BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Hittade inget nummer till Bactor så jag drog iväg ett mail. Jag tar med båda hojarna på måndag, kanske kan få ordning på BMW:n på plats, annars har jag lite blå, vit och svart färg så jag kan kladda dit nått som ser ut som ett BMW märke på hondan :D
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Grabbar, det är klart man kan springa igång en hoj även med slirkoppling, hur tror ni Moto GP grabbarna gör? :D (jaja dom springer kanske inte så mycket men...)

DOCK ska ni springa igång hojen så gör det för guds skull inte på 1an! :fakta och i samma ögonblick som man släpper kopplingen så gör man ett litet skutt och sätter sig i sadeln så att baken får lite tryck på sig

Nu är bussen laddad till både bredden och höjden (och tvären) med däck och annat smått och gott! Hoppas bara att dom ändrar vädret även på tisdag.... Vi kommer vara på plats fom imorgon vid ca 15.00, om det är någon som behöver hjälp med något inför körningen på Måndag!!

Ses där :)
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
ja det har du rätt i! nu börjar det likna något :) vi får stå ut med att duscha medan vi riggar tält bara... men det får man leva med
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Grabbar, det är klart man kan springa igång en hoj även med slirkoppling, hur tror ni Moto GP grabbarna gör? :D (jaja dom springer kanske inte så mycket men...)

DOCK ska ni springa igång hojen så gör det för guds skull inte på 1an! :fakta och i samma ögonblick som man släpper kopplingen så gör man ett litet skutt och sätter sig i sadeln så att baken får lite tryck på sig

Nu är bussen laddad till både bredden och höjden (och tvären) med däck och annat smått och gott! Hoppas bara att dom ändrar vädret även på tisdag.... Vi kommer vara på plats fom imorgon vid ca 15.00, om det är någon som behöver hjälp med något inför körningen på Måndag!!

Ses där :)
:tummenupp Hoppas mina nya kolfiberfälgar fick plats!
Jag och Peter landar med "Vita faran" kl 13:34. Syns där!
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
DOCK ska ni springa igång hojen så gör det för guds skull inte på 1an! :fakta och i samma ögonblick som man släpper kopplingen så gör man ett litet skutt och sätter sig i sadeln så att baken får lite tryck på sig
-Exaktamente! Tvåan ska det vara. Så gjorde vi förr i tiden. Väldigt spännande, skulle fanskapet starta!? :)
Finns det ingen liten axelsnopp för kick, som sticker ut på BMW? :tummenupp
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
-Exaktamente! Tvåan ska det vara. Så gjorde vi förr i tiden. Väldigt spännande, skulle fanskapet starta!? :)
Finns det ingen liten axelsnopp för kick, som sticker ut på BMW? :tummenupp

Tyvärr inte! Men vi ska utveckla ett tramp kit så man kan trampa igång den! Även bra om man har tankat lite för snålt under race, då kan man ge lite manuell support i tex depå svängen för att dra ner lite på bränsleförbrukningen
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tyvärr inte! Men vi ska utveckla ett tramp kit så man kan trampa igång den! Även bra om man har tankat lite för snålt under race, då kan man ge lite manuell support i tex depå svängen för att dra ner lite på bränsleförbrukningen

Hehe, en omvänd påhängsmotor :hihi
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Lastar liket och åker mot gåsen vid sju, är väll bäst att försöka få liv i den redan ikväll för att slippa stress imorn. See you there!
 

Nobben

Bayrische Flugzeugwerke
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Åby
Hoj
09 HP2-sport
Hej Hur kommer man med till Bmw träffen på gelleåsen nu i veckan, kör en Bmw HP4



Eftersom ni andra e så långsamma :D (tråden har ju varit uppe snart 2 timmar!) så får jag väl komma med ett inlägg själv;

Ett par bilder helt enkelt från första banåkningen med hojen på Gelleråsen o med Atac Racing. Bra väder, kul bana o allt flöt på sådär som det bara ska göra! :tummenupp Bilden till vänster är kompisen Micke som körde första gången på bana någonsin o körde som om han aldrig gjort annat :)

Bilderna är tagna av fotografen Jonas Larsson som var med på bandagarna!
http://www.larzone.blogspot.com/
http://jalbum.net/browse/user/album/680823/
... vi tackar för att du var där Jonas! :tummenupp

Vore kul att dra ihop fler S1000RR på någon bandag....
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top