BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Önska jag kunde bima mig ner till dig :)
Öööööh.... Jag förstår inte... Har du inte en Bimmer? ;-)

F'låt kunde inte motstå. :-)

Nu är katten borta, linkpipe inmonterat i dess ställe och Bazzaz med AFM monterat. Med fullsystems mappen märks genast ett lyft i mellanregister och den låter wunderbar!

Nu till min fråga, var får jag tag i en bra Db killer, antingen till original slutburken eller Akras slipon?
 
Öööööh.... Jag förstår inte... Har du inte en Bimmer? ;-)

F'låt kunde inte motstå. :-)

Nu är katten borta, linkpipe inmonterat i dess ställe och Bazzaz med AFM monterat. Med fullsystems mappen märks genast ett lyft i mellanregister och den låter wunderbar!

Nu till min fråga, var får jag tag i en bra Db killer, antingen till original slutburken eller Akras slipon?

Sökte på "db killer acrapovic" och fick några svenska träff. Bla Motoaction. Slå en signal till dem eller kolla direkt på Acras hemsida så kanske du hittar något artikelnummer o kan jaga vidare.
 
Öööööh.... Jag förstår inte... Har du inte en Bimmer? ;-)

F'låt kunde inte motstå. :-)

Nu är katten borta, linkpipe inmonterat i dess ställe och Bazzaz med AFM monterat. Med fullsystems mappen märks genast ett lyft i mellanregister och den låter wunderbar!

Nu till min fråga, var får jag tag i en bra Db killer, antingen till original slutburken eller Akras slipon?

La ju upp bollen ville kolla vem som smashade :D

Tänkte kolla med dig om du har haft problem med din PC. Som jag skev tidigare här så la min av för en vecka sedan. Har felsökt och tror att kontakterna till injectorerna är för dåliga och släpper in vatten/fukt. Har vulctejpat TPS strömtjuven samt sladdarna till injectorerna. Nu funkar det som det ska men jag vågar inte tvätta hojen:(. HAr du märkt någonting av det?
 
HAr du märkt någonting av det?

Nix, inte än. Men jag hade problem i början med att få Bazzaz'en att fungera. Problemet var att "vilken jord som helst" inte dög. måste ta jord från batteriet. Kanske har du dålig jord???
 
Minus polen på batteriet borde ju duga men ska kolla det :)

Ja, sitter den redan på batteriet så borde det inte va nåt problem! Sen förstår jag inte hur du får in fukt någonstans. Jag tycker att alla kablar borde vara rätt så skyddade från vatten?

Kan problemet verkligen härledas till vatten, eller är det möjligen en slump?

Kan ju vara en koppling som var lite glapp och åtgärdades med vulktejpen?

Jag läste ditt tidigare inlägg ordentligt, vidare läste jag installations guiden för PCV och märkte en del skillnader mot Bazzaz, men även likheter.

Det behöver inte vara själva spridarkopplingarna som är felet. T.ex crank position kan nog ge en del konstiga signaler om den inte får tillräkligt med kontakt.

Så, om jag vore du skulle jag först fundera om det kommer in fukt till PCV enheten, och sedan kolla alla kopplingar så att de verkligen har god kontakt.

Kanske nån fler har nåt tips?
mvh Jonas
 
Last edited:
Lite underhållning så här på morgonen?

 
Ja, sitter den redan på batteriet så borde det inte va nåt problem! Sen förstår jag inte hur du får in fukt någonstans. Jag tycker att alla kablar borde vara rätt så skyddade från vatten?

Kan problemet verkligen härledas till vatten, eller är det möjligen en slump?

Kan ju vara en koppling som var lite glapp och åtgärdades med vulktejpen?

Jag läste ditt tidigare inlägg ordentligt, vidare läste jag installations guiden för PCV och märkte en del skillnader mot Bazzaz, men även likheter.

Det behöver inte vara själva spridarkopplingarna som är felet. T.ex crank position kan nog ge en del konstiga signaler om den inte får tillräkligt med kontakt.

Så, om jag vore du skulle jag först fundera om det kommer in fukt till PCV enheten, och sedan kolla alla kopplingar så att de verkligen har god kontakt.

Kanske nån fler har nåt tips?
mvh Jonas

Tror att det var strömtjuven som var problemet jag kopplade loss hela pc blåste rent kontakterna och vulcade nu har det funkat felfritt i några dagar. Ska tvätta hojen får se om det återuppstår. Problemet dök upp efter att jag tvättade hojen sist :).

Din gumma låter grym:yoparty var köpte du linkpipen ?
 
Har beställt hem denna externa gps för att köra ihop med Iphone via BT och harrys laptimer som en billig men bra lapptimer. Har någon testat denna eller liknande?
Den söker GPS position 5 gånger/sekund medan Iphone gör det bara en gång/sekund.

http://www.iphonelife.com/blog/5811/review-dual-xgps150-universal-bluetooth-gps-receiver

Pratade med en som håller på med laptimers och dashboards på lite högre nivå och han sa att tyvärr håller PC5:orna inte så hög kvalitet och det är inte ovanligt att det är fel på dem helt enkelt. Var inte främmande för att byta den hos återförsäljaren om du kan det.

