BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Ifall det är mos du saknar är det bara att skeppa över rovan till de här killarna.
http://www.kwsmotorsports.com/s1000rr.htm

Varför inte skicka den till Alpha och be att få samma spec som Melandri har? :)


Inne på min tredje:tuttar för mycket omval/revolution kan störa landets BNP i längden:hihi

Har du inte sett på nyheterna senaste året? Om du får problem med utvecklingen efter nyvalet så ordnar du bara presskonferens och med gråten i halsen förklarar att det är den dumma dumma tidigare regeringens fel att BNP har gått åt helvete, då får du dessutom lite sympatipoäng från nuvarande ledning :)


Nej då men köpt ny ECU :Bugar :yoparty :Bugar och den nya är programmerad med tippsensor vilket gör att den inte startar :( men det är löst nu . Hämtar en på probike i morgon :) .

Vilken ECU är det? Är det en HP? Isåfall lovar jag att det är fler än jag i tråden som gärna vill veta mer om hur det funkar och vilka fördelar/nackdelar du upplever med den! :)
 
Last edited:
Klart vi åker tillsammans :krama

..Det märks att man är lite äldre, för det första omger man sig inte med "drakar och teklor":D utan man har sin raring som man tar med sig och så ser man till att man åker ner dagen innan och bor på Loka Brunn i det här fallet(Gelleråsen) och bubblar lite och äter gott så båda får sitt lystmäte för jag har jue hela torsdagen och "lajja" på. Kollade av bromsarna för en halvtimme sen och det va ingen rolig syn så nu sitter det ett par nya C59:or där igen :-). Och du peter, när ses vi på torsdag ? I wont take no for an answer.....
 
Har funderat på en sak kring HP Ecun, kan man höja maxvarvet med den? Fabriken eller snarare R&D folket som utvecklade motorn sa själva att denna motor med den här typen av ventilmekanism lätt kan varva mkt mer!
Min fråga är, Kan man höja maxvarvet till 15000 rpm?
 
ImageUploadedByTapatalk1344370114.982748.jpg

Akra helsystem, K/N filter och PCV monterat. Blev betydligt roligare ljud i den och så inbillar jag mig att den går bättre också ;)

Dock förstår jag inte riktigt vart det är man ska plugga AIS/Pair valven? Tycker den bluddrar lite nu vid motorbromsning och när man ger gas efter en motorbromsning, gissar att det kan vara pga att jag inte pluggat ventilerna...?
 
View attachment 367415

Akra helsystem, K/N filter och PCV monterat. Blev betydligt roligare ljud i den och så inbillar jag mig att den går bättre också ;)

Dock förstår jag inte riktigt vart det är man ska plugga AIS/Pair valven? Tycker den bluddrar lite nu vid motorbromsning och när man ger gas efter en motorbromsning, gissar att det kan vara pga att jag inte pluggat ventilerna...?
K46_R13002b_small.jpg
Där är röret du ska plugga sitter på höger sida av hojen( när du sitter på) och framför tanken.
 
View attachment 367415

Akra helsystem, K/N filter och PCV monterat. Blev betydligt roligare ljud i den och så inbillar jag mig att den går bättre också ;)

Enligt Akrapovic's hemsida ger ett helsystem ung. 10hk på mellanregistret, vilket är enorm skillnad och känns.... tyvärr hörs det också och man blir nog lätt hemskickad från Gelleråsen! ;-)
http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/Products/Pages/Product.aspx?BrandId=7739b9e7-91c5-4b30-9b61-948202f7c91b&ModelId=d3d3a1af-c68e-45e4-90ac-8315f813ada4&ModelYearId=37e9b62d-b45d-491a-b8cb-8ed2ccaaca7b&ProductId=158&ProductFilter=Active&DisplayName=BMW%20S+1000+RR%20S-B10R1C-HRT+Racing+Line+%28Titanium%29
 
Slängde på HP fotpinnar igår, tog en tur idag och kunde inte växla längre än andra växeln. QS ville inte alls. Har inte rört någonting utan skruvat av original och på med HP. Ska till gelleråsen imorgon ( tar nog med mig original fotpinnarna) någon som har en snabb och bra lösning:confused:
 
Slängde på HP fotpinnar igår, tog en tur idag och kunde inte växla längre än andra växeln. QS ville inte alls. Har inte rört någonting utan skruvat av original och på med HP. Ska till gelleråsen imorgon ( tar nog med mig original fotpinnarna) någon som har en snabb och bra lösning:confused:

byte drev, växelfotpinne osv. KAN göra så att S1000RR blir lite snurrig om var växellägena är någonstans. Bara att göra en reset på BMWverkstad och köra nån mil, så borde det vara fixat. hade liknande problem förra säsongen.

Tycker det är synd att den inte har det inbyggt, som HP2 Sporten har. dvs att om QS slutar fungera som den ska, så kör man bara alla växlarna med koppling i tio sekunder vardera (utan reset) så fungerar det igen.
 
Nån som har eller vet vart man får tag på Dan Kyle's PVC map för Akra helsystem och K/N filter? Har googlat runt en massa efter nån vettig map och verkar som att den ska vara the shit :tummenupp

Eller om nån ligger på en annan bra map för Akra långa burken och sportfilter så är jag mycket intresserad!
 
-Jag ÅRKADE inte köra alla passen på Gelleråsen.
Ehuru bra väder båda dagarna, så packade vi ihop vid fyra-tiden.
Det var emellertid mycket trevligt, som vanligt, men som sagt, krafterna tog slut.
 
