABS och quickshifter att funka, får sova på saken..

Idag var jag hos BMW ÅF och fick parat ihop ny varvräknare med ECU, inte fan hjälpte det?!! 1400 kr fattigare blev man och en lärdom rikare.

Får plocka ner hela hojen till hösten i molekyler för att lösa detta känns det som. Helt sjukt vad komplicerat det skall vara. Alla felkoder är nollade, allt skall fungera men ändå så gör det inte det. Varken ABS eller QS funkar.

BMW känns just nu som BAJS MELLAN VÄXLARNA! :)

Men när allt väl funkar så är den världens bästa hoj. Kommer fan aldrig sälja min S1000RR, skall begravas med den:)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Men när allt väl funkar så är den världens bästa hoj. Kommer fan aldrig sälja min S1000RR, skall begravas med den:)

Man kanske skulle bygga tebaka sukkan till gathoj och kitta BMWn för bana istället... Blir alltid så sugen när jag läser såna kommentarer haha
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Jag håller på bli tokig:mad:
Hur f.. får man av laptimer på hojen?????
Tycker jag har gjort efter konstens regler men så fort jag börjar rulla så startar tidtagningen...:huvet
Jag vill inte ha den på när jag kör på gata.

hjälp mottages tacksamt..:)
 
Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Skulle vara kul att veta vilket däck/slicks samt fjädring alla kör med här.
Själv kör jag Dunlop KR106(2) fram, KR108 (5) bak samt K-tech.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag håller på bli tokig:mad:
Hur f.. får man av laptimer på hojen?????
Tycker jag har gjort efter konstens regler men så fort jag börjar rulla så startar tidtagningen...:huvet
Jag vill inte ha den på när jag kör på gata.

hjälp mottages tacksamt..:)

Manualen sidan 75, http://mybikemanuals.com/?wpfb_dl=774 . I korthet så är det knappen för att välja tripmätare du ska trycka på ;)
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Passar på att slänga ut en fråga till nu när man har semester och det är visset väder..:hihi

Jag undrar om det är fler än jag som upplever att när man trycker in kopplingen och lägger i nästa växel under körning känner man ett konstigt "drag" i kopplingshandtaget på hojen. Inte alltid och inte på alla växlar. Har testat en annan bmw och det var samma upplevelse i på den.

Andra hojar jag haft har ej haft detta fenomen. Polarn sa samma sak om sin BMW.:confused:
 
Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Passar på att slänga ut en fråga till nu när man har semester och det är visset väder..:hihi

Jag undrar om det är fler än jag som upplever att när man trycker in kopplingen och lägger i nästa växel under körning känner man ett konstigt "drag" i kopplingshandtaget på hojen. Inte alltid och inte på alla växlar. Har testat en annan bmw och det var samma upplevelse i på den.

Andra hojar jag haft har ej haft detta fenomen. Polarn sa samma sak om sin BMW.:confused:

- Nja, det känner jag inte igen men däremot ett knäpp i kopplingsgreppet när man växlar. Beror förmodligen på slipperfunktionen i kopplingen. Samma fenomen fanns på Ducati Multistrada.
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Skulle vara kul att veta vilket däck/slicks samt fjädring alla kör med här.
Själv kör jag Dunlop KR106(2) fram, KR108 (5) bak samt K-tech.

I år har det blivit Bridgestone V02 (K-tech ventil kit av Bactor).
Visseligen har jag inte pressat ordentligt men de håller ganska länge. Fick kallrugg i början men det löstes med lite högre tryck :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top