Klart intressant med gps-antennen till Iphone. Har Harrys laptimer men aldrig fått den att funka men du är den första som tagit hem en extern antenn. Lägg gärna rapport här sen! :)
 
Ebay betalade med paypal, danmoto.
http://www.danmoto.com/DM_INT/bmw-wholesale-142_161.html
Levererades utan problem och relativt snabbt faktiskt, ca en vecka.
Hoppas det löst sig med PCV'n! ;-)
Peppar peppar så verkar den hålla var ute och körde lite hårdare igår och märkte inget konstigt.:).
Kanske en dum fråga men visst får man skära/kapa bort katten när man ska in med linkpipe?
Har du märkt om det blir bättre register (låg och mellan)? Är det värt jobbet??:tungan
 
Pratade med en som håller på med laptimers och dashboards på lite högre nivå och han sa att tyvärr håller PC5:orna inte så hög kvalitet och det är inte ovanligt att det är fel på dem helt enkelt. Var inte främmande för att byta den hos återförsäljaren om du kan det.

Klart intressant med gps-antennen till Iphone. Har Harrys laptimer men aldrig fått den att funka men du är den första som tagit hem en extern antenn. Lägg gärna rapport här sen! :)

Får hem GPSen den 14/8 när grabben kommer hem från USA:D, sen ska jag testa det och återkomma med en rapport. Om jag hittar några bandagar:rolleyes:
 
Hej igen, kul att ses IRL. Har använt gps pucken som du beställt. Några kommentarer, för att få den att uppdatera med 5hz behöver du ladda ned en patch ifrån deras hemsida. Använd inte deras medlevererade gummihållare (min första gps ligger någonstans på mantorp) sätt fast den med kardborre band. Gelleråsen bana fick jag aldrig att fungera tror den ligger lite fel.
Kolla in den här länken www.optrix.com snygg integrering med Harrys laptimer.
Själv har jag gått tillbaka till Android och qstaz gps puck
 

Motorn verkar vara original förutom en slip-on...

Så vad är då nytt? Vad jag kunde se:
- DDC (dynamic damping control)
- Monobloc ok fram
- ABS har en setting som heter "IDM Setting", verkar vara snäppet värre än Slick
- Vidareutvecklad DTC med lägen mellan -7 till +7 i Slick
- oklart vad gäller fotpinnar och broms/kopplingsgrepp, den stora bilden visar HP-reglage medan de små bilderna visar standardgrejer...

Det var vad jag kunde se, lägg gärna till mer eftersom ni hittar det.

Är det inte liiiiite konstigt att den inte kommer i Motorsport-färger? Med tanke på vilket arv (och marknadsföringsvärde) BMW har i de färgerna.

Just ja, årets understatement: "maximum speed: over 200 km/h" :rofl
 
Last edited:
Hej igen, kul att ses IRL. Har använt gps pucken som du beställt. Några kommentarer, för att få den att uppdatera med 5hz behöver du ladda ned en patch ifrån deras hemsida. Använd inte deras medlevererade gummihållare (min första gps ligger någonstans på mantorp) sätt fast den med kardborre band. Gelleråsen bana fick jag aldrig att fungera tror den ligger lite fel.
Kolla in den här länken www.optrix.com snygg integrering med Harrys laptimer.
Själv har jag gått tillbaka till Android och qstaz gps puck
Där var du ja:) alltid kul att träffa en s1000rr broder på en Suzuki återförsäljare. Höjde hojen bak direkt efter att du hade gått. Blev lite rappare men lite vingligare också. Ska försöka ge mig på framgafflar samt ställa in Sagen fram och bak.
Har du koll på hur mycket olja man för fylla fram gafflarna med?
 
Jag skulle börja med att justera till korrekt häng innan jag gör något annat, främst för att;
1 din fjädring kommer att fungera mycket bättre
2 man vet aldrig riktigt hur hojen reagerar på andra justeringar i chassi och fjädring om inte hänget är riktigt justerat
 
Kanske en dum fråga men visst får man skära/kapa bort katten när man ska in med linkpipe?
Har du märkt om det blir bättre register (låg och mellan)? Är det värt jobbet??:tungan

Låg och framför allt mellanregistret blir betydligt bättre, sen hjälper ju PCV eller Bazzaz till med den biten med.
Katten måste bort, det är ju liksom det Linkpipen är till för. Men om man gör det schnyggt och kapar på rätt ställe så behöver man inte förstöra originalsystemet helt.

Om man kapar drygt en decimeter från katten så klarar man sig från att kapa i katalysator materialet och man kan då troligen klamra tillbaka katten inför besiktning.

Jag köpte Tob3's original system för ett stulet bra pris (Tack mannen) och har kvar ett originalsystem inför besiktning eller försäljning.

Man måste bort med hela systemet vid kapningen vilket betyder ca 2 timmars jobb, dels för att man måste lossa på kylarna och dels för att det är lite trångt.

Om det hela är värt det? hmmm svår fråga. Ljudet är på nåt sätt bara det värt ansträngningen! Men samtidigt är det akilleshälen, eftersom jag tror den blir något högljudd... :rodnar

Vidare är mellan och botten registret så mycket bättre, att jag tycker det är värt det. Men som sagt, bullrar det för mycket så blir det ingen körning på bana... förutom Kemora! ;-)

Fråga gärna om nån har funderingar! ;-)
/Jonas
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top