BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Faker

Eddie rider
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha Virago xv 750 1981 Såld 2010 Bmw s1000 rr**** Såld: 05 Kawasaki Z750s
Då gick första turen av igår 4min å jävlar vad gött det var att höra rivet från kärleken.... :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Är det någon som har bra tips på bromsskivor som inte slår sig så lätt?
Mina orginal misstänker jag har slagit sig redan innan första bytet av belägg :confused:
Visst, slet ner dom lite mer än de 0,8mm som står i manualen men hade väl en halv mm kvar:brynad
Inga vibrationer under 100 men från 270 på långrakan i Almeria så vibrerar det ordentligt!

Jag ska kolla med AVA om BMW kan stå för ett byte när jag får hem hojen igen...
Kan inte tänka mig annat än att skivorna har slagit sig!?!
Om det är så så verkar ju orginal inte vara för banåkning liksom, utan mer för att puttra till fiket :va

Edit:
Det där "puttra till fiket" stämmer inte alls!!!
Förlåt, alla på tråden!
Hade jag inte kört på Almeria så hade det aldrig hänt.
Jag utsatte min ögonsten för lite för extrema inbromsningar. Mina orginalskivor har varit suveräna hittills! Jag nådde en gräns där påfrestningen blev extrem, inte för att jag kör bra, utan för att banan kräver en lång och hård inbromsning, längre än jag har råkat ut för tidigare.
Sorry!
 
Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag kraschade ordentligt i somras och en skiva blev sne.
Polaren riktade den med en kofot samtidigt som han snurrade hjulet när det var på depåstödet.
Sedan var det bara att panga på 1,29 tider på Gotland dagen därpå. :)
Mitt tips är att du noga kontrollerar att dem är raka sedan kolla om dem kanske blivit spåriga på bromsytan.

Dem kör med original-skivorna i Superstock EM (Christoffer Bergmans serie) dem kör riktigt jä__a fort.
Skivorna är bra så det räcker och blir över kan jag lova.

Är det någon som har bra tips på bromsskivor som inte slår sig så lätt?
Mina orginal misstänker jag har slagit sig redan innan första bytet av belägg :confused:
Visst, slet ner dom lite mer än de 0,8mm som står i manualen men hade väl en halv mm kvar:brynad
Inga vibrationer under 100 men från 270 på långrakan i Almeria så vibrerar det ordentligt!

Jag ska kolla med AVA om BMW kan stå för ett byte när jag får hem hojen igen...
Kan inte tänka mig annat än att skivorna har slagit sig!?!
Om det är så så verkar ju orginal inte vara för banåkning liksom, utan mer för att puttra till fiket :va
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Det låter som att den kanske går lite tunt. ?
Kolla med Bactor MC, dem är det självklara valet!
Vet dock inte om dem har någon bänk i nuläget?

Vart vänder man sig för bänkning/mappning i Södermanland? Jag upplever att min hoj går lite ojämnt, framför allt på tomgång. Eldar ganska friskt ur röret när man varvar ur lite, visserligen är det fränt som fan men hur bra är det? Känns inte helt optimalt. :3freak
Har PC5, K&N luftfilter, Akrapovic Helsystem (stora burken).

Bactor MC? :rolleyes:
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag kraschade ordentligt i somras och en skiva blev sne.
Polaren riktade den med en kofot samtidigt som han snurrade hjulet när det var på depåstödet.
Sedan var det bara att panga på 1,29 tider på Gotland dagen därpå. :)
Mitt tips är att du noga kontrollerar att dem är raka sedan kolla om dem kanske blivit spåriga på bromsytan.

Dem kör med original-skivorna i Superstock EM (Christoffer Bergmans serie) dem kör riktigt jä__a fort.
Skivorna är bra så det räcker och blir över kan jag lova.

Kör de verklig mmed originalakivor i sst? Kanske de gör men beläggen de använder måste vara hårda på originalskivorna?

Mina skivor slog sig också så jag köpte Brembo HP vilket har funkat bra hittills.

Jag läste ett däckstest från av de engelska tidningarna, kommer inte ihåg om det var superbike eller fast bikes, och de hade slagit tre eller fyra originalskivor under det testet.
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Hej!

Har precis skaffat en -12:a men har inte hämtat ut den ännu. Den är ny, originalutrustad och jag funderar på om jag skulle uppgradera lite innan jag hämtar ut den. Målet är främst bankörning i "motionstakt".
Funderar på flyttbara fotpinnar, nån form av laptimer/dator samt en uppsättning bandäck..(kör dock ej slicks ännu..) och kanske bättre bromsbelägg..? Kraschkåpor o puckar/skydd.. Vad rekommenderas?

