BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

M.Fredriksson

Nattuggla
Gick med
17 Feb 2011
Ort
Haparanda
Hoj
Bmw S1000r 2016
Stort välkommen och grattis till typ världens bästa sporthoj! :tummenupp

Det är aldrig fel att trösta sig från hokeyförlusten med att köpa sig en S1000RR! :D (Höll på Luleå - lovar! :Bugar )

Alpha racings grepp och BMW:S egna är riktigt bra, men kostar lite mer än andra märken. Var noga bara om du köper annat märke, för det är lite detaljer som måste funka. Bla kopplingsgreppet reglerar även när quickshiftern kopplas ur, och det måste funka perfekt annars riskerar du att krossväxla på maxvarv på 4:an o 5:an o de känns inge bra...:rolleyes:

Bra slipon får du nog tips av någon annan här. Jag har fegat i rädsla för ljudvolymen när jag kör bana... :gnissla:)

Jaha, ja jag har hört talas om att lule har nåt hockeylag... :) dock inte så insatt.

Var inhandlar man lättast Alpha racings produkter?
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Jaha, ja jag har hört talas om att lule har nåt hockeylag... :) dock inte så insatt.

Var inhandlar man lättast Alpha racings produkter?


Jag och Peter har beställd Alpha-racing saker genom en kille i Danmark.
Det tog nästan 2 månader att få sakerna sen var ett gashandtag restat som inte kommit än och vi beställde i jul.

Så ska du beställa räkna med att det kan ta tid.

MvH
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Var ute på en fyratimmarstur i alperna idag. Inte så dumt. Men jag är lite förvånad över hur varm ramen blir. Är det så på era också?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Var ute på en fyratimmarstur i alperna idag. Inte så dumt. Men jag är lite förvånad över hur varm ramen blir. Är det så på era också?

Nja, vet inte riktigt med ramen just, men hojen går varm rätt fort om du inte håller fart. Vet inte vilka temperaturer du har hemma hos dig, men i stadstrafik tex så blir det ordenligt varm runt omkring hojen.

P

Jaha, ja jag har hört talas om att lule har nåt hockeylag... :) dock inte så insatt.

Var inhandlar man lättast Alpha racings produkter?

Jag har mailat Alpha racing i Tyskland o frågat om Svenska återförsäljare. Det finns ingen på deras hemsida, och jag är inte intresserad av att handla från Finnar eller Danskar, den första fattar jag inte vad som står på hemsidan o den andra levererar inte...

Jag o ett par andra har som sagt handlat Alpa-grejor ett par gånger från olika håll. Bra grejer med det är dags att man kan prata med någon i Sverige o få bra leveranstider.

P

Osså en liten bild på Badovini :yoparty

022411-wsbk-badovini-bmw.jpg
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nja, vet inte riktigt med ramen just, men hojen går varm rätt fort om du inte håller fart. Vet inte vilka temperaturer du har hemma hos dig, men i stadstrafik tex så blir det ordenligt varm runt omkring hojen.

Det var bara runt 20 grader idag. Vattentempen verkar ligga runt 90-105 grader i stadstrafik eller väldigt lugnt landsvägstempo. Men när jag parkerade den i garaget efter runt tjugo minuters stadskörning som avslutning var ramen ovanför motorn/under tanken så varm att det inte var behagligt att hålla handen där. Har aldrig haft en hoj tidigare som ramen blivit varm på.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det var bara runt 20 grader idag. Vattentempen verkar ligga runt 90-105 grader i stadstrafik eller väldigt lugnt landsvägstempo. Men när jag parkerade den i garaget efter runt tjugo minuters stadskörning som avslutning var ramen ovanför motorn/under tanken så varm att det inte var behagligt att hålla handen där. Har aldrig haft en hoj tidigare som ramen blivit varm på.

Bara runt 20 grader...:rolleyes: Du e bortskämd du! :D

Tempen i stadstrafik stämmer med den jag har också. Har inte tänkt på om ramen blir så varm, men samtidigt kan det inte gärna vara så mycket som kan vara fel. Skulle vara någon form av isolering mellan motorn och ram/tank, men inget som jag tänkt på innan. Tror nog att du helt enkelt har köpt en racercykel som skall köras lite fortare :)

Jag skall kika lite i den dokumentation jag har o se om det finns någon form av isolering, återkommer om jag hittar något som kan vara lösningen!
 
Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Inga konstigheter det där med varm ram. Motorn sitter ju monterad rakt i den och i långsam stadstrafik på sommaren så går min vattentemp upp till 103 grader. Fläkten kickar väl igång på 100 eller 101.

Inte alls ovanligt med värmen, du hittar liknande fenomen även på andra hojar i segmentet.

