BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Jag har alldeles nyss beställt en sådan här (Kolla under fliken "Inverse gearshift"): http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in...pment/hp_raceparts/hp_raceparts_overview.html

Har inte fått den ännu så jag vet inget om den mer än att det blir bakivänt med växellägena dvs raceväxlat.
2900:- kostar den. Ska bli spännande å se om det funkar. Tror att man får göra en modifiering i plastkåpan men det verkar vara en skitsak.
Man får väl försöka försäkra sig om att den passar när man köper/beatäller den.
GSG = "Går Det så Går det". :)

Saxat ur katalogen:
"HP Race omvänd växelföljd: 77 25 8 522 320 2.915:-"

2900 spänn??? För en växelpedal och ett stag?? Helvete, då blir det att köra gatväxlat ett tag till!
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
2900 spänn??? För en växelpedal och ett stag?? Helvete, då blir det att köra gatväxlat ett tag till!

-Nja, staget tror jag inte ingår. :lol:lol
2900, det är ju bara några timmars övertid. Var fan ska jag göra av alla pengar, då? :fyllisar :lol


Köpte en ny hjälm samtidigt.....när jag ändå hade byxerna nere, om man säger så.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
-Nja, staget tror jag inte ingår. :lol:lol
2900, det är ju bara några timmars övertid. Var fan ska jag göra av alla pengar, då? :fyllisar :lol


Köpte en ny hjälm samtidigt.....när jag ändå hade byxerna nere, om man säger så.

Vad jobbar du med och hur får jag ett jobb där? 25 timmars obetald övertid förra veckan...

Fast jag tyckte 2900 lät dyrt, de finns för 198 eur på ebay. Typ halva degen?

http://www.ebay.de/itm/BMW-S1000RR-...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2576ca3817
 
Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Vad jobbar du med och hur får jag ett jobb där? 25 timmars obetald övertid förra veckan...

Fast jag tyckte 2900 lät dyrt, de finns för 198 eur på ebay. Typ halva degen?

http://www.ebay.de/itm/BMW-S1000RR-...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2576ca3817

- Jag är inspektör. Jag lyfter inte ett finger utan att ta betalt. Fuskar så mycket som möjligt med tidrapporteringen. Trots detta så är det nån annan som tjänar mer pengar när jag arbetar.:gnissla

Köpte av Kennehts MC-service för att jag behöver ett riktigt kvitto eftersom min arbetsgivare ska betala pedalen och vurpollonet (!!) :D
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Yeah! Alla Valtermotos fotpinnesatser levereras med STD eller Race växlat...
Den där kostar 6995:-
Annars finns ju 1.5 modellen för typ 4000:-
Dom är ju knappast billigast, men kvaliteten är skadat bra och dom är galet snygga :)

V.1.5.jpg
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Jag var på en mycket trevlig drejarintroduktion för några veckor sedan. Kolla vad jag drejade. Jag gav instruktrisen instruktioner om vad hon skulle måla och bränna. Det gick emellertid inte att få dit "s1000rr. :) IMG_1465.jpg
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Tjusigt, berätta vad du köpte samt hur du gjorde.
Kan vara användbart för andra på detta forumet framöver :)

- Jag beställde/köpte hos Kenneths MCservice i Göteborg. Det är BMW:s originaltillbehör. 77 25 8 522 320
2.915:- SEK
Det följer med en synnerligen pedagogisk beskrivning hur man ska göra. Det ska inte vara några problem för någon.
Det enda som kan vara lite klurigt är att:
1. Skära av ändbiten på kåpan, den del som täcker främre delen på sidostödet. Emellertid bra beskrivet.
2. Att finna VAR hålet för den nya kåpskruven ska sitta. Titta på bilden, det är den som sitter några centimeter framför pedal- och stödinfästning. Jag fick låna min grannes exelenta proffslaserpekare. Det blev perfekt.

Utöver några torxnycklar så behövs blå Loctite och en momentnyckel (om man tappat känslan) som klarar 8-38 Nm (om jag minns rätt).


Sidokåpan åkte av å på ett antal gånger, för att se till så det blev snyggt och rätt.

Jag har inte provkört ännu så jag vet inte om det funkar. Förväntar mig några justeringar att göra.
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Det är lite dåligt drag i tråden.
Är alla ute å kör hoj eller har höst/vinterdepressionen slagit-till med full kraft?
 

dabringer

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Fors
Hoj
BMW S 1000 RR och Husaberg FE 570
- Det är lite dåligt drag i tråden.
Är alla ute å kör hoj eller har höst/vinterdepressionen slagit-till med full kraft?

Nog är det lite depression alltid! Har roat mig med att läsa tråden "top to bottom", och det är en riktigt bra tråd för en Noob som en själv. Tog kortet 2011-06-28 och hämtade en ny S 1000 en vecka senare, som tur var så ingick det en bandag med SMC på köpet så nu är man ju torsk som f-n. Har hunnit med ett 10 tal dagar med SMC och det har nog räddat mitt liv likväl som man blivit ohyggligt mkt snabbare...:) Skulle nog med andan i halsen lyckas få till ett 1:45 varv på Gelleråsen!

Var iaf iväg till Motospeed och justerade in pärlan efter införskaffandet av ett Arrow-system, med luftfilter och PC5 så gav den 177 hk med DB-killer och 191,87 utan på bakhjulet....

// Jocke
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
-Jag var på en mycket trevlig drejarintroduktion för några veckor sedan. Kolla vad jag drejade. Jag gav instruktrisen instruktioner om vad hon skulle måla och bränna. Det gick emellertid inte att få dit "s1000rr. :) View attachment 373428

Jag antar att du och dina närmaste har insikt i din sjukdom, men du platsar absolut här bland oss.... :krama

PS. Om du gör en till så köper jag den o betalar frakten. DS.
PS2. Men jag vill helst ha en helt rund talrik. DS.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top