BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Ska ju iväg till Egypten med frugan i höst, då kanske man kan kränga henne för ett antal kameler, sen säljer man dem på närmsta marknad. Ka-Ching så kan man köpa 4 st HP4:eek:r :) Nja, får väl börja spara istället, skulle bli så dålig stämning här hemma om man sålde frun till en Arab för lite kameler. :huvet:huvet
Hur då ?? hon bor ju då med araben och det är förmodligen bra stämning hos honom :hihi
Kameler är dyra bodde i Dubai för 10 år sedan och fick veta att om man körde på en kamel var det bara att fly landet race kameler kunde kosta ett par miljoner dollar :dummer
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ska ju iväg till Egypten med frugan i höst, då kanske man kan kränga henne för ett antal kameler, sen säljer man dem på närmsta marknad. Ka-Ching så kan man köpa 4 st HP4:eek:r :) Nja, får väl börja spara istället, skulle bli så dålig stämning här hemma om man sålde frun till en Arab för lite kameler. :huvet:huvet

Skyll på det politiska läget i Egypten, avboka och lägg återvinningen som handpenning på HP4 = delfinansiering löst!

Sedan är det bara att lägga ut :tuttar på arabiska motsvarigheten till Blocket, vänta på att buden på kamelerna kommer in, sälj forwards på kamelerna på rot så du inte behöver ta hand om frakten, skicka :tuttar till köparen och använd överskjutande del (efter att du betalt enkelbiljetten) för att finansiera resterande del av HP4:an, en hög med slicks och ett gäng bandagar -13! :)

Hur då ?? hon bor ju då med araben och det är förmodligen bra stämning hos honom :hihi
Kameler är dyra bodde i Dubai för 10 år sedan och fick veta att om man körde på en kamel var det bara att fly landet race kameler kunde kosta ett par miljoner dollar :dummer

Hmmm... Plan B är att behålla kamelerna, träna upp de som rejskameler och sedan leva loppan på de miljontals dollar de inbringar!
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Sett några S1000RR med 5ekrade fälgar (i mitt tycke väldigt snyggt). Vilken cykel har man tatt de ifrån? Aldrig sett det på en "original" så att säga.
right full view.jpg
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Last edited:

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Tycker det med. Men det finns inga "billiga" fem ekrade som passar från någon annan hoj tro? Aldrig laborerat så förr
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Skyll på det politiska läget i Egypten, avboka och lägg återvinningen som handpenning på HP4 = delfinansiering löst!

Sedan är det bara att lägga ut :tuttar på arabiska motsvarigheten till Blocket, vänta på att buden på kamelerna kommer in, sälj forwards på kamelerna på rot så du inte behöver ta hand om frakten, skicka :tuttar till köparen och använd överskjutande del (efter att du betalt enkelbiljetten) för att finansiera resterande del av HP4:an, en hög med slicks och ett gäng bandagar -13! :)



Hmmm... Plan B är att behålla kamelerna, träna upp de som rejskameler och sedan leva loppan på de miljontals dollar de inbringar!

Fan här e man borta från tråden en vanlig tisdag och ni hinner utveckla tråden till värsta människo- o kamelhandels-sajten!!!!? :dummer

Okey, vi tar det från början: vi åker alltså till Egypten o byter fruar, sambon och eventuella barn mot så mycket kameler som möjligt. Sen åker vi till Dubai o säljer dem som racekameler. Drar in millioners av dollars o köper oss ett gäng HP4:eek:r var. Låter inte så svårt. Ska vi dela på frakten av fruarna till Egypten? :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fan här e man borta från tråden en vanlig tisdag och ni hinner utveckla tråden till värsta människo- o kamelhandels-sajten!!!!? :dummer

Okey, vi tar det från början: vi åker alltså till Egypten o byter fruar, sambon och eventuella barn mot så mycket kameler som möjligt. Sen åker vi till Dubai o säljer dem som racekameler. Drar in millioners av dollars o köper oss ett gäng HP4:eek:r var. Låter inte så svårt. Ska vi dela på frakten av fruarna till Egypten? :D

Det är ju därför det finns moddar! :7peta

Men ja, det där är vad planen går ut på i korthet

Hittade såna förut på någon sida. Läst först 300 dollar. Sen ... Fyy faan vad dyrt ! Haha

Jo, det brukar vara någon nolla till på de fälgarna :)
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Läser man mellan raderna så drar jag slutsatsen att de satt på BMW's race cpu som finns som tillval. Launch kontroll och variabelt slikläge samt skillnad i mellanregister mm gör att jag drar den slutsatsen. Kanske har de gjort en nu ecu, men något som liknar race ecun. /Jonas

Ok. Här är årets "surtsarävenomrönnbären-/jagharinterådmedenHP4inlägg
Bortsett från att den ser ut som om den designats av en posör-jänkare med Motografixprenumeration.
När man presenterar en HP/GT/M/Superduper version såpass sent efter lanseringen av modellen (har ju speckulerats om den ganska länge) en modell utan speciellt stora förändringar genom de få åren den har funnits.