Går förövrigt att söka mer info om det på s1000rrforum.com där folk haft samma funderingar som dig ungefär!
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Vet ärligt talat inte hur många verkstäder för BMW som finns runt Stockholm.
Personligen köpte jag hojen hos Lundgrens motor i Avesta/Krylbo men är stamkund på AVA sedan många år och har hittills kört all service o inköp av orginaldelar genom dem. (Köpt mycket tillbehör över nätet också)
AVA har alltid behandlat mig mycket väl och de har stor verkstad och mycket resurser.

Sedan har du BMW Bavaria i Solna. Har senast året lärt känna din namne, Micke, som är försäljningschef där. Mycket trevlig med en bra serviceinställning till kund. Har dock inte använt dem hittills för service eller inköp. Kompisen köpte sin S1000RR av dem och han är mycket nöjd.

Tack för inputen
Man är förbannat sugen på att slå till, men då kommer du inte vara själv på 222;an längre:tungan. Kan ni berätta för mig varför jag inte borde köpa en 1 Liters tysk (som inte är drickbar), så jag kan sluta att titta kring mig efter saker man kan sälja:D. (själen är givetvis till salu för högstbjudande).
//Micke
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
:D Tycker du ska bjuda hem oss på tråden så vi kan få köra runt lite bland dina berg! :D

Ni är välkomna när ni vill och har vägarna förbi! Igår tog vi en sväng till ett bergspass som ligger någon timme från München. Mycket folk där men vägarna är fina! Nästan lite för kurvigt, man är nog snabbare där på en motard än på BMW'n.

Inga konstigheter det där med varm ram. Motorn sitter ju monterad rakt i den och i långsam stadstrafik på sommaren så går min vattentemp upp till 103 grader. Fläkten kickar väl igång på 100 eller 101.

Inte alls ovanligt med värmen, du hittar liknande fenomen även på andra hojar i segmentet.

Går förövrigt att söka mer info om det på s1000rrforum.com där folk haft samma funderingar som dig ungefär!

Stort tack för svaret. Jag har inte haft någon sporthoj av modell nyare än 2003 tidigare så det kanske är något som kommit efter det.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack för inputen
Man är förbannat sugen på att slå till, men då kommer du inte vara själv på 222;an längre:tungan. Kan ni berätta för mig varför jag inte borde köpa en 1 Liters tysk (som inte är drickbar), så jag kan sluta att titta kring mig efter saker man kan sälja:D. (själen är givetvis till salu för högstbjudande).
//Micke

Här kommer några själ till att inte köpa en S1000RR

- Du kommer lida värre än någon annan under vinterhalvåret, eftersom du vet hur j-vla kul det är att köra världens bästa sporthoj.

- Du kommer ha ångest varje dag det är vackert väder, för vilken ursäkt du måste hitta på den här gången till din tjej för att du skall få sticka ut o åka hoj o inte hänga med henne i Nacka Forum o shoppa.

- Du kommer lida med alla andra som inte har S1000RR, för att de har valt fel hoj.

- Din ekonomi kommer tokrasa eftersom, trots att S1000RR är den mest prisvärda sporthojen som finns, kommer lägga alla dina pengar på bandagar o tillbehör som hojen talar om för dig i sömnen att du måste.

- Du kommer ångra dig på ålderns höst - att du inte valde bort bästa kompisens bröllop den där fina midsommardagen o inte stack ut o åkte på din S1000RR istället.

Ska jag fortsätta? :D

I övrigt kan jag berätta för dig att jag betalar 9645:- helår helförsäkring hos IF med 6000:- i självrisk för märkesförsäkringen de har för S1000RR. Och vi bor i samma zon tror jag...
S1000RR har dessutom redan vunnit två av årets tre mest prestigefyllda tester, den på väg o bana, som Motorrad genomför - fast modellen e ett år gammal. Förra året vet du ju hur det gick! :yoparty

Fast, förlåt - det var ju positiva saker...

Glömde det viktigaste - om du mot förmodad blir omkörd av polarn på hans risbrännare i en kurva, lugn, du tar han på rakan. Lätt. :D
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag och Peter har beställd Alpha-racing saker genom en kille i Danmark.
Det tog nästan 2 månader att få sakerna sen var ett gashandtag restat som inte kommit än och vi beställde i jul.

Så ska du beställa räkna med att det kan ta tid.

MvH

Här är svaret från Alpha racing i Tyskland. Har även surfat runt lite på deras hemsida o delar, priser o beställningsformulär finns där. Frakten kommer ju alltid till men det är väl bara att fråga vad det kostar innan..


Svaret från Alpha racing;

Hello Peter,
sorry for your problems with the dealer.

You can order directly from us!

Please let me know what you want to order and your address and phone number.