Fick mappen mailad till mig av självaste Dan, riktigt snabb på att svara på mail och hjälpsam :tummenupp
Den blev riktigt fin i registret och fy saten vilket skjuts de blev i hojjen! På tvåan är det bara glömma att vrida fullt, då flyger man över. På trean skickar den också upp framhjulet i luften och på fyran ligger det bara och småduttar i vägen :D Ska försöka få en tid så fort som möjligt i en bänk så man får se vad den ligger på för bakhjulshästar.
 
En liten påminnelse och önskan från mig är att ni ibland tittar igen länkar o text på första sidan/ första inlägget i vår tråd o hjälpler mig uppdatera den. Förslag på nya sajter som vi har nytta eller nöje av och tips på länkar som bör tas bort eller ändras är också bra!
 
En liten påminnelse och önskan från mig är att ni ibland tittar igen länkar o text på första sidan/ första inlägget i vår tråd o hjälpler mig uppdatera den. Förslag på nya sajter som vi har nytta eller nöje av och tips på länkar som bör tas bort eller ändras är också bra!

Vi saknade dig på åsen:(.

Tänkte det vore bra med länkar till youtubeklipp för gör det själv instruktioner som typ installation av pcv, byta till snabbgas, byta till helsystem osv.
 
Vi saknade dig på åsen:(.

Tänkte det vore bra med länkar till youtubeklipp för gör det själv instruktioner som typ installation av pcv, byta till snabbgas, byta till helsystem osv.

Tack - jag saknade mig själv på åsen också! :D - men jobbet satte agendan utan möjlighet att ändra tyvärr. Hörde att ni hade fint väder, bara att gratulera till ett par bra bandagar! :tummenupp

Filmklipp är kanon - kom igen med länkarna bara om ni hittar något bra!
 
Hoppas du säger upp dig till början av september så du kan komma till Mantorp:D.
Här kommer lite länkar:
PCV installation:
http://www.youtube.com/watch?v=4nnry7aoJ6w

Tylormade system:
http://www.youtube.com/watch?v=FUHOVzFJXYQ

Ligh tech kedje justerare :confused:
http://www.youtube.com/watch?v=wkH7a8Ik3-E

Byte av front belysning:
http://www.youtube.com/watch?v=DgwbY4nGDwU

Kopplingsbyte:
http://www.youtube.com/watch?v=qe6EAHkD3nc

Byte av bak :va:confused:
http://www.youtube.com/watch?v=YsG0EdoCJCY

översikt acra fullsystem installation:
http://www.youtube.com/watch?v=82PwFSFka8k
 
Hej alla BMW frälsta.
Behöver lite tips då jag funderar på en ny BMW S1000RR.
Har kört hoj i ca 2 år nu och är nöjd med min Honda Hornet, men känner att jag vill ha sportigare hoj nu och har hört att BMW är grym.
Frågan är hur svårkörd är den?
Körde en Fireblade och tycke inte alls den var skön då den är så högvarvad och vill bara gå på bakhjulet så fort man gasar.
Blir den för obekväm efter 10 mil? är ca 186 lång.
Jag förstår självklart att det är en sport hoj och det går inte att jämföra med en Hornet, men ska jag sitta ca 400 mil om året på den vill man ändå inte behöva besöka naprapaten varje vecka.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Tyckte min Fireblade var aningen mera komfortabel på väg än BMW´n - men - det är inte givetvist så - körställning upplevs olika..

BMWn är en SPORThoj och såna varvar och ska varva om dom ska köras till det dom är bygd för.. Sedan, är det mera klart mera power i BMWn.. Jag kända skillnaden..
Men, du har ju whelie control om du inte vill på bakhjulet..

Själv har jag inget problem att dra +1.000 mil/år på sporthoj eller mera..

Provkör - är mitt tips..
 
Hej alla BMW frälsta.
Behöver lite tips då jag funderar på en ny BMW S1000RR.
Har kört hoj i ca 2 år nu och är nöjd med min Honda Hornet, men känner att jag vill ha sportigare hoj nu och har hört att BMW är grym.
Frågan är hur svårkörd är den?
Körde en Fireblade och tycke inte alls den var skön då den är så högvarvad och vill bara gå på bakhjulet så fort man gasar.
Blir den för obekväm efter 10 mil? är ca 186 lång.
Jag förstår självklart att det är en sport hoj och det går inte att jämföra med en Hornet, men ska jag sitta ca 400 mil om året på den vill man ändå inte behöva besöka naprapaten varje vecka.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Smaken är ju som baken så ta nu mitt svar för vad det är dvs. "mina reflektioner/tankar".

Jag kör min S1000RR enbart på bana av en enda anledning. Det är där den hör hemma. Inkörningen var en pest och pina utan dess like i jämförelse mot min VFR750 (som är byggd för gata och långturer). Stötig (trots släppt på kompressionsjusteringen så mycket det gick) och med fantastiskt dålig sittställning som kräver bra mycket högre hastighet än "körkortsgränsen" för att inte hänga för mycket på armarna och då är jag moderata 173cm i strumplästen. På bana däremot är den en fröjd med oändligt med effekt och stabilt stadigt chassie även om det finns mer att önska av fjädringen (gaffeln i första hand).

En fundering jag har dock, med risk för att låta som en "moralkärring" är om en hoj med nästan 200hk är bra/lämplig som 2:a hoj efter endast 2 säsonger med hur många mil 2x400? Tankarna går så här:

Vi gör alla misstag, ung som gammal, erfaren som oerfaren, man som kvinna. Med väldigt mycket effekt skiter det sig väldigt mycket mer/snabbare än med moderat med effekt. Och steget från Hornet till ca. 200hk är STORT! I all välmening skriver jag därför detta.

Oavsett vad ditt beslut blir får jag önska lycka till!

Mvh!
// Niklas
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top