Tar gärna mot förslag och synpunkter, även på andra "nödvändiga" moddar, effekt räknar jag med att det finns tillräckligt av för mina behov..

Tack från en Rookie
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Det ser ut som original på dem bilderna som jag hittar på SST teamets BMW.
Borde vara bra grejer.
http://www.omnimoto.it/mwpImages/ph...r-wstk-team-bmw-motorrad-italia-goldbet_1.jpg

När dina slog sig, fick du ut nya på garanti då?

Kör de verklig mmed originalakivor i sst? Kanske de gör men beläggen de använder måste vara hårda på originalskivorna?

Mina skivor slog sig också så jag köpte Brembo HP vilket har funkat bra hittills.

Jag läste ett däckstest från av de engelska tidningarna, kommer inte ihåg om det var superbike eller fast bikes, och de hade slagit tre eller fyra originalskivor under det testet.
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Välkommen till forumet Cad-Ludde!
1. Anmäl dig till BMW S1000RR bandagen tillsammans med Cajback! Du får inte gå miste om det!
2. Grattis till en underbar hoj, du kommer inte att ångra dig!

Fotpinnar: Gilles är oslagbara fotpinnar tillsammans med Turbomax fotplatta!.
Laptimer: Aim Solo, enklare kan det inte bli, batteridriven GPS-laptimer utan några som helst kablar.
Bandäck: Mönstrade slicks som även är godkända för gata, Metzeler Racetec, Pirelli Supercorsa, Bridgestone R10 osv, alla dem däcken är grymma!
Bromsbelägg: SBS DC är väldigt prisvärda, många kör med dem. Finns även några från Alpha Racing som är bra, vet ej modell..
Kraschkåpor: Ska du köra med org ljuddämpare tror jag du ska ha Polidom för att få plats med katalysatorn. Om inte så rekommenderar jag Works CRC från Greven eller Alpha Racing som Bactor MC säljer, dock lite dyrare men väldigt bra. Jag kan hjälpa dig att få tag på billiga kolfiber sadlar, tank, framskärm och bakskärm vid intresse. :)
Kraschpuckar: Jag har kört med Gilles, R&G Racing och Lightech alla dem är lagom långa och funkar bra. Alpha Racings är lite korta för att skydda kåporna tycker jag.

Skicka PM till mig om du vill ha fler tips eller undrar över någonting!
Jag hjälper gärna till! :):banana


Hej!

Har precis skaffat en -12:a men har inte hämtat ut den ännu. Den är ny, originalutrustad och jag funderar på om jag skulle uppgradera lite innan jag hämtar ut den. Målet är främst bankörning i "motionstakt".
Funderar på flyttbara fotpinnar, nån form av laptimer/dator samt en uppsättning bandäck..(kör dock ej slicks ännu..) och kanske bättre bromsbelägg..? Kraschkåpor o puckar/skydd.. Vad rekommenderas?

Tar gärna mot förslag och synpunkter, även på andra "nödvändiga" moddar, effekt räknar jag med att det finns tillräckligt av för mina behov..

Tack från en Rookie
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Är det någon som har bra tips på bromsskivor som inte slår sig så lätt?
Mina orginal misstänker jag har slagit sig redan innan första bytet av belägg :confused:
Visst, slet ner dom lite mer än de 0,8mm som står i manualen men hade väl en halv mm kvar:brynad
Inga vibrationer under 100 men från 270 på långrakan i Almeria så vibrerar det ordentligt!

Jag ska kolla med AVA om BMW kan stå för ett byte när jag får hem hojen igen...
Kan inte tänka mig annat än att skivorna har slagit sig!?!
Om det är så så verkar ju orginal inte vara för banåkning liksom, utan mer för att puttra till fiket :va

Spännande, bra sätt att öva upp adrenalin tåligheten:D

Du är en del vassare än mig, men jag spånar lite..
Med ordentliga vibrationer till följd av skeva skivor borde väl kolvarna i oken slås in?
Fanns bromsarna där när du behövde dem?
Kanske förlorad balansvikt?

Ifall skivor slår sig till följd av bankörning i lite tempo så tycker i vart fall jag att det är ett garantiärende:fakta
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det ser ut som original på dem bilderna som jag hittar på SST teamets BMW.
Borde vara bra grejer.
http://www.omnimoto.it/mwpImages/ph...r-wstk-team-bmw-motorrad-italia-goldbet_1.jpg

När dina slog sig, fick du ut nya på garanti då?

