är ca 2 veckor sedan jag bestälde min och har fått en avi i dag men vet inte om det är det men det visar sig i morgon
Jag tänkte montera bakdämparen i sitt högsta läge, dvs vända på justeringsbrickan i övre fästet så att jag får upp den bak.
Det är lätt att göra men hur hade fabriken tänkt, ett läge för gata och ett för race?
Någon som vet?
Det finns ju vissa givna vinklar för svingen som du skall hålla dig emellan för att det skall fungera...
Jag tänkte montera bakdämparen i sitt högsta läge, dvs vända på justeringsbrickan i övre fästet så att jag får upp den bak.
Det är lätt att göra men hur hade fabriken tänkt, ett läge för gata och ett för race?
Någon som vet?
Det finns ju vissa givna vinklar för svingen som du skall hålla dig emellan för att det skall fungera...
Hej Jag testade Syster Tysks hoj, han har satt bakdämparen i det högre läget, samt drevat ner hojen ett kugg. Den hojen svängde mycket lättare än orginalutförande. Om jag har möjlighet så kommer jag oxå göra samma operation
//Hatten
Ändras svingens vinkel när du justerar ride-height? Jag trodde den bara höjde baken, typ på samma sätt som om du hade justerat bakramen.
Fick mina nya EBC-pads idag. Mycket stål ser det ut att vara Nästa banseans är på Rudskogen den 15:e augusti, jag undrar om jag ska lägga på K2r då?
Och håller med pp - det blir bara dyrare och dyrare...
Det är lite överkurs men kompisen har justerat ride high och jobbat med just vinkeln på svingen. Kommer inte ihåg exakt hur han gjorde men grundidén är att det finns ett givet spann mellan två värden där hojen börjar släppa bak i kurvorna om man kör den för brant. Detta gäller lite snabbare körning på bana men kompisen upplevde just detta fenomen att det började släppa bak.
Naturligtvis är jag ute efter det ni beskriver, att den blir ännu mer lättstyrd, men samtidigt är jag lite nyfiken på hur fabriken tänkt.
De har garanterat räknat ordentligt på värdena innan de borrade hålen i distansen , och syftet med de olika inställningarna är nog mycket klart också.
Funderar på om det är så enkelt som att det är en "gatinställning" och en "tävlingsinställning".
Vill liksom inte ändra på ride highen och sedan få höra "inna du gör det där så skall du först...."
P
På en s1000? Det finns ju hojar med justerbar svinginfästning (eller vad det nu heter), t.ex. Rsv4 factory, och jag tror att om du sänker svinginfästningen i ramen så höjer du hojen bak och ändrar på vinkeln mellan svingen och ramen (eller vad man nu mäter på) och på sätt kan man ändra greppet för bakhjulet också. Var inte det ett av områdena som BMW har problem med i wsbk?
Men det är som sagt om man justerar höjden med svinginfästningen och inte genom den där muttern på stötdämparen som vi har.
Hittade en bild på en rsv4 factory så man ser hur svinginfästningen ser ut och hur den justeras; http://m.sportrider.com/features/146_0904_aprilia_rsv4_factory/photo_18.html
Hur var beläggen? Det börjar bli dags för mig att byta även om jag nog klarar mig säsongen ut så jag är intresserade av lite mer feedback i ämnet, både om EBC och andra
Jag var till Rudskogen i måndags, mest för att testa banan men också mina nya belägg. Tyvärr så präglades hela dagen av syndafloden i repris så...
Men lite gata har det blivit iaf. Bromsarna biter sådär när de är kalla, original är dock betydligt bättre, men man får ta i lite extra. Är det ett problem? Upp till var och en, är man medveten om det så är det helt klart hanterbart men knappast optimalt för en hoj som enbart går på gatan.
De får upp temp skapligt fort och övergången mellan kall- och varmbett sker ganska mjukt utan obehagliga överraskningar. När de väl är varma så biter de klart bättre än original. Jag ber att få återkomma i frågan angående fade, livslängd etc.
Vad gav ni för er 100mil service? Verkar variera rätt mycket bland priserna...
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |