martin2011
Medlem
Ja det är därför jag helst vill ha kvar originalsystemet.
Men jag vill ha kåpor som passar bra, är förborrade och med heltäckande tankkåpa.
Men jag vill ha kåpor som passar bra, är förborrade och med heltäckande tankkåpa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

...........
I slutet på dagen så komemr licenskursen för Motegi/Suzuka som jag anmält mig till. Har lyckats förstå att det inte är ett skriftligt prov och jag planerar att sätta mig längst back i klassrummet och gömma mig.
Tyvärr så är jag den enda deltagaren.......![]()
För länge sedan såg jag en sida här i tråden med diverse åtdragningsmoment, men det är ändå 176 sidor att leta igenom. Behöver moment på bromsok fram, framdrev samt bakdrev.
Bromsok fram: 38 Nm
Framdrev: 125 Nm
Bakdrev: 110 Nm
men åter igen behöver du någon som serverar dig kaffe tolkar spanskan och nattar dig så kan jag ställa upp 

Hur bra är våra hojars elektronik?
Vid färd ut på rakan på Anderstorp idag fick jag ett rejält bakhjulssläpp.
Fötterna åkte av pinnarna, fick en smäll på smalbenet och sadeln klappade till mig i röven.
Det slutade lyckligt med fortsatt färd och oförminskad fart.
Ska det vara så dramatiskt?
En annan sak som hände; jag fick ett REJÄLT framhjulslyft så jag tyckte att det var nödvändigt att slå av på gasen. Tvåan på startåmålrakan.
I båda fallen körde jag på raceläget.
Har alltså elektroniken sina brister eller är det "operatörsrelaterat"?
Hur bra är våra hojars elektronik?

.Är det inte så att anti wheelien sammarbetar med abs sensorn, när fram inte snurrar lika snabbt som bak så aktiveras den och beroende på vilken mode/vinkel/tid?Rätt bra skulle jag säga, TC är dock inget felsäkert läge.
Om jag minns rätt så tycker DTC (standard) att ett ökat vridmoment vid viss lutning är troligen en dålig idé och struntar i gaskommandont;
Rain mode = 38 grader
Sport mode = 45 grader
Race mode = 48 grader
Slic mode = 53 grader
Så om du gasar fullt i race mode vid 47,9 graders lutning borde du få maximal motoreffekt och troligen ett rejält bakhjulssläpp...
Anti Wheelie är fortfarande lite av ett musterium för mig den verkar kunna hoppa igång lite olika beroende på vilken växel man har, ibland på lutning, ibland vartal, har heller inte hittat något konkret på nätet på hur exakt anti wheelie fungerar.

|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!