Du har helt rätt, det där ser ut som originalskivor.

Hojen var över två år när skivorna slog sig så jag gav mig aldrig på att försöka få nya på garantin.


Välkommen till forumet Cad-Ludde!
1. Anmäl dig till BMW S1000RR bandagen tillsammans med Cajback! Du får inte gå miste om det!
2. Grattis till en underbar hoj, du kommer inte att ångra dig!

Fotpinnar: Gilles är oslagbara fotpinnar tillsammans med Turbomax fotplatta!.
Laptimer: Aim Solo, enklare kan det inte bli, batteridriven GPS-laptimer utan några som helst kablar.
Bandäck: Mönstrade slicks som även är godkända för gata, Metzeler Racetec, Pirelli Supercorsa, Bridgestone R10 osv, alla dem däcken är grymma!
Bromsbelägg: SBS DC är väldigt prisvärda, många kör med dem. Finns även några från Alpha Racing som är bra, vet ej modell..
Kraschkåpor: Ska du köra med org ljuddämpare tror jag du ska ha Polidom för att få plats med katalysatorn. Om inte så rekommenderar jag Works CRC från Greven eller Alpha Racing som Bactor MC säljer, dock lite dyrare men väldigt bra. Jag kan hjälpa dig att få tag på billiga kolfiber sadlar, tank, framskärm och bakskärm vid intresse. :)
Kraschpuckar: Jag har kört med Gilles, R&G Racing och Lightech alla dem är lagom långa och funkar bra. Alpha Racings är lite korta för att skydda kåporna tycker jag.

Skicka PM till mig om du vill ha fler tips eller undrar över någonting!
Jag hjälper gärna till! :):banana

+1 på det där.

Det jag tycker är värt att satsa på är också i alla fall ett nytt bromsgrepp. Känslan i bromsen blir betydligt bättre med ett bra eftermarknadsgrepp, original tycker i alla fall jag var rejält svampig på min 2010. Jag har alphas korta och det är jag helnöjd med.

Jag har BMW's "originalpinnar" (som tillverkas av Gilles) och jag är nöjd med de, dock ligger de i överkant vad gäller pris.

Jag har en Starlane Stealth GPS-3 laptimer och som laptimer är den liten och smidig, kan både drivas med externa batterier eller med kablar från hojens batteri. Jag har fäst min med kardborre tvärs över styrkronan vilket funkar bra och gör att man enkelt kan ta bort och sätta dit den igen. Tyvärr tycker jag mjukvaran som finns till den för att analysera spårval och hastigheter på datorn är bökig och inge rolig att använda. Det ska även gå att integrera info från laptimern i t.ex. GoPro-filmer men jag har ingen PC hemma som duger till det så jag vet inte hur det funkar. Tyvärr finns mjukvaran bara till PC och inte till Mac.

Oavsett vilken laptimer du väljer i slutänden, om du väljer en traditionell eller en med GPS: det är värt pengarna! Du får en helt annan koll på din körning när du ser vilka varvtider du kör, inte i relation till vad andra kör men du ser när du förbättrar och när det inte går lika bra för dig. Det kanske i och för sig finns transponders att hyra på bandagar i Sverige, det funkar nästan lika bra. Finns även en IR-laptimer från BMW (eller rättare sagt 2D tror jag det är) som är integrerad i instrumenteringen vilket ju är snyggt och smidigt. Dock är inte heller den speciellt billig har jag för mig.

Ett billigare alternativ kan ju också vara http://www.gps-laptimer.de/ om du har en smartphone. Jag vet dock inte hur exakt GPS:en är i en smartphone, om man måste ha en extern GPS-puck osv. Jag har helt enkelt inte nog koll på det tekniska :)

Kör inte bara kraschpuckar utan skaffa skydd för motorkåporna också, de skrapar lätt i om du går omkull.
 
Last edited:

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Välkommen till forumet Cad-Ludde!
1. Anmäl dig till BMW S1000RR bandagen tillsammans med Cajback! Du får inte gå miste om det!
2. Grattis till en underbar hoj, du kommer inte att ångra dig!