Så får jag lite känslan av att man har lite bråttom med att bli av med liggande delar och redan upphandlade batcher. De stora nyheterna på HP4;an kommer ganska säkert att finnas, om inte standard så som tillval till den "vanliga"

Vilket föranleder. Vad är det som komma skall? (Då det är dags för Micke att byta upp sig)

Sa ju det!
:D:D
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Fan här e man borta från tråden en vanlig tisdag och ni hinner utveckla tråden till värsta människo- o kamelhandels-sajten!!!!? :dummer

Okey, vi tar det från början: vi åker alltså till Egypten o byter fruar, sambon och eventuella barn mot så mycket kameler som möjligt. Sen åker vi till Dubai o säljer dem som racekameler. Drar in millioners av dollars o köper oss ett gäng HP4:eek:r var. Låter inte så svårt. Ska vi dela på frakten av fruarna till Egypten? :D
Du glömde bort att vi ska åka till Abu Dahbi och köra ett par veckor på Ferrari banan så vi får perfekta inställningar på hojarna innan vi åker hem och letar bandagar under de två sommarveckorna som finns här hemma :yoparty
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Du glömde bort att vi ska åka till Abu Dahbi och köra ett par veckor på Ferrari banan så vi får perfekta inställningar på hojarna innan vi åker hem och letar bandagar under de två sommarveckorna som finns här hemma :yoparty

Enda nackdelen med den banan är att Peter får inte prova några inställningar med sin regnhoj, det lär ju inte regna så ofta där :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Enda nackdelen med den banan är att Peter får inte prova några inställningar med sin regnhoj, det lär ju inte regna så ofta där :)

För ett par - tre kameler kan vi väl låta installera lite vattenspridare? :tungan
Sen kan jag inte låta bli att hålla med MickeR ovan - vad är det egentligen som är så bra med HP4? Det behövs inte mycket tuning av en 10: eller 11:a för att få en bättre hoj än HP4:an standard. Fjädring tex. Lite fotpinnar och kolfiber ger jag inte så mycket för. Launchcontroll har väl vi också? Lägg i 1:an, håll in kopplingen o gasa upp till 6000 varv, där blinkar det vitt i växelindikatorn. Släpp o ge fullt - funkar på min, skitcoolt! :tummenupp

Sen ett lite OT-inlägg med viss koppling till BMW:s nyheter på touringsidan. Bra att ha på autobahn om något ligger i vägen;

 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Mitt bidrag till avundsjukeinlägg;

BMW HP4:

Gaffelkrona med graverat nummer och HP4 logotyp.
Kommentar: Jisses, jag bara måååste ha en! :dummer

169 kilogram torrvikt och 199 kg körklar med 90% fylld bränsletank (90% DIN tomvikt).
Kommentar: Eh, okey - varför inte tanka upp den fullt o väga den då? Jag kan också väga min hoj med mindre soppa..

Fjädring med Dynamic Damping Control DDC.
Kommentar: Kul med fler knappar på styret men vad är det för fjädringskomponenter? Det är ingen touringhoj det här...

Race ABS med IDM inställning.
Kommentar: Tror inte så många kör med ABS i IDM.... Men kul namn på ytterligare en knapp.

Dynamisk tractionkontroll (DTC) med finjustering i "Slick"-läge.
Kommentar: Om det verkligen är en justering som fungerar för rutinerade racers så vill jag också ha. Slår vad om att det är en digital styrning som vi kan programmera på våra hojar också, om BMW lät oss....

Launch control för snabb start.
Kommentar: Visst f-n har vi det redan ? Jag har läst någonstans och jag provade något liknande. Varför lyser lampan vid 6000 rpm stillastående med 1:an i lagd?

