BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Grattis DR till kanontid. :rock Jag vet inte vad du jobbar med men är beredd att byta jobb med dig på stående fot :hihi hur mycket semester har du ??

Det tar mindre tid att åka på bandagar när man bor i "närheten" (har 60 mil till Nürburgring) men det hjälper ju också att jag sa upp mig från mitt förra jobb och gjorde sista dagen sista juni. Eftersom jag börjar nya jobbet på måndag om en vecka så fick jag lite tid över mellan :)
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Det tar mindre tid att åka på bandagar när man bor i "närheten" (har 60 mil till Nürburgring) men det hjälper ju också att jag sa upp mig från mitt förra jobb och gjorde sista dagen sista juni. Eftersom jag börjar nya jobbet på måndag om en vecka så fick jag lite tid över mellan :)

Ah det är så jag ska göra säga upp mig på jobbet :tungan och flytta till ett land där kvinnor vägrar raka sig i armhålan eftersom de bygger racebanor:D
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
red_footpeg21.jpg
Nya generationens fotpinnar.
Jag har använt dessa fotpinnar i helgen för första gången och kan bara säga en sak "WOW".
Dem är större och bekvämare, spänner eller sträcker inte alls i benen när man kör och enklare att förflytta sig med fötterna. Gjorde stor skillnad för mig, mycket skönare att köra hoj med dessa fotpinnar.
Finns i flera olika färger.

Se länk, http://www.turbomax-footpegs.com/en/page/home
Lukas Bäckström "Superstock 600" är det som säljer dem, han kör givetvis med dem också. :)

Alla som har frågat om dem när dem sett min hoj har jag bett hoppa upp och känna efter själva. Alla har varit förvånade över hur sköna dem varit och har velat ha ett par själva.

Om ni är intresserade av att köpa ett par, skriv här eller skicka ett PM så hjälper jag er.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
View attachment 369057
Nya generationens fotpinnar.
Jag har använt dessa fotpinnar i helgen för första gången och kan bara säga en sak "WOW".
Dem är större och bekvämare, spänner eller sträcker inte alls i benen när man kör och enklare att förflytta sig med fötterna. Gjorde stor skillnad för mig, mycket skönare att köra hoj med dessa fotpinnar.
Finns i flera olika färger.

Se länk, http://www.turbomax-footpegs.com/en/page/home
Lukas Bäckström "Superstock 600" är det som säljer dem, han kör givetvis med dem också. :)

Alla som har frågat om dem när dem sett min hoj har jag bett hoppa upp och känna efter själva. Alla har varit förvånade över hur sköna dem varit och har velat ha ett par själva.

Om ni är intresserade av att köpa ett par, skriv här eller skicka ett PM så hjälper jag er.

Ser spännande ut!

Är det någon skillnad mot vanliga pinnar förutom att de är breda och platta precis som cross-pinnar? Får man bra grepp på "spetsen" när man lyfter upp innerfoten? Eller kör man med fötterna i en annan position på de där?


Ah det är så jag ska göra säga upp mig på jobbet :tungan och flytta till ett land där kvinnor vägrar raka sig i armhålan eftersom de bygger racebanor:D

Om det är den kombinationen som gäller är jag rätt glad att min flickvän aldrig byggt en racebana eftersom hon uppenbarligen inte hört att hon inte ska raka sig :)

Och ja, du ska absolut säga upp dig och flytta hit istället. Mycket bättre banor här! :)
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Ser spännande ut!

Är det någon skillnad mot vanliga pinnar förutom att de är breda och platta precis som cross-pinnar? Får man bra grepp på "spetsen" när man lyfter upp innerfoten? Eller kör man med fötterna i en annan position på de där?

Någon mer skillnad än så är det inte.
Räfflad yta över hela fotpinnen vilket gör att du har grymt fäste.
Har inte testat cross-pinnar tyvärr så jag vet inte om de är lika.
Du har aldrig foten ända ute på spetsen, testa jag lovar att du inte blir besviken.
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
...det är nog f-an tveksamt om det gör efter att ha sett din "julgran" ha ha ! *Lubbar fort....*, vi talar fortfarande om när vi hämtade dig efter din "sena inbromsning" och vi tror styret har låst sig och hojen står till midjan i lecakulor och du iskallt tar fram nyckeln och "Låser upp" styrlåset *asg* ja jävlar det är världsklass :rofl men så är biimerna jäkligt attraktiva också så man vill inte att någon springer ut i mjölbykurvan och lastar den och drar... :krama :D
Såg ju i fjärran att det kom lite lösker folk med bil och släp så fick panik och låste styret. Hade jag haft kättingen hade jag låst hojen med den med :D
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ok, bara för att jag e på älgjakt och inte kopplar upp mig i skogen så betyder inte det att ni kan låta tråden sjunka till andra sidan!!! :7peta

Nu får ni hjälpa till lite att få mig i stämning för nästa veckas resa till Sachsenring - filmer, bilder, tips och allmänna råd för nytt banrekord mottages tacksamt!

