BMW S1000RR racedelar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Sweedie, jag förmodar att du redan sett styrdämparen som finns på Alpha Racing:

SUSPENSION BITUBO
steering damper 18-time adjustable, red BI-KIT131-A1 1 5678 262,50 € 312,38 €

Finns i prislistan.
http://www.alpharacing.com/en/downloads/performance-parts.html#c866
Gillar inte Bitubos val av placering. Den är i vägen för placering av laptimer oxå.

Swedie du får ju posta bilder när du stripar av den från gatdynga. Sånt är ju intressant.
Hur ser säsongen ut nudå? blir det inget BOTT?
Kommer imorgon! :)

Last edited:
Vet någon här ett företag som kan tillverka gas/kopplingsvajrar? Jag har en snabbgasrulle och hade gärna monterat den på BMWn, men den har med all säkerhet fel längd på kablarna.

Faan va fränt Johnny :tummenupp Jag provade BMWn på Northbikes provkörningsdagar nu i helgen som var (dock bara på gata) och jag gillade den skarp. Körde dock inte i slick-mode utan bara race-mode.
Det enda jag inte gillade var att blinkerknappen satt långt ned (men det är ju en vanesak) samt att lysena är asfula (men det löser man ju med racekåpor) :) Grattis till en grym hoj.

Gillar inte Bitubos val av placering. Den är i vägen för placering av laptimer oxå.

Kommer imorgon! :)

Jag som är en riktigt tröttmössa ibland... Varför inte använda den laptimern som redan finns inbyggd i hojen?
Det enda som ska dit är en liten mottagare som monteras i originalhärvan på ca: 2 sekunder.
//Lasse

Jag som är en riktigt tröttmössa ibland... Varför inte använda den laptimern som redan finns inbyggd i hojen?
Det enda som ska dit är en liten mottagare som monteras i originalhärvan på ca: 2 sekunder.
//Lasse
Jag har en GPS-laptimer med intermediate-tider som jag föredrar.

Men annars får du gärna berätta mer om vad för mottagare det är, samt hur avancerad laptimern är.

Jag har en GPS-laptimer med intermediate-tider som jag föredrar.

Men annars får du gärna berätta mer om vad för mottagare det är, samt hur avancerad laptimern är.

Jag som inte fattar egentligen, men du får ut högsta hastighet, givetvis bästa varv, genomsnittligt gasläge i procent, andelens körsträckor med inbromsning i procent samt antalet växlingar under det visade varvet.
Man kan få ut deltider (med flera sändare givetvis)
Behöver man mer?
Den högra delen på instrumentet blir laptimer och den går att förändra rätt mycket beroende vad man vill se.
Skickar instruktionsboken till dig som pdf nu. Kolla sid 73 och framåt.
//Lasse

Last edited:
Jag som inte fattar egentligen, men du får ut högsta hastighet, givetvis bästa varv, genomsnittligt gasläge i procent, andelens körsträckor med inbromsning i procent samt antalet växlingar under det visade varvet.
Man kan få ut deltider (med flera sändare givetvis)
Behöver man mer?
Den högra delen på instrumentet blir laptimer och den går att förändra rätt mycket beroende vad man vill se.
Skickar instruktionsboken till dig som pdf nu. Kolla sid 73 och framåt.
//Lasse
Och modulen, kostar fläsk? Googlade lite och hitta något för 500+ dollar.

Och modulen, kostar fläsk? Googlade lite och hitta något för 500+ dollar.

Mottagaren kostar 2260:- och sändare 1885:-
Fördelen är att den är helt integrerad i cykeln och är toklätt att sköta med knappen på vänsterhantaget.

//Lasse

Bifogat

• Laptimer.jpg
    Laptimer.jpg
    82.1 KB · Visningar: 165
Last edited:
Mottagaren kostar 2260:- och sändare 1885:-
Fördelen är att den är helt integrerad i cykeln och är toklätt att sköta med knappen på vänsterhantaget.

//Lasse
Tänkte väl att det var lite pengar på det. Man måste ju då placera sin sändare på banan varje gång och det är lätt att glömma den när man ska hem. Fortsätter använda min GPS-laptimer tillsvidare! Tack ändå! :)

Tänk om man hade råd att försäkra en sådan. :näsblod

ja ä int bitter!

det är ju just det som är poängen, att den är så billig att försäkra. Jag pröjsar 830kr/mån hel/hel

Behöver du racefotpinnar (BMW tillbehör) så har jag ett par oanvända liggande:tummenupp
Ska lägga pengarna på ljudet istället

Last edited:
Vet någon här ett företag som kan tillverka gas/kopplingsvajrar? Jag har en snabbgasrulle och hade gärna monterat den på BMWn, men den har med all säkerhet fel längd på kablarna.

Greven har i olika längder som är justerbara.
är det ohlins orginal styrdämp? Jag kan kolla lite med endurance VM gossarna om två veckor. om du undrar över några speciella problem å lösningar.

Grattis till att du blivit med riktig(4cyl) hoj igen. Det är säker en riktigt bra cykel redan ur kartongen. synd att kit delar å liknande är svårt å dyrt. ser fram emot att se vad den kan göra här hemma med dig i sadeln :)

Last edited:
Tänkte väl att det var lite pengar på det. Man måste ju då placera sin sändare på banan varje gång och det är lätt att glömma den när man ska hem. Fortsätter använda min GPS-laptimer tillsvidare! Tack ändå! :)

MENNE!!
Vart får man se dig på den i sommar då?
SO/SM?

MENNE!!
Vart får man se dig på den i sommar då?
SO/SM?
Eventuellt Linköping om 2 helger! :)

Greven har i olika längder som är justerbara.
är det ohlins orginal styrdämp? Jag kan kolla lite med endurance VM gossarna om två veckor. om du undrar över några speciella problem å lösningar.

Grattis till att du blivit med riktig(4cyl) hoj igen. Det är säker en riktigt bra cykel redan ur kartongen. synd att kit delar å liknande är svårt å dyrt. ser fram emot att se vad den kan göra här hemma med dig i sadeln :)
Tack, men verkar som att BMWn har "smart" gas som automatiskt justerar sig till input. Iaf en aning. Körde idag på Sviestad och hade inga problem. Om än att jag kunde "gasa lite mer" och den panga på än mer och gärna på bakhjulet! Galet...

Last edited:
Eventuellt Linköping om 2 helger! :)

Tack, men verkar som att BMWn har "smart" gas som automatiskt justerar sig till input. Iaf en aning. Körde idag på Sviestad och hade inga problem. Om än att jag kunde "gasa lite mer" och den panga på än mer och gärna på bakhjulet! Galet...

:yoparty
trevligt trevligt... köra hela serien? =)

När tror inte det tyvärr. Inga sponsorer i år som hjälper med däckskontot. :(

du får ta ett allvarligt snack med thomas lofterud ;)

"ett virus sprids så lätt i en serverpark nowdays... btw.. ja behöver ett däckkonto.."
:D

Kommer du köra Gelleråsen?
skulle vara kul å se bmw:n in action.

Status
Ej öppen för fler svar.