BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Kanske skulle åka över och be er på Bactor kolla igenom hojen innan begagnatgarantin från AVA går ut till hösten.
Har något sjukt konstigt skrammel runt 4500varv som jag tror kommer från tändningslåset.
Men så länge det inte är skadligt så känns det som om det kvittar just nu.

Kolla att det inte är locket eller kolven till nyckeln på tanken som skramlar vid de varven. Trodde också det va tändningslåset lääänge.. höll på bli galen =)

- - - Updated - - -

Vad ska man ha för nyckel för att få av framdäcket på våra hojjar =P
Och vart fan kan man köpa det? :huvet
 

Weber

WTF
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Vid Nackamasten
Hoj
BMW s1000rr, CBR1000RR 08, DKV200RT

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej gott folk, har sålt min s1000 idag, säljer då ett komplett sett med krachkåpor "endurance till s1000rr" bikeplast kåpor från bactor med tank kåpa med snakeskin, ruta, sadelgummi, framskärm. Settet är lackat i mattsvart hos lackerare och är knappt använt, aldrig kört på bana. Urkapat för stöd, samt jag körde med linkpipe så jag var tvungen å kapa ur båten lite. Även gjort ett litet stag i aluminium för båten. cutsen är urkapad för att passa originallyset. blinkers fram med kablar som passar originalkontakter. Tanken var att kunna kombinera bana/gata utan behöva byta kåpor. Bilder kan jag sms´a.

Lägg ut grejerna på köp o sälj här i forumet. Egentligen måste jag som moderator ta bort inlägg som hör till sälj (SH regler) annars får jag skäll av högsta chefen men jag ger dig liiiite tid att lösa detta själv. ;-)
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Jag tror du hittar samma kontakter hos en välsorterad elgrossist. Då kan du lägga orginalen åt sidan o dra nytt med samma sorts kontakter så att allt passar. Om det var det du ville...

Någon som har koll på var jag hittar ovan nämnda el-koppling?
För er som inte minns sidan 15 i tråden så gäller det kopplingen från skylthållarens belysning och blinkers.
Man kan koppla loss det men en smidig kontakt.

Ska sätta på en tailtidy och tänkte försöka låta bli att kapa orginalgrejerna och koppla in det nya med en likadan koppling.

Frågan är var hittar jag en sån eller vad heter den så jag vet var jag ska googla efter :)
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- För kännedom: Vill bara meddela att Kinnekulle Ring har ny kanonfin asfalt, svart, vita linjer och gott fäste.......trots ett litet framhjulssläpp i kvarnkurvan igår.
Emmellertid, kommer man ut långt till höger inför högfartsvänstern under bron, kan den upplevas lite ojämn där. :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
- För kännedom: Vill bara meddela att Kinnekulle Ring har ny kanonfin asfalt, svart, vita linjer och gott fäste.......trots ett litet framhjulssläpp i kvarnkurvan igår.
Emmellertid, kommer man ut långt till höger inför högfartsvänstern under bron, kan den upplevas lite ojämn där. :tummenupp

E inte Kinekulle lite läskig med stålräcken i avåkningszonerna?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
E inte Kinekulle lite läskig med stålräcken i avåkningszonerna?
- Jodå, under korta stunder tappar man koncentrationen som störs av stadiga räcken, korta avåkningszoner och kantstenar. Det gäller att ha tungan i rätt mun när hjulen ska rulla på asfalten och knät löpa i gräset på andra sidan stenraden. :-o

Banan är faktiskt riktigt snuskig på sina ställen.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Kinnekulle = Sveriges svar på Isle of man? Awesome! Den måste jag testa!
- Ja, testa den. :tummenupp Den är riktigt kul. Jobbig som satan, man får aldrig en lugn stund, det svänger hela tiden. Inte ens rakan är rak.:va
Men, som sagt, den är farlig och inte godkänd, av nämnda orsaker, för motorcykeltävlingar.:näsblod
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag är lite besviken på att CAD-Ludde inte lagt upp några av dom schyssta bilderna Björn tog på Cashbacks körning i måndags. Det är lite för lite s1000rr-in action-material här i tråden :(
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Är i Frankrike på semester, kan inte du lägga upp..? :)

Jag försöker, men sidan är trasig...:( Aja det får la bli efter Stuserr dagarna istället.

Edit: Prövar idag också. Klotgren gör det igen! Snygga bilder från Cashbacks körning på Gåsen.

Cad in action 3.jpgCad in action.jpg
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hoppas ni är ute o kör för det är enda acceptabla anledningen till att låta tråden förfalla till sidan 2!!!!
:7peta

Själv letar jag fortfarande efter en original bakram till min 10:a. Och den där säkringsboxen i plast som sitter längst bak i bakramen. Bara så ni vet! :)
 

Mellqvisten

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2009
Ort
Vålberg
Hoj
2010, Bmw S1000RR
Får mitt katersättningsrör idag äntligen, nån av er somharkoll på spjället o grejjerna som sitter på org katten, är det bara o ta bort allt o hänga åt sidan eller är det bara o montera av allt sånt från hojen ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top