Anpassningsbar wheelie-kontroll.
Kommentar: Vad är det för fel på wheeliekontrollen i Slick-läget? O de som vill leka stänger ändå av allt...

Nytt 200/55 ZR 17 bakdäck.
Kommentar: Vild gissning - det går att köpa till våra också nästa gång det skall bytas baksula...

Växelassistent (Gearshift) som standard.
Är det någon här som inte har quickshift på sin hoj? De har väl knappast sålt några utan?

Lätt avgassystem av titan med kontrollerad akustikventil.
Kommentar: Hur mycket lättare? Till vilket pris?

Smidda lättmetallfälgar, anodiserade i svart.
Kommentar: Lite avis faktiskt, men hur mycket lättare är frågan igen? Om de är en del i den sänkta totalvikten där lättare batteri, avgassystem mm gör några få kilo (minus x antal liter bensin!?) så är jag inte imponerad.

Radiella monoblock bromsok från Brembo med särskilt utvalda bromsbelägg.
Kommentar: Nähä!? Särskilt utvalda!!!! Oh shit! :rofl Och när de är slut då? Får man välja ett par själv då eller väljer hojen ut ett par nya?

Modifierad motorspoiler.
Kommentar: Och den åker man ju runt o tittar på, eller hur....

"Ensits" sadel med passagerardel under kuts (lock).
Kommentar: Coolt - det finns ett lock över passagerarsadeln!!!!:yoparty

LED blinkers.
Kommentar: Grymt impad... :3freak

Tonat kåpglas.
Kommentar: Nu kan jag knappt hålla mig, måste boka en HP4:a ....:lol

Lättare 7 Ah batteri.
Kommentar: Känns direkt när man ska lägga ned eller....:hihi

Modifierat motorprogram för bättre prestanda, med bland annat mer vridmoment på mellanregistret.
Kommentar: Okey - now we are talking. Men vad sägs om att uppdatera originalmappen på äldre hojar också? Som en service till trogna kunder? Det kostar ju ändå typ 900 kronor i ren licenshantering av motorprogrammet vid en service! Visste ni det? Står på kvittot om verkstaden är noga.


Ja, jag har en dålig dag. Ont i skallen utan att ha festat - vad är det för fel? Man kanske kan mappa om sig...
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Var nere och rengjorde och smorde kedjan, hojen hade gått på tomgång upp till temperatur ~65 grader. Helt plötsligt började den rassla i motorn. Tyckte inte att jag har hört det ljudet förut, har ny castrol olja i den och mängden är rätt. Behöver jag vara oroliga för att kamaxeln har börjat sätta sig, och att det bara är en tidsfråga tills den skär?

Oroliga hälsningar Try
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Var nere och rengjorde och smorde kedjan, hojen hade gått på tomgång upp till temperatur ~65 grader. Helt plötsligt började den rassla i motorn. Tyckte inte att jag har hört det ljudet förut, har ny castrol olja i den och mängden är rätt. Behöver jag vara oroliga för att kamaxeln har börjat sätta sig, och att det bara är en tidsfråga tills den skär?

Oroliga hälsningar Try
Aj då, ifall det kommer ifrån motorn så låter det som det kan vara kamkedjesträckaren. Vid kallstart är det naturligt att kamkedjan rasslar i ett par sekunder innan oljetryck byggts upp, så det borde inte uppkomma rassel från från kedjan såpass sent som vid 65˚C!
Skulle det vara sträckaren som av någon anledning inte gör sitt jobb, skulle jag inte köra motorn mer! utan be handlaren titta på den.
Det kan också vara någon av ventilerna på gren/avgasrör som givit upp och står och fladdrar? De ljudet borde vara tämligen lätt att lokalisera.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Aj då, ifall det kommer ifrån motorn så låter det som det kan vara kamkedjesträckaren. Vid kallstart är det naturligt att kamkedjan rasslar i ett par sekunder innan oljetryck byggts upp, så det borde inte uppkomma rassel från från kedjan såpass sent som vid 65˚C!
Skulle det vara sträckaren som av någon anledning inte gör sitt jobb, skulle jag inte köra motorn mer! utan be handlaren titta på den.
Det kan också vara någon av ventilerna på gren/avgasrör som givit upp och står och fladdrar? De ljudet borde vara tämligen lätt att lokalisera.

Ljudet kommer från kopplingskorgen/kåpan utanför kamkedjan. Svårt att lokalisera. Vill ju inte åka på motoras nu när det är 2 mån kvar på säsongen.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top