BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tack Dr.Z för din input. Blir test-justeringar samt sen nya fjädrar till dämparna. Funderar bara på vilken av njurarna jag skall sälja. ;-)
/J
 
fas 2, nästan klart.

IMG_0510.jpg

Jag antar att jag måste typ plocka av tankkåpan för att komma åt kontakten till sidostödet..?
 
Nej, tok heller! Det är ju inte tillåtet. Backman kommer ju hugga på det direkt när jag slutligen lyckas ta mig upp i Superbike :D. Det handlar bara om lite goda chassidelar.

Men deras stage 3 kammar vore så jäkla fränt att prova :D lite dyrt om man bara vill prova juförsig eftersom vi inte får ha det som sagt...
Fast på beemern tar man chassi över motor alla gånger! Känns som att kryddan räcker till ändå ;)
 
Tack Dr.Z för din input. Blir test-justeringar samt sen nya fjädrar till dämparna. Funderar bara på vilken av njurarna jag skall sälja. ;-)
/J

Mbracing har en modifikation för gaffel och stötdämparen som kan vara värd att kolla på om du inte villa satsa på cartridge eller byta hela fjädringen. Tävlar man inte tror jag något sådant kan vara bästa kombinationen av prestanda och pris.
 
Men deras stage 3 kammar vore så jäkla fränt att prova :D lite dyrt om man bara vill prova juförsig eftersom vi inte får ha det som sagt...
Fast på beemern tar man chassi över motor alla gånger! Känns som att kryddan räcker till ändå ;)

Varför inte bara köpa en av deras WSBK-hojar när man ändå är på gång? :)

Hur mycket effekt ligger man på med stage 3?
 
Varför inte bara köpa en av deras WSBK-hojar när man ändå är på gång? :)

Hur mycket effekt ligger man på med stage 3?

Ja det vore något!
Jag har ingen exakt data på det, men man förändrar vridet osv
Inget är spikat ännu, men om vi har råd att ligga ute med pengarna ska vi eventuellt bygga en riktig superbike för försäljning med smidda stakar, hög komp kolvar, stage 3 kammar osv osv, även fjädring och chassi kommer vi i så fall göra allt det går på! Det kommer bli en hoj det :D
 
Ja det vore något!
Jag har ingen exakt data på det, men man förändrar vridet osv
Inget är spikat ännu, men om vi har råd att ligga ute med pengarna ska vi eventuellt bygga en riktig superbike för försäljning med smidda stakar, hög komp kolvar, stage 3 kammar osv osv, även fjädring och chassi kommer vi i så fall göra allt det går på! Det kommer bli en hoj det :D

Vore något för R1000 -14 det :)

Ska ni bygga på en 12/13 eller vänta till 14 kommer? Om det stämmer att vanliga S1000RR kommer få samma semiaktiva fjädring som HP4:an lär det ju blir got i hästväg direkt ur kartongen.
 
Ja det vore något!
Jag har ingen exakt data på det, men man förändrar vridet osv
Inget är spikat ännu, men om vi har råd att ligga ute med pengarna ska vi eventuellt bygga en riktig superbike för försäljning med smidda stakar, hög komp kolvar, stage 3 kammar osv osv, även fjädring och chassi kommer vi i så fall göra allt det går på! Det kommer bli en hoj det :D

Då bokar jag den, hade ändå funderingar på en regnhoj... :tungan

Och nu till en skön nyhet;
BMW Sverige har bekräftat att man deltar på S1000RR-dagarna 12-13 augusti och bland annat flyger in en erfaren fd chef för ett europeiskt superbiketeam från kontinenten. Föreläsning, stöd och rådgivning till förarna är tanken. Hyfsad cliffhanger eller vad säger ni? :) Personen är specialist på S1000RR och HP2 och kan råda om allt från körning till setup på hojen.
BMW kommer även stötta eventet på olika sätt och kommer med sin närvaro sätta en tyngd på dagarna. Känns som om vi börjar hamna där vi skall vara med detta event. Toppkvalitet helt enkelt! :tummenupp

Mer info går ut till anmälda.
 
Då bokar jag den, hade ändå funderingar på en regnhoj... :tungan

Och nu till en skön nyhet;
BMW Sverige har bekräftat att man deltar på S1000RR-dagarna 12-13 augusti och bland annat flyger in en erfaren fd chef för ett europeiskt superbiketeam från kontinenten. Föreläsning, stöd och rådgivning till förarna är tanken. Hyfsad cliffhanger eller vad säger ni? :) Personen är specialist på S1000RR och HP2 och kan råda om allt från körning till setup på hojen.
BMW kommer även stötta eventet på olika sätt och kommer med sin närvaro sätta en tyngd på dagarna. Känns som om vi börjar hamna där vi skall vara med detta event. Toppkvalitet helt enkelt! :tummenupp

Mer info går ut till anmälda.

Kul, riktigt bra jobbat!
 
Någon som har eller vet vart man kan få tag på en kopplingsvajer?:confused:
Ska på hojsemester på lördag...
 
Vore något för R1000 -14 det :)

Ska ni bygga på en 12/13 eller vänta till 14 kommer? Om det stämmer att vanliga S1000RR kommer få samma semiaktiva fjädring som HP4:an lär det ju blir got i hästväg direkt ur kartongen.

Tanken i så fall är att vi kommer att bygga på en 10 ram med andra pivot och senaste racing styrkronan, k-tech full race fjädring fram + bak, magnesium fälgar, mono block, full race ECU osv osv
Kommer bli något i hästväg ;)
 
Då bokar jag den, hade ändå funderingar på en regnhoj... :tungan

Och nu till en skön nyhet;
BMW Sverige har bekräftat att man deltar på S1000RR-dagarna 12-13 augusti och bland annat flyger in en erfaren fd chef för ett europeiskt superbiketeam från kontinenten. Föreläsning, stöd och rådgivning till förarna är tanken. Hyfsad cliffhanger eller vad säger ni? :) Personen är specialist på S1000RR och HP2 och kan råda om allt från körning till setup på hojen.
BMW kommer även stötta eventet på olika sätt och kommer med sin närvaro sätta en tyngd på dagarna. Känns som om vi börjar hamna där vi skall vara med detta event. Toppkvalitet helt enkelt! :tummenupp

Mer info går ut till anmälda.
Grymt Peter! starkt jobbat:tummenupp
Tittar i min kristallkula, och ser starten på en tradition och en ny era.
Tellus byter namn till Planet Power:yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top