God moooooooooooorning S1000RR-tråden!!!!! :yoparty

(Kallas även trådlyft :D )

strecke-sachsenring-luftbild.jpg
 
Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej alla galningar! Bytte framdäck på hojen i måndags, sen satte jag tillbaka däcket och skruva dit det ordentligt. Prövade hojen först igår. Och nu verkar jag ha fått problem, DTC-Lampan blinkar konstant när man kör fortare än 20 km/t. Sitter ju en skiva och givare på vänster sida. Jag rörde dem inte när jag bytte däck och jag var försiktig när jag satte tillbaka fälgen på hojen igen. Vad kan det vara för fel?

Mvh /Try
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Stall tips häng med SANDMAN innan körningen så kapar du 10 sekunder på varvtiderna :).
Välkommen tillbaka när kan du PM älgkött till mig ;)?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Har du satt tillbaka fälgen åt rätt håll?

Går ju bara att sätta den på ett vis? Både Abs-skivan och sändaren sitter ju på vänster sida. Kollat runt lite hastigt på nätet men kan ej hitta något. Om man skulle förstört sensorn skulle väl hojen känna av det direkt och hastighetsmätaren skulle väl inte fungera optimalt?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ok, bara för att jag e på älgjakt och inte kopplar upp mig i skogen så betyder inte det att ni kan låta tråden sjunka till andra sidan!!! :7peta

Nu får ni hjälpa till lite att få mig i stämning för nästa veckas resa till Sachsenring - filmer, bilder, tips och allmänna råd för nytt banrekord mottages tacksamt!

God moooooooooooorning S1000RR-tråden!!!!! :yoparty

(Kallas även trådlyft :D )

View attachment 369256

Jag håller precis på att värma upp banan åt dig! 1.39.8 på andra passet :)

Dra på originalsystem innan ni åker ned, de släpper inte ut er utan, inte ens med gatgodkända grejer.

Edit: med visdom inom fjädring som redan de gamla grekerna predikade (dra allt i botten) kom jag ned på 1.38.8 förra passet, grymt nöjd!
 
Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Hej alla galningar! Bytte framdäck på hojen i måndags, sen satte jag tillbaka däcket och skruva dit det ordentligt. Prövade hojen först igår. Och nu verkar jag ha fått problem, DTC-Lampan blinkar konstant när man kör fortare än 20 km/t. Sitter ju en skiva och givare på vänster sida. Jag rörde dem inte när jag bytte däck och jag var försiktig när jag satte tillbaka fälgen på hojen igen. Vad kan det vara för fel?

Mvh /Try

- Vi förutsätter att du har bytt till samma dimension.

Kommer inte ihåg riktigt hur det ser ut men här kommer några långskott:
Finns det någon kontakt som du dragit ut av misstag vid demonteringen?
Har du kommit ihåg att montera alla distanser (i den mån det finns några)?
Kan du mäta avståndet mellan sensorn och ABS-skivan? Du kanske har stukat skivan vid hanteringen av hjulet.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
- Vi förutsätter att du har bytt till samma dimension.

Kommer inte ihåg riktigt hur det ser ut men här kommer några långskott:
Finns det någon kontakt som du dragit ut av misstag vid demonteringen?
Har du kommit ihåg att montera alla distanser (i den mån det finns några)?
Kan du mäta avståndet mellan sensorn och ABS-skivan? Du kanske har stukat skivan vid hanteringen av hjulet.

Vet du vilket avstånd det ska vara? Men som det ser ut är det iallafall 20mm mellan givare och skiva.
Som jag har sett det finns det bara hjulaxeln och distans/muttern den skruvas i. Fler distanser har iallafall inte jag sett. Och om jag nu har kommit åt givaren alternativt skivan, är det verkligen så känsliga?
Och går det att ställa in avståndet manuellt? Har ju som sagt inte rört givaren eller skivan.
Och nya däcket är 120/70 17" som är standard.

Och vad kostar ny givare/skiva om jag måste köpa dem om inte BMW visar goodwill på det eftersom jag själv har plockat av fälgen och satt på den igen.
Alltså det har ju inte gjorts av någon akt verkstad.

Förlåt för alla dumma frågor. Vill helst att DTC:n ska fungera innan lördag då jag är på Arlanda Test Track.

Mvh /Try
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top