BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
View attachment 391304

PS. Gäller2010 års modell, osäker på hur förändrat detta är till senare modeller. DS.

Edit: att hojen wheelar i race-läget är inte så konstigt alltså.

Edit 2: Att hojen spinner och sladdar i race-läge kan bero på att läget kräver varma och sportiga däck. Är det för kalla däck hänger inte systemet med och du kan få en okontrollerad sladd.

På min hoj så lyfter framhjulet några cm under hård acceleration i race-läget, men dtc slänger ner hjulet kvickt och dtc-lampan blinkar konstant.

Så vill jag busa så är det slick-läget som gäller eller stänga av DTC:n .

Med vänlig hälsning, Try
 
Bokade mantorp med axxon igår. Ska bli spännande att pröva hojen med 16 kugg fram och lite värre belägg!

Sen är det höst...:gråta
 
Långsamt nu i tråden. Har alla gått i ide redan? Dags att tagga passa på när det är så grymt väder för snart är det bara utför :crash
 
Det verkar som alla har bättre saker för sig än att hänga här :rolleyes:
Tänkte passa på och rekommendera inköp av K.tech stötdämpare samt schimsade original fjädringar med K-tech fjädrar. Detta kitt köpte jag av Bactor under BMW dagarna på åsen. Jag hade under säsongen känt ett par gånger att framgafflarna bottnade ur och det var obehagligt så i jakten på de sista sekunderna var jag beredd att lätta på plånboken ( saknar man talang så köper man det :fakta) Som alla andra så sneglade jag på Öhlins kitt men insåg att min fru skulle skära av mig båda testiklarna om jag spenderade närmare 30.000 på hojen.
Under BMW dagarna så testade jag K-tech lösningen som Mats och Pelle på Bactor monterade på hojen under ett tält när det ösregnade medan jag satt och lyssnade på massa intressanta föreläsningar och käkade korv.
Dagen därpå körde jag med de nya dämparen och fjädringarna på Åsen och fick ett enormt förtroende för hojen vilket resulterade ett kap på mer än två sekunder på personbästa tiden. Detta ledde till ett spontan köp av kittet som satt på hojen till halva priset av vad Öhlins skulle kosta. Nu senast så lyckades jag även kapa varv tiderna på Mantorp med närmare 3 sekunder.
Så är man sugen på byta fjädringen på sin hoj så tycker jag att K-techen funkar utmärkt.
 
På min hoj så lyfter framhjulet några cm under hård acceleration i race-läget, men dtc slänger ner hjulet kvickt och dtc-lampan blinkar konstant.

Så vill jag busa så är det slick-läget som gäller eller stänga av DTC:n .

Med vänlig hälsning, Try

Det är "full" anti-wheelie i race-läget, dvs det går inte att wheela. Som du säger, det är slick eller av som gäller om man vill ha lite roligt :)
 
Jag skulle inte vilja skiljas från hojen...alls, men med varsel på jobbet vet man ju inte säkert hur det blir.

Jaja det visar sig!

Nu står den redo i garaget, för en säsongsavslutning på Mantorp. :)


IMG_20130909_124735.jpg
 
Får inte ledigt från jobbet då:huvet
- Du måste lära dig att säga "jag SKALL vara ledig på måndag-tisdag!".
Det går inte att komma in till en chef å FRÅGA om "jag får vara ledig på måndag-tisdag".
Det uppfattas som en ledande fråga varvid han reflexmässigt svarar "Nej".

Om du väljer den förstnämnda varianten så har du åtminstone chans till en förhandling. Han kommer att svara "varför då?" och då gäller det att välja strategi!
Antingen viker du ut dig å får honom att förstå, att det du skall göra har samma dignitet som en begravning, eller så svara du bara att du måste ha ledigt. Punkt!
 
Tjena! Bytte in Street triple r mot en S1000rr idag:)
Känns jävligt kul just nu men satan vad den går!
Kanske tog mig vatten över huvudet här då jag tänkt pendla med den till jobbet som jag gjort med triplen.
Någon som har erfarenheter av pendla med den?
 
Hej ny BMW ägare o ny här på tråden har kollat lite men inte riktigt kommit in i detta men passar på att ställa en fråga ändå om ni med dom första modellerna har problem med styrfladder vid fullt pådrag? Ska kolla efter ny styrdämpare någon kanske kan tipsa var:)
 
Hej ny BMW ägare o ny här på tråden har kollat lite men inte riktigt kommit in i detta men passar på att ställa en fråga ändå om ni med dom första modellerna har problem med styrfladder vid fullt pådrag? Ska kolla efter ny styrdämpare någon kanske kan tipsa var:)
Om det inte sitter en guldfärgad dämpare på hojn så rekommenderar jag att du byter original dämparen mot en K-tech eller öhlinare.
Kolla här:
http://http://butik.bactor.se/index.php?cPath=926_936&osCsid=t769ov7odg8gposi0ed1dn1u55
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top