BMW s1000rr överskattad?

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Efter snart en säsong (fick den i mars) med BMW s1000rr, kan JAG konstatera att nyhetens behag var stort med all elektronik osv.. Men efter ha kört den ett tag så visst det är förmodligen världens bästa sporthoj i dag.

Men något saknas, något som inte går att ta på. Kan en motorcykel ha själ? Den är inte spännande och ger den underbara känslan att fara fram på kurviga vägar och bara njuta av åkturen och naturen och man kommer hem euforisk och står och tittar på den med mer kärleksfulla ögon än man ser på sin fru med:):) Något fattas som inte går att ta på!

Min Honda ger mig allt jag saknar ovan och skulle jag sälja hoj åkte BMW.n direkt. Hondan går jag ut och putsar polerar ser över allt, BMW´n bara står där, inte ens tvättad på hela säsongen, har i och för sig bara kört på torra vägar och bara tagit bort insekter i fronten så den ser ju ren ut, men Hondan kan jag på kvällen gå ut och bara stå och titta och njuta.

Allt är inte guld som glimmar:tungan

Elektroniken kommer aldrig slå på gata om man tror att den ska bli som på tv, finns liksom inga tillverkare som kommer släppa den så öppen med dagens krav på "idiotsäkra" hojar.

/J

inte trodde jag att du skulle skapa en sådan tråd. lite förvånad är jag allt ;)

Tycker den är grym, har nog aldrig blivit så hårt straffad på mantorp rakan förut. Bmw:n kom studsandes på utsidan som en känguru på steroider =).

Fifan

Ännu en :tocartråd

Tidningarnas recensioner "strikes back", LR.... :gnissla

Utom när det gäller den där känslan tocar precis känner sig sakna... ;)

men tydligen känner han den med sin Honda :tungan så det du försöker säga att bara ducati har det så....tyvärr:krama

Jag känner den känslan med min gsxr 1000 K3, men inte riktigt hittat den än med min K6. Men det handlar om att jag inte fått bekanta och uppleva en massa kul med den än, bygga på den, tvätta, lösa nåt krångel osv. Men K3:an kommer jag aldrig glömma.

Jo jag vet :yoparty . Men jag kunde ju jämnföra vindraget när gixxrar och r1 körde om på sommarens bandagar, och BMW:n kändes lite mera :)

Jo skojade bara lite med dig :tummenupp men bmw är grym och det är en hoj man vill äga en vacker dag.

Last edited:
Tocar:

Jag hade gärna testat din BMW på Anderstorp nån gång, kom dit och piska lite så kan du få testa min Aprilia med själ OCH Motec elektronik typ traction control osv.

/J

men tydligen känner han den med sin Honda :tungan så det du försöker säga att bara ducati har det så....tyvärr:krama

Jag känner den känslan med min gsxr 1000 K3, men inte riktigt hittat den än med min K6. Men det handlar om att jag inte fått bekanta och uppleva en massa kul med den än, bygga på den, tvätta, lösa nåt krångel osv. Men K3:an kommer jag aldrig glömma.

Jo skojade bara lite med dig :tummenupp men bmw är grym och det är en hoj man vill äga en vacker dag.

Jo jag förstod det =). Men jag vet också att det tyvärr är sant =P

Det har jag sagt hela sommaren, bmw:n är så könlös att jag kör hellre zx-10:an eller firebladen.

Men bmwn är snabb, sjukt snabb rakt fram. Men då det börjar svänga är hondan och jag som ett tamefan :krama

Tocar:

Jag hade gärna testat din BMW på Anderstorp nån gång, kom dit och piska lite så kan du få testa min Aprilia med själ OCH Motec elektronik typ traction control osv.

/J

Om vi kan hitta ett sätt att klara försäkring eller liknande, så får du gärna hämta hojen och köra den på anderstorp, vet dock inte om den klarar Db. Det är ju bara om du lägger hojen som man vill ha någon garanti, annars får du gärna pröva den.

Något fattas som inte går att ta på....? Låter i mina öron som ett par jätte pattar! :va

Här :tuttar Du får känna om du vill! ;)

BMWsyndromet.
Så bra att den känns tråkig.
BMWs motorcyklar och Opels bilar får en sorts gubbstämpel som verkar omöjlig att få bort.
Hur sportiga modeller de än släpper.
Underligt.
Tur att jag gillar dem ändå!

BMWs K, F och S serie är just så bra att dom lätt kan upplevas som tråkiga precis som skrotis skriver.

Det är boxrarna man ska kolla på om man vill ha en långsam, tung, klumpig, dyr, kass hoj att trivas med!

Jag är så pass boxerskadad att ingen fyra hittils känts aktuell. Måste bara prova RSV4an innan jag avskriver konceptet helt.

Ja vad säger man , du hade redan en Honda :tummenupp
Kan vara svårt för vilket märke som helst att lämna starkare intryck ;)

M

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...