BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gjorde en Marques i miniformat inför Ejes, bromsade upp den på framhjulet så att baken kom åkandes bredvid mig på höger sidan, och när jag sen släppte ned den igen så var framhjulet på väg in i Ejes och resten av hojen pekade åt andra hållet. Fötter o ben åt alla håll men klarade mig på håret... :3freak

Om du kan kontrollera vilken sida du vill att baken ska ta är det ett alternativ till att sladda in kurvorna som grabbarna i MotoGP? :hihi
 
- Första eldvakten är väl OK. Det är värre med vakten kl 03-04.:)

Ska vi sova i 20-mannatält så tarvas det myyyyyycke sponk. :fyllisar

:lol

Första o sista vakten e bäst. Jag tar sista. Om det finns något kvar att vakta då.... :hihi
Kul ska vi ha i alla fall!

Kom igen nu ni som inte anmält er än - 8 platser kvar totalt och reservlistan för de med andra märken e full så den 1 juli är det kört! :fakta

Poster S1000RR Bandag ver 2.jpg
 
Har du inga bilder du kan lägga upp!? :tungan

Sen undrar jag om någon har ett 45 kugg drev bak liggandes. (Original 525) ?

Här kommer en bild från Circuit de Catalunya i söndags som kanske passar i den här tråden. Kärleken håller på och sorterar sina bilderCatalunya 2013 769.jpg så det kanske kan bli någon till efter att vi klarat av "Inte bara Fest" på Gotlandring"
 
Kanske har avhandlats tidigare men hinner inte söka just nu, vet någon om 11:ans bakcuts passar utan mod på en 12:a?
 
I veckan på Actionpics körning på Karlskoga så träffade jag och Mats Backman på ett gäng BMW åkare från vårat grannland Norge. Kunskaperna i Norge är väldigt dåliga på racenivå vad det gäller BMW S1000RR, dem var mer än glada när Mats nämnde BMW bandagen på Karlskoga och dem ville väldigt gärna komma. Dem är ca 3-4 personer som troligtvis kommer. :) Alla tre hade varsin kittad BMW S1000RR från Alpha Racing, en var fd IDM hoj.

:banana
 
.....jodå jag bärgade en av dom i sandfållan, dvs en IDM hoj :-) Jag åker till Mantorp i alla fall...../M


I veckan på Actionpics körning på Karlskoga så träffade jag och Mats Backman på ett gäng BMW åkare från vårat grannland Norge. Kunskaperna i Norge är väldigt dåliga på racenivå vad det gäller BMW S1000RR, dem var mer än glada när Mats nämnde BMW bandagen på Karlskoga och dem ville väldigt gärna komma. Dem är ca 3-4 personer som troligtvis kommer. :) Alla tre hade varsin kittad BMW S1000RR från Alpha Racing, en var fd IDM hoj.

:banana
 
....Testade 16/46 på karlskoga i förrgår på en av våra hojar och det funkar helt klart, jag har varit inne på din linje tidigare med 16/45 men jag tror inte du kommer att märka så mycket om du inte gör det bara för att korta hjulbasen ! Backman titta på mig och suckade lite och sa 15/46 överallt om du inte åker anderstorp ha ha... Det må så vara men jag köper nog ett 46 bak och provar 16/46 /M

Har du inga bilder du kan lägga upp!? :tungan

Sen undrar jag om någon har ett 45 kugg drev bak liggandes. (Original 525) ?
 
Last edited:
....Testade 16/46 på karlskoga i förrgår på en av våra hojar och det funkar helt klart, jag har varit inne på din linje tidigare med 16/45 men jag tror inte du kommer att märka så mycket om du inte gör det bara för att korta hjulbasen ! Backman titta på mig och suckade lite och sa 15/46 överallt om du inte åker anderstorp ha ha... Det må så vara men jag köper nog ett 46 bak och provar 16/46 /M

Jag har provat massa olika kombinationer på Åsen. Nedan är förstås beroende på körstil, tempo och hoj setup. Men det kan ge en ide om hur det beter sig.

15/(45, 46), riktigt bra tryck ut ur böjarna. Men får hålla igen en hel del på gasen annars blir man bitschslappad av tanken. Uppe på 6;an och ~255 km/h på rakan.
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom. Men det går att vara ganska digital på gasen utan att få lov att skalla ner tanken mot marken igen. Högsta växel 5;an och ca 245-250 km/h.

Sist jag var där körde jag 16/45 och det funkade för att nå 1.08-tider.
 
................................
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom.

:hihi - är det någon som INTE har bråttom här på tråden när ni kör bana?

Bra Sandman, du provar 16-46 och jag skall vara lite busig o prova 16-45 på Mantorp. Måste säga att det blev en hel del skillnad bara att gå från 17 till 16 fram, men ska man va med de stora pojkarna så måste man tydligen våga... :3freak
 
Tack för input :-) Hur många här på tråden kör 1.08 tider ? Hand upp i så fall :banana ! Jag köper allt du säger men för en man i sina bästa år som är PRO och då talar vi om en annan organisation så är det lagom stressat att hitta 10:orna nuförtiden :tungan ! Insåg att TOB3 kunde varit min son när vi på actionpics stod på gåsen och kolla körkorten inför bandagarna som var:fakta.... :D

Keep up the good work och jag hoppas du får någon 7:a snart med, själv fick jag aldrig min 8:a utan fick nöja mig ett steg upp men jag har en uppåtgående trend nu så vem vet ...:rolleyes:


Jag har provat massa olika kombinationer på Åsen. Nedan är förstås beroende på körstil, tempo och hoj setup. Men det kan ge en ide om hur det beter sig.

15/(45, 46), riktigt bra tryck ut ur böjarna. Men får hålla igen en hel del på gasen annars blir man bitschslappad av tanken. Uppe på 6;an och ~255 km/h på rakan.
16/(45, 46), hojen känns lte i tröttaste laget om man har bråttom. Men det går att vara ganska digital på gasen utan att få lov att skalla ner tanken mot marken igen. Högsta växel 5;an och ca 245-250 km/h.

Sist jag var där körde jag 16/45 och det funkade för att nå 1.08-tider.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top