BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Fan vad fett ditt första inlägg är!
Riktigt bra att samla det mesta av infon där :tummenupp

Tack! :Bugar

I stämmar - kalass bra jobbat - frän tråd för oss bumse chaufförer
Gott nytt år till alla

Tack, men glöm inte bort att komma med nya länkar, tips, tricks och äventyr ni varit med om! Gäller alla här på tråden :)

Gott nytt år på dig Jesper o alla andra glada hojåkare därute! :cpparty

111610-bmw-s1000rr-wind-test-06.jpg
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Ordning och reda på Värmdö :tummenupp
Lite mera huller om buller på BMW dagen på Knutstorp och en sämre photograph - Men, nästan 16 stycks på en bild - fast jag menar vi var typ 25+ S1000RR

Snälla jultomten - jag önsker det snart är sommer igen!!

Go bild!!

Men vad är medelåldern på förarna, troode det var slut med att BMW var old mens steed of choice :tungan
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Medelåldern på sporthojspiloter överstiger aldrig 30 år eftersom 40-årskrisen gör dem till 20-åringar igen. Och sen börjar det om... :D

Jag personligen kör med modellen 20, 20+, 20++ och sen slutar man bara svara. Jag befinner mig i intervallet 20+ än så länge.

Nån som pratat med BMW Sverige angående bandag?

Jag var nere i garaget igår och putsade lite, fan vad det kliar i fingrarna! Gott nytt på er! :yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag personligen kör med modellen 20, 20+, 20++ och sen slutar man bara svara. Jag befinner mig i intervallet 20+ än så länge.

Nån som pratat med BMW Sverige angående bandag?

Jag var nere i garaget igår och putsade lite, fan vad det kliar i fingrarna! Gott nytt på er! :yoparty

Nej jag har inte pratat med BMW Sverige än. Jag hade tänkt göra det när vi närmar oss säsongen. Det är absolut inte bortglömt, jag har egenintresse i det hela :D.

Som jag TROR det kommer bli så får vi ta ny kontakt med butiken vi köpte hojen hos och be dem, var för sig, att anmäla oss igen och hänvisa till infomissen och den sena ändringen. Men jag skall förchecka och återkommer med info!

Jag kommer PM:a alla på listan när jag vet mer så ingen missar något.

P
 
Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag tänkte ge trollet lite kärlek så här under vintern och byta olja, men vad kör ni som redan hunnit med ett par byten för filter och var handlar man billigast?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag tänkte ge trollet lite kärlek så här under vintern och byta olja, men vad kör ni som redan hunnit med ett par byten för filter och var handlar man billigast?

Om du inte har jättebråttom så köper du ett KN filter på Ebay, blir max ett par 10:eek:r dyrare än ett orginal i butik här i Sverige, oftas billigare. Fördelen är att du får en bultskalle i botten vilket gör det 1000 gånger enklare att montera och demontera. Kolla här;
http://cgi.ebay.co.uk/K-N-Oil-Filter-BMW-S1000RR-S1000R-S1000-RR-S-1000-RR-/180609574774?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a0d2b6776

Peter
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Akrapovic har lagt ut bänksiffror för Kawasaki ZX10R 2011:

2011 ZX-10R:
179.3whp stock
183.7whp with exhaust

2011 S1000RR:
185.5whp stock
191.3whp with exhaust

:D
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kurvtagningen spelar nog inte så stor roll när du ändå swischar förbi alla på de korta rakorna :D

Det är väl fri trimmning i Rookie 1000, eller hur? Ska vi beställa var sin? :tungan Då e man nog f-n värst ett tag framöver! :D

PS. Alla ni på tråden, hjälp till med att kvalitetssäkra våra länkar i första inlägget. Jag håller på att gå igenom dem och snygga till lite, men ni har säkert förslag på både vad som skall strykas och läggas till! DS.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Papunen på BMW S1000RR i Pro Superbike och IDM 2011!

Som några av er kanske redan sätt byter Papunen färger inför säsongen och kommer köra för BMW på en S1000RR i Pro Superbike och tyska IDM.

Jag är nyss hemkommen från ett riktigt intressant föredrag ute på MC Collection i Sollentuna där BMW Motorrads svenska chefsdesigner höll fördrag om vägen från ritbordet till färdig supersportmaskin. Höjdarföredrag!!!

På plats fanns även BMW Motorrad Sverige som släppte nyheten att Papunen kör för BMW i år och kommer köra tyska IDM och Pro Superbike som det ser ut nu. Vissa förhandlingar pågår fortfarande men om allt går bra så kommer vi få se Papinens nya tysk-svenska :D racer på mc-mässan senare denna månad!
 

Bifogat

  • Mc Collection föredrag.jpg
    Mc Collection föredrag.jpg
    237.7 KB · Visningar: 136

Tmc

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
BMW S1000RR
Som några av er kanske redan sätt byter Papunen färger inför säsongen och kommer köra för BMW på en S1000RR i Pro Superbike och tyska IDM.

Jag är nyss hemkommen från ett riktigt intressant föredrag ute på MC Collection i Sollentuna där BMW Motorrads svenska chefsdesigner höll fördrag om vägen från ritbordet till färdig supersportmaskin. Höjdarföredrag!!!

På plats fanns även BMW Motorrad Sverige som släppte nyheten att Papunen kör för BMW i år och kommer köra tyska IDM och Pro Superbike som det ser ut nu. Vissa förhandlingar pågår fortfarande men om allt går bra så kommer vi få se Papinens nya tysk-svenska :D racer på mc-mässan senare denna månad!
Håller med. Det var ett riktigt höjdarföredrag! Intressant att få höra bakgrunden till en del designlösningar på S1000RR men även att få en inblick i processen när en ny modell tas fram.:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bike of the year

Trevligt och grattis till BMW som går från klarhet till klarhet.......
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ett inlägg för att testa applikationen "Tapatalk" på min Iphone, o det var riktigt bra.
Appen gör att du kan få upp Sporthoj.com ( o tusentals andra forum)som listor i din Iphone o söka dig vidare o göra inlägg 100 ggr snabbare än om du ska ladda ned hela sajten i Safari eller annan webbläsare!
Kostar 22 kr för Iphone o den finns säkert för andra andreoider också.
Du slipper/missar all reklam o själva interfacet på Sporthoj, även typ trådverktyg mm, men har full access till alla trådar o kan göra inlägg.

Den får fyra RRRR av fem möjliga! 

PP
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top