BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tanken i så fall är att vi kommer att bygga på en 10 ram med andra pivot och senaste racing styrkronan, k-tech full race fjädring fram + bak, magnesium fälgar, mono block, full race ECU osv osv
Kommer bli något i hästväg ;)

Kul! Hoppas det blir en byggtråd eller löpande rapportering i den här tråden om ni beslutar er för att bygga hojen :)
 
någon som sitter med ett set kåpor som ni vill bli av med, SÄG TILL!!!

Med risk för att bli tjatig så kolla med Backman / Bactor mc. Jag vet att han tidigare i år tog in ett antal olika kåpset för att kolla vilka han skulle börja sälja vidare. Det gav ett antal olika märken som låg i hans verkstad. Kolla om han har några av de testexemplen kvar, där kan du nog få ett bra pris.
 
Med risk för att bli tjatig så kolla med Backman / Bactor mc. Jag vet att han tidigare i år tog in ett antal olika kåpset för att kolla vilka han skulle börja sälja vidare. Det gav ett antal olika märken som låg i hans verkstad. Kolla om han har några av de testexemplen kvar, där kan du nog få ett bra pris.

Tjatig? Tycker jag icke...
Hur som helst, tackar!
 
Var ner till hovleverantören idag. Och eftersom Peter och Sandman såg hur jag tragglade på Mantorp, så har de tydligen beslutat att sponsra min framfart!
Stort tack till er grabbar:tummenupp
Men vad jag skall göra med två likadana drev vet jag inte. Antar att jag ska "vaska" ett av dem!?
IMG_spons.jpg
 
Ah, kör för pengarna istället!:yoparty

Godis kan du köpa när du ska vinna SM.:crash
(Kanske å svära lite i kyrkan i denna tråden..... :7peta :tungan :rodnar )

Vore ju lite roligare med ett set billigare kåpor innan man kör mer, i fall något händer menar jag.
Men är sjukt sugen att köra ändå!:död
 
Var ner till hovleverantören idag. Och eftersom Peter och Sandman såg hur jag tragglade på Mantorp, så har de tydligen beslutat att sponsra min framfart!
Stort tack till er grabbar:tummenupp
Men vad jag skall göra med två likadana drev vet jag inte. Antar att jag ska "vaska" ett av dem!?
View attachment 388106

Aaaah - mitt bakdrev!!! :crash

PS. Fick du bara vanlig "gatolja" ? DS.
 
Vore ju lite roligare med ett set billigare kåpor innan man kör mer, i fall något händer menar jag.
Men är sjukt sugen att köra ändå!:död

Samma här (ang kåporna), ska försöka hålla mig på hjulen denna säsong ut, sen kanske det får bli dom där kåporna DR-Zätare länkade till i vinter.
 
Vore ju lite roligare med ett set billigare kåpor innan man kör mer, i fall något händer menar jag.
Men är sjukt sugen att köra ändå!:död

Om du inte behöver hål utskurna för lysen och du inte bryr dig om det är lackat eller inte så går det att komma undan rätt billigt med ett set kraschkåpor. Om du kör med originalsystem med kat måste du kolla så att kåporna funkar med den, de flesta kraskåporna verkar vara gjorda för körning utan kat men några av de går att skära till så att det blir plats för den.

Det blir ju lite meckande då att byta kåpor när du ska köra bana och gata men ska man ha det billigaste får man jobba lite mer :)

Om du inte skaffat kraschpuckar än ska du absolut göra det, framförallt skydd för motorkåporna är bra att ha om något händer och försäkringen inte täcker det. Sidorna på motorn sitter ju nästa helt oskyddade på våra hojar och det blir snabbt oreda där inne om det går hål och kommer in grejer om hojen glider på sidan. Ännu värre om veven får sig en smäll när det tar emot något...
 
Last edited:
Har inget emot att skruva lite mer.
Fick tag i ett set kåpor hos bactor precis, får väl hem det någon gång i veckan hoppas jag!
Har Krashpuckar vid sidokåporna, men kanske är värt att fixa till svingen också va?:)

Det med kat och inte är jag medveten om, synd att alla system ska kosta skjortan!
Men det är ju bara att spara ihop lite riksdaler!
Såg tidigare att grevens hade "motorkåpsskydd", är det nåt att ha tro?

Om du inte behöver hål utskurna för lysen och du inte bryr dig om det är lackat eller inte så går det att komma undan rätt billigt med ett set kraschkåpor. Om du kör med originalsystem med kat måste du kolla så att kåporna funkar med den, de flesta kraskåporna verkar vara gjorda för körning utan kat men några av de går att skära till så att det blir plats för den.

Det blir ju lite meckande då att byta kåpor när du ska köra bana och gata men ska man ha det billigaste får man jobba lite mer :)

Om du inte skaffat kraschpuckar än ska du absolut göra det, framförallt skydd för motorkåporna är bra att ha om något händer och försäkringen inte täcker det. Sidorna på motorn sitter ju nästa helt oskyddade på våra hojar och det blir snabbt oreda där inne om det går hål och kommer in grejer om hojen glider på sidan. Ännu värre om veven får sig en smäll när det tar emot något...
 
Var ner till hovleverantören idag. Och eftersom Peter och Sandman såg hur jag tragglade på Mantorp, så har de tydligen beslutat att sponsra min framfart!
Stort tack till er grabbar:tummenupp
Men vad jag skall göra med två likadana drev vet jag inte. Antar att jag ska "vaska" ett av dem!?
View attachment 388106

Fan vad gött med sponsorer! Har du numret till Peter? Han kanske har lust att gå in med några set däck, han verkar vara en rekorderlig kille
 
Har inget emot att skruva lite mer.
Fick tag i ett set kåpor hos bactor precis, får väl hem det någon gång i veckan hoppas jag!
Har Krashpuckar vid sidokåporna, men kanske är värt att fixa till svingen också va?:)

Det med kat och inte är jag medveten om, synd att alla system ska kosta skjortan!
Men det är ju bara att spara ihop lite riksdaler!
Såg tidigare att grevens hade "motorkåpsskydd", är det nåt att ha tro?

De där små rullarna till svingen är bra att ha eftersom man använder för att lyfta med depåstödet bak också :)

Att inte ha råd med helsystem gör inte så mycket om du ska åka bana, de flesta helsystemen klarar ändå inte bullerkraven på svenska banor.

Vilket märke är det Grevens säljer? Är det bara något hyfsat känt märke så ska det inte vara några problem. Det finns olika varianter, ett som sitter i framkant undertill och bara är fäst med ett par skruvar och sedan finns det ju antingen hela utbyteskåpor eller skydd som täcker hela originalkåpan och som antingen fästs med samma skruvar eller limma/tejpa. Själv kör jag med den mindre varianten från R&G som sitter framtill/under och Jag vet inte vilka som funkar bäst men det finns kanske någon annan i tråden som provat sina på riktigt. I vilket fall som helst är nog alla bättre än inget :)
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top