Fotpinnar: Gilles är oslagbara fotpinnar tillsammans med Turbomax fotplatta!.
Laptimer: Aim Solo, enklare kan det inte bli, batteridriven GPS-laptimer utan några som helst kablar.
Bandäck: Mönstrade slicks som även är godkända för gata, Metzeler Racetec, Pirelli Supercorsa, Bridgestone R10 osv, alla dem däcken är grymma!
Bromsbelägg: SBS DC är väldigt prisvärda, många kör med dem. Finns även några från Alpha Racing som är bra, vet ej modell..
Kraschkåpor: Ska du köra med org ljuddämpare tror jag du ska ha Polidom för att få plats med katalysatorn. Om inte så rekommenderar jag Works CRC från Greven eller Alpha Racing som Bactor MC säljer, dock lite dyrare men väldigt bra. Jag kan hjälpa dig att få tag på billiga kolfiber sadlar, tank, framskärm och bakskärm vid intresse. :)
Kraschpuckar: Jag har kört med Gilles, R&G Racing och Lightech alla dem är lagom långa och funkar bra. Alpha Racings är lite korta för att skydda kåporna tycker jag.

Skicka PM till mig om du vill ha fler tips eller undrar över någonting!
Jag hjälper gärna till! :):banana

Tack för bra tips!
Bandagen är bokad, mycket bra initiativ!
Hur är det med HPs Race data logger, funkar den till vanliga S1000?
Ska kolla upp dina tips och hör gärna av mig när det börjar bli dags för kåpor :)

/Patrik
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Spännande, bra sätt att öva upp adrenalin tåligheten:D

Du är en del vassare än mig, men jag spånar lite..
Med ordentliga vibrationer till följd av skeva skivor borde väl kolvarna i oken slås in?
Fanns bromsarna där när du behövde dem?
Kanske förlorad balansvikt?

Ifall skivor slår sig till följd av bankörning i lite tempo så tycker i vart fall jag att det är ett garantiärende:fakta

Tror inte att jag är vassare än dig...
Tack för tipset med pinnar från Attack Performance! De är oslagbara :D
Var med Greven på Almeria i helgen och långrakan är lite extrem eftersom man kommer upp i 270 och bromsar ner till 40-50 knyck för att få bra driv ut på start/mål.
När det började skaka så trodde jag att det var ABS som assisterade, men inga lampor lös på instrumentet.
Fick hjälp av Backman att byta belägg och kollade noga. Det gick som en dans :krama
Sneglade på hans hoj förstås men han hade andra fälgar och skivor som inte alls såg ut som original...
Det fortsatte att skaka vid inbromsningen efter bytet av belägg. Men bromsverkan fanns där till fullo.
Balansvikter borde kännas utan bromsen på (tycker jag).
BMW hyr ut hojar där men kör runt banan i lugnare tempo i en lång rad när jag kollade.
Jag hade en Triumph Daytona 675 tidigare. Där skiftade kvalitén på skivor friskt! Förmodligen så har jag otur :va
I depå så snurrade jag på hjulet utan att se någon skevhet. Men om värmen gör att det nyper mellan den inre ringen som är bultad i fälgen och själva skivan så är det väl ändå läge att byta till något annat?
Det var ju killar där som inte var helt utan kompetens, om man säger :fakta Och det kan finnas många orsaker!
Jag kollar när hojen är i mina händer igen...
Återkommer med resultatet :tummenupp
Men om AVA säger köp nytt och lycka till så blir nog det slutgiltiga resultatet Brembo HP för att slippa strul!
Jag har en 12:a, och oddsen för att hamna i en strul-batch av skivor är överhängande. Lika bra att ladda medans degen finns :yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej!

Har precis skaffat en -12:a men har inte hämtat ut den ännu. Den är ny, originalutrustad och jag funderar på om jag skulle uppgradera lite innan jag hämtar ut den. Målet är främst bankörning i "motionstakt".
Funderar på flyttbara fotpinnar, nån form av laptimer/dator samt en uppsättning bandäck..(kör dock ej slicks ännu..) och kanske bättre bromsbelägg..? Kraschkåpor o puckar/skydd.. Vad rekommenderas?

Tar gärna mot förslag och synpunkter, även på andra "nödvändiga" moddar, effekt räknar jag med att det finns tillräckligt av för mina behov..

Tack från en Rookie

Fotpinnar om du skall ha stödet kvar: Samma som MickeR har, utan jämförelse! Attac någonting heter de...
Om du inte skall ha stödet kvar så finns det massor. PP Tuning är helt ok, prisvärda och lätt att få extra pinnar till via Grevens.

Aim Solo e bra, Aim Solo DL ännu mer värden men dubbla pengen.

Bandäck: Dunlop D211 GP eller Metzeler Racetech K3. Funkar utan värmare, men värm om du kan.

Bromsbelägg original funkar bra, vänta o byt tills du slitit ut dem.