Best regards

Marina





Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Marina Lackmann
Vertrieb Merchandise / KIT-Teile

alpha Racing GmbH & Co. KG
BMW Superbike Projekt

Telefon: +49 8036 30313 - 157
Telefax: +49 8036 30313 - 9157
Mobil: +49 151 14834671
E-Mail: marina.lackmann@alpharacing.com
Web: http://www.alpharacing.com
Kronstaudener Weg 1
83071 Stephanskirchen
Germany

HRA 9498 Amtsgericht Traunstein, USt-IdNr. DE 254 736 012 - St.Nr. 156/115/61560
Persönlich haftender Gesellschafter: alpha Verwaltungs GmbH HRB 17658 Amtsgericht Traunstein

Von: Peter Hladisch
Gesendet: Sonntag, 3. April 2011 13:38
An: alpha Racing - Wannersdorfer Christine
Betreff: Swedish market



Hello,



I am a Swedish BMW S1000RR owner who wonder where to buy Alpha racing parts in Sweden? Together with a friend of mine I tried to buy from the Danish dealer, we ordered two quick throttle twist grip last autumn. We have to pay in advance and it took 2 month and we only got one of the twist grip. Still waiting for the other one…

So I wonder if you have any dealer here in Sweden? Otherwise, can we order direct from you in Germany?



Regards



Peter Hladisch

Sweden
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Till och med lite billigare än Alpha racing själva, men inte mer än att frakten kan utgöra skillnaden...

Hur lång tid tog det innan du fick sakerna?

Tjena.

Beställde 29/3, fick direkt ett mail att ordern var mottagen.

Senare 29/3 fick jag ett mail med bekräftelse samt betalningsinfo.
Betalde direkt, hade valt Paypal som betalningsalternativ.

30/3 fick jag ett mail att betalningen var emottagen och att paketet var skickat 29/3.

30/3 fick jag ytterligare ett mail med UPS tracking-nummer.

4/4 skulle det finnas hemma enligt UPS = 4 arbetsdagar från beställning.


Annat:

19/3 vid lunch skickade jag ett par frågor (på tyska) fick svaret den 20/3 vid 16:30.


E allt bara rätt med grejerna är jag grymt nöjd:tummenupp
 
Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Här kommer några själ till att inte köpa en S1000RR

- Du kommer lida värre än någon annan under vinterhalvåret, eftersom du vet hur j-vla kul det är att köra världens bästa sporthoj.

- Du kommer ha ångest varje dag det är vackert väder, för vilken ursäkt du måste hitta på den här gången till din tjej för att du skall få sticka ut o åka hoj o inte hänga med henne i Nacka Forum o shoppa.

- Du kommer lida med alla andra som inte har S1000RR, för att de har valt fel hoj.

- Din ekonomi kommer tokrasa eftersom, trots att S1000RR är den mest prisvärda sporthojen som finns, kommer lägga alla dina pengar på bandagar o tillbehör som hojen talar om för dig i sömnen att du måste.

- Du kommer ångra dig på ålderns höst - att du inte valde bort bästa kompisens bröllop den där fina midsommardagen o inte stack ut o åkte på din S1000RR istället.

Ska jag fortsätta? :D

I övrigt kan jag berätta för dig att jag betalar 9645:- helår helförsäkring hos IF med 6000:- i självrisk för märkesförsäkringen de har för S1000RR. Och vi bor i samma zon tror jag...
S1000RR har dessutom redan vunnit två av årets tre mest prestigefyllda tester, den på väg o bana, som Motorrad genomför - fast modellen e ett år gammal. Förra året vet du ju hur det gick! :yoparty

Fast, förlåt - det var ju positiva saker...

Glömde det viktigaste - om du mot förmodad blir omkörd av polarn på hans risbrännare i en kurva, lugn, du tar han på rakan. Lätt. :D

Ha ha:D, ja det var ju ett svar som jag borde förväntat!. Var inne på bavaria i solna för ett par veckor sedan, och såg cykeln i vitt för första gången "live". Och den var riktigt fin, hade ju nästan bestämt mig för
en thunder grey. Soon...soon.
Måtte det komma lite snö nu:D.
//missunnsam Micke
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ha ha:D, ja det var ju ett svar som jag borde förväntat!. Var inne på bavaria i solna för ett par veckor sedan, och såg cykeln i vitt för första gången "live". Och den var riktigt fin, hade ju nästan bestämt mig för
en thunder grey. Soon...soon.
Måtte det komma lite snö nu:D.
//missunnsam Micke

Köp, köp, köp, köp...:banana
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Ha ha:D, ja det var ju ett svar som jag borde förväntat!. Var inne på bavaria i solna för ett par veckor sedan, och såg cykeln i vitt för första gången "live". Och den var riktigt fin, hade ju nästan bestämt mig för
en thunder grey. Soon...soon.
Måtte det komma lite snö nu:D.
//missunnsam Micke


AcidGreen är det som gäller, återkom när du förstått det :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top