BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Fy fan vad jag älskar denna hoj! :kär

Inser att jag "preachin' to the choir", men det är :fakta

Var tvungen (ja, tvungen) att köra min gamla hoj idag (Duke 690) och jag höll på att kräkas. Varenda sekund var en pina. :zpy

Några