BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Hej på alla är ny på tråden :yoparty:yoparty

Är det någon som vet hur man kan kombinera race kåpor med orginal avgassystem ????
Eller måste man byta till helsystem för att allting skall hamna rätt.
Och hur skulle det fungera om man skulle byta katten till rak rör tanke på dB ljudet på banan?????????
:va:va:va
 
Jag kör polidom och fick med värme isolering till båten. Det funkade kanon för mig bra passform, minimal slip behov vid lackering så jag kan rekommendera det.
hel system kan bli högt på bana tror att acras helsystem är den som klarar sig bäst rätta mig någon om jag har fel :)
 
Hej på alla är ny på tråden :yoparty:yoparty

Är det någon som vet hur man kan kombinera race kåpor med orginal avgassystem ????
Eller måste man byta till helsystem för att allting skall hamna rätt.
Och hur skulle det fungera om man skulle byta katten till rak rör tanke på dB ljudet på banan?????????
:va:va:va

Kul, välkommen till tråden o en kanonhoj!

Håller med Capoeira ovan, det funkar fint med originalsystem o racekåpor. Kör med Workskåpor o de e inga problem. Kan lukta lite bränt av ny lack i början men det går över. :)

Acra verkar hålla volymen bäst men lägg pengarna på bättre fjädring o styrdämpare alla dagar i veckan före helsystem. Du har nog med power o mellanregister för banrekord när som helst! :D
 
Kul, välkommen till tråden o en kanonhoj!

Håller med Capoeira ovan, det funkar fint med originalsystem o racekåpor. Kör med Workskåpor o de e inga problem. Kan lukta lite bränt av ny lack i början men det går över. :)

Acra verkar hålla volymen bäst men lägg pengarna på bättre fjädring o styrdämpare alla dagar i veckan före helsystem. Du har nog med power o mellanregister för banrekord när som helst! :D

Välkommen!

Håller med Peter Pan, prioritera fjädring först. Kan rekommendera K-tech!
Om du är ljud-kåt kan jag rekommendera Akrapovic, kör utan db-killer på tävlingar och det funkar fint!
Ett billigare alternativ är att köpa en kat-ersättare och köpa ett slip-on istället för helsystem.
 
Välkommen!

Håller med Peter Pan, prioritera fjädring först. Kan rekommendera K-tech!
Om du är ljud-kåt kan jag rekommendera Akrapovic, kör utan db-killer på tävlingar och det funkar fint!
Ett billigare alternativ är att köpa en kat-ersättare och köpa ett slip-on istället för helsystem.

Vet du hur volymen blir med kat-ersättare?
 
Passus; även med komplett originalsystem kan man ha svårigheter med att klara bullerkraven på svenska banor, ifall man använder hela mätartavlan.
 
Nu har jag beställt Bikes Plast kåpset + PP tuning racing fotpinnar från grevens :tungan:tungan:tungan

Ditt originalstöd kommer inte att fungera tillsammans med PP-tuning, bara så du vet.
Gilles fungerar bra vet jag, Greven säljer dem också.
Gilles är 10ggr bättre än PP-tuning på alla sätt, har kört med båda, kör Gilles nu.
 
Hmm okej jag får nästan lita på dig då.:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Det finns flera inlägg om du letar i tråden om fotpinnar som fungerar och inte fungerar med original stöd.
Du kommer att finna denna tråden väldigt användbar, den har hjälpt många av oss. :)
 
Ditt originalstöd kommer inte att fungera tillsammans med PP-tuning, bara så du vet.
Gilles fungerar bra vet jag, Greven säljer dem också.
Gilles är 10ggr bättre än PP-tuning på alla sätt, har kört med båda, kör Gilles nu.

Du kan med lite längre bultar och en del fingerfärdighet få till det med stöd och PP tuning, men du måste ta bort material ur originalkåporna. Såg en som gjort det på Gelleråsen under säsongen.
 
Hej alla! Jag byter troligtvis in min hoj mot en -10 S1000RR nästa vecka. Är det något som inte är bra med första (?) årsmodellen? Går det byta växelriktning bara genom att vända växelföraren på något vis (som på t ex R1) eller måste man byta fotpinnar bara för det?
Tacksam för svar :)
 
Hej alla! Jag byter troligtvis in min hoj mot en -10 S1000RR nästa vecka. Är det något som inte är bra med första (?) årsmodellen? Går det byta växelriktning bara genom att vända växelföraren på något vis (som på t ex R1) eller måste man byta fotpinnar bara för det?
Tacksam för svar :)

- Jag har alldeles nyss beställt en sådan här (Kolla under fliken "Inverse gearshift"): http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in...pment/hp_raceparts/hp_raceparts_overview.html

Har inte fått den ännu så jag vet inget om den mer än att det blir bakivänt med växellägena dvs raceväxlat.
2900:- kostar den. Ska bli spännande å se om det funkar. Tror att man får göra en modifiering i plastkåpan men det verkar vara en skitsak.
Man får väl försöka försäkra sig om att den passar när man köper/beatäller den.
GSG = "Går Det så Går det". :)

Saxat ur katalogen:
"HP Race omvänd växelföljd: 77 25 8 522 320 2.915:-"
 
Okej, tack, då går det alltså inte att bara vända växelföraren 180 grader. Nåja, det är väl bara att handla en sån där under vintern :)

-Ja, jag har lovat att komma med en liten rapport om hur montage och funktion blir.

Beträffande barnsjukdommar och sånt så får du väl söka här på forumet å nätet å se om du finner något.
Det enda jag vet, men det gäller tolvorna, är att skruvarna till vevlageröverfallen kunde gänga upp sig (eller nått sånt). Inte alls bra. De flesta är dock återkallade och åtgärdade om jag fattat rätt.
 
Raceväxlar till BMW S1000RR

Hej alla! Jag byter troligtvis in min hoj mot en -10 S1000RR nästa vecka. Är det något som inte är bra med första (?) årsmodellen? Går det byta växelriktning bara genom att vända växelföraren på något vis (som på t ex R1) eller måste man byta fotpinnar bara för det?
Tacksam för svar :)

Nix det går inte som redan sagt. Däremot tycker jag att om du skall lägga massa pengar på nya fotpinnar o raceväxlat så finns det några alternativ till BMWs eget.
Sök här på tråden och bestäm dig om det skall fungera med originalkåpor och stöd innan.

Bäst hittills tycker jag MickeR här på tråden har hittat.
 
Nix det går inte som redan sagt. Däremot tycker jag att om du skall lägga massa pengar på nya fotpinnar o raceväxlat så finns det några alternativ till BMWs eget.
Sök här på tråden och bestäm dig om det skall fungera med originalkåpor och stöd innan.
Bäst hittills tycker jag MickeR här på tråden har hittat.

Ja, jag läste lite om modifikationer som behövs vid montering av ett märke t ex. Ska absolut kolla efter annat än HP-delar.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top