Köp puckar för framaxel och motorfästen. Viktigt att de inte är för stora o sticker ut för mycket så att de greppar när hojen glider. Alpha racing ser små ut, håller med, men skyddar bra. Kåpor får du plasta eller tejpa om du gått omkull. ;-)

Kåpor: Både Polidom o Works funkar med originalsystem. Jag uppskattar servicen hos Polidom, de har även isoleringsmateriel för att skydda kåporna mot systemet.

Vill du göra enkelt för dig o känner att du kan lägga ett par kronor så surfar du in på Bactor:s hemsida o beställer allt ovan från Alpha racing. Du har du inget att skylla på o många som är avundsjuka här på tråden! :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Spännande, bra sätt att öva upp adrenalin tåligheten:D

Du är en del vassare än mig, men jag spånar lite..
Med ordentliga vibrationer till följd av skeva skivor borde väl kolvarna i oken slås in?
Fanns bromsarna där när du behövde dem?
Kanske förlorad balansvikt?

Ifall skivor slår sig till följd av bankörning i lite tempo så tycker i vart fall jag att det är ett garantiärende:fakta

Hör man inte rätt enkelt om skivorna slagit sig om man hissar upp framhjulet och snurrar på det? På mina hörde man att skivan var skev för bromsbeläggen "skrapade" ojämnt mot skivorna när man snurrade på framhjulet.

Jag hade också samma symptom att styret skakade när jag bromsade hårt från höga hastigheter (250+) och sedan lugnade det ned sig när jag kom ned i runt 150. Jag provade att balansera framhjulet men det hjälpte inte, när jag bytte skivor försvann det.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tack för bra tips!
Bandagen är bokad, mycket bra initiativ!
Hur är det med HPs Race data logger, funkar den till vanliga S1000?
Ska kolla upp dina tips och hör gärna av mig när det börjar bli dags för kåpor :)

/Patrik

Ja, den funkar med vanliga S1000.

http://www.bmw-motorrad.com/com/en/...eparts_data_logger.html&prm_action=&notrack=1

Men... är du inte väldigt dedikerad och snabb i din banåkning undrar jag om det ger så mycket mer än några roliga timmar framför datorn :)
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Tack för alla svar, verkligen ett kanonforum!
Laptimern är mest för att analysera min egen utveckling, så det räcker nog med en enkel, samtidigt som det vore grymt om den gick att kombinera med GoPro filmerna..
Bromshandtag och motorskydd blir det!

Många bra förslag att analysera, tack för det!

/P
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tack för alla svar, verkligen ett kanonforum!
Laptimern är mest för att analysera min egen utveckling, så det räcker nog med en enkel, samtidigt som det vore grymt om den gick att kombinera med GoPro filmerna..
Bromshandtag och motorskydd blir det!

Många bra förslag att analysera, tack för det!

/P

Välkommen till den bästa modellspecifika tråden på Sporthoj! :)
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Köp GB Racing motorkåpor inget annat, tror ALLA håller med mig om det!
Alpha Racings broms och kopplingshandtag är bra och prisvärda, tror Bactor MC säljer både handtagen och motorkåporna.
Basic vid bandagar är också att du använder däckvärmare och depåstöd men det antar jag att du kanske vet. :)

Lägg inte för mycket pengar på modifiering osv, det viktigaste i slutändan är att ha råd med mycket körning och fräscha däck. Det ger absolut mest.

Jag kan varmt rekommendera dessa Brembo Supersport/Superbike skivorna!
Fick dem lev från Italien igår, blev lyrisk när jag fick paketet.. :banana
Har nu två identiska set med fälgar och skivor.
IMG_2823.jpg
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Köp GB Racing motorkåpor inget annat, tror ALLA håller med mig om det!
Alpha Racings broms och kopplingshandtag är bra och prisvärda, tror Bactor MC säljer både handtagen och motorkåporna.
Basic vid bandagar är också att du använder däckvärmare och depåstöd men det antar jag att du kanske vet. :)

Lägg inte för mycket pengar på modifiering osv, det viktigaste i slutändan är att ha råd med mycket körning och fräscha däck. Det ger absolut mest.

Jag kan varmt rekommendera dessa Brembo Supersport/Superbike skivorna!
Fick dem lev från Italien igår, blev lyrisk när jag fick paketet.. :banana
Har nu två identiska set med fälgar och skivor.
View attachment 379446

Fy f-n vad störigt att du har sådana skivor på bägge uppsättningarna fälgar, jag tyckte det var nog dyrt med en uppsättning sådana där skivor :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top