BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Raderad medlem 51742

Guest
Öppet för alla säger du, hade jag ingen aning om.

Följande tillval blev det.
* Sportpaket
* Dynamicpaket
* Smidda fälgar
* R&G Tank grip
* R&G Tail tidy
* HP Koppling- & bromshandtag
* ZTechnik VStream Sport Windscreen

Leverans i slutet av mars.

Är milt sagt sugen på vår nu :D

Låter som du valt rätt tillval plus lite till! Kommer bli kanon!

Jo, det är öppet för alla. Inte gratis så klart men sett till vad man får jämfört med vad man betalar känns det som att BMW pumpar in en del marknadspengar i detta - väldigt prisvärt!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Öppet för alla säger du, hade jag ingen aning om.

Följande tillval blev det.
* Sportpaket
* Dynamicpaket
* Smidda fälgar
* R&G Tank grip
* R&G Tail tidy
* HP Koppling- & bromshandtag
* ZTechnik VStream® Sport Windscreen

Leverans i slutet av mars.

Är milt sagt sugen på vår nu :D

Vad blev det för färg?
Var det på bike gbg eller?
Kunde man beställa alla R&G grejer, ruta samt HP handtag som eftermonteras i butik?

Grattis!
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Vad blev det för färg?
Var det på bike gbg eller?
Kunde man beställa alla R&G grejer, ruta samt HP handtag som eftermonteras i butik?

Grattis!
Blev den gråa, ville ha något som skiljer sig från de färger jag har på min nuvarande hoj. Japp Bike i GBG, allt gick att beställa och eftermonteras av dom förutom ZTechnik vindrutan, den kunde dom inte beställa själva, så den köpte jag in själv och skall lämna över för montering. Så när jag hämtar ut hojen så skall den vara 100% körklar.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Blev den gråa, ville ha något som skiljer sig från de färger jag har på min nuvarande hoj. Japp Bike i GBG, allt gick att beställa och eftermonteras av dom förutom ZTechnik vindrutan, den kunde dom inte beställa själva, så den köpte jag in själv och skall lämna över för montering. Så när jag hämtar ut hojen så skall den vara 100% körklar.

Nice konfig! Jag har rutan hemma och monterar i dagarna nu på min röda -15. Ska bli kul att se om vinden vrids lite.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Haha vafan har du på dig blixten?

Stort grattis oavsett till en grym maskin!

Tackar. Haha det e ju en wingsuit, man har den när man vill flyga lite extra.. googla wingsuit så får du se en ny nivå av fartkänsla ;) Jag har så många hobbies att man skulle behöva klona sig så man hinner leka på heltid..


Som pojke är väl minst 3 motorcyklar i garaget obligatoriskt?
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Är det inte 3st skruvar? :confused:
Absolut, men när jag hämtar ut hojen så vill jag inte att första turen skall vara till garaget för att börja skruva, utan ut och köra.

Då de ända har lite andra sakar att montera, så kan jag låta dom fixa 3 skruvar till.
 
Last edited:

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Absolut, men när jag hämtar ut hojen så vill jag inte att första turen skall vara till garaget för att börja skruva, utan ut och köra.

Då de ända har lite andra sakar att montera, så kan jag låta dom fixa 3 skruvar till.

Nice konfig! Jag har rutan hemma och monterar i dagarna nu på min röda -15. Ska bli kul att se om vinden vrids lite.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har precis fått hem min ruta från Kina, den är riktigt ful och fantastiskt stor den kostade iofs 139kr inkl frakt... Ni kan väl skicka bild på hur det blir med era rutor så kanske jag får investera i en lite bättre ruta istället
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Jag har precis fått hem min ruta från Kina, den är riktigt ful och fantastiskt stor den kostade iofs 139kr inkl frakt... Ni kan väl skicka bild på hur det blir med era rutor så kanske jag får investera i en lite bättre ruta istället
Här har du ett bra klipp på hur rutan ser ut. Var det som fick mig att bestämma att det skulle bli just den. Det finns även denna tråd där de är positiva till rutan.

 
Last edited:

Sundaypro

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Ort
Södra Sthlm
Hoj
BMW S1000R -17
Z-technik stream rutan... hur mycket täcker den luft intaget för luftburken(vid strålkastaren)?
Någon hunnit prova rutan i motorvägsfart, om hur upplevdes vindskyddet?
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Z-technik stream rutan... hur mycket täcker den luft intaget för luftburken(vid strålkastaren)?
Någon hunnit prova rutan i motorvägsfart, om hur upplevdes vindskyddet?

Detta har dissekerats på s1000r.uk. Vad jag kan utläsa är detta inget problem för de som testat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Sundaypro

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Ort
Södra Sthlm
Hoj
BMW S1000R -17
Har idag provkört 2017 BMW S1000R... trevlig hoj:). Men under körningen märkte jag att avgassytemet satt i konstigt vinkel, då jag har körställning med tårna/framfoten på fot pinnarna.... så vilade hälen mer eller mindre på nedre kolfiber delen som skall skydda från värme från avgassytemet.
Har någon här inne oxå märkt det?

Förrgående års modell märkte inte jag det.. om jag minns rätt. Ni som har tidigare års modell... hur upplever ni det?
 
Last edited:

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ang system och hälen.. jag kommer åt den på min -15 men bara när jag sitter väldigt upprätt och slöar, inget problem tycker jag.

Jag kör Wunderlich Sport, den funkar bra men ingen mirakelruta. Jag luras inte att tro att det inte är en nakenhoj vid 150+. Jag har även en 139kr-ruta från Kina hemma, värdelös och ful.. skänkes för den som vill ha :).

Kan inte säga ngt om funktionen hos Z-tech men min personliga åsikt är att den är alldeles för ful för att monteras, tur smaken är som baken :krama.

hojpa2.jpg

hojpa.jpg
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Beror iof på vinkeln i fotleden (ankeln). Utgår ifrån att den kan variera från person till person.
 

Sundaypro

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Ort
Södra Sthlm
Hoj
BMW S1000R -17
Tyckte mest det var konstigt på en "super naked" hoj... första hojen jag märkt detta (provat för många olika hojar). Det kan vara för nya stora avgas system är fäst i passagerare fot pinnen och vinkel från katalysator blir för snäv.


Wunderlich sport wind shield... ser schyst ut.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Tror Z-tech är bättre i syfte att leda bort luft dock.. det baserar jag bara på utseende. Jag har inte upplevt kontakt med häl på nån annan naken, är nog lite bmw-unikt.. men som jag ser det inget problem.
 

blackchim

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2016
Ort
katrineholm
Hoj
2015, Honda cbr650f - 2016, bmw s1000r
jag har wunderlich touring (den är lite längre än wunderlich sport som inlägget #1275), och jag är väldig nöjd med den, när det gäller vindskyddet och utseende.
den är inte lika snygg som wunderlich sport fram ifrån dock :)
med wunderlich touring screen så känner jag mig bekväm ungefär som jag kör min cbr650f, när det gäller vindbrus :), min s1000r är från 1IMG_6777 (1).JPGIMG_6797.JPGIMG_6798.JPGIMG_6799.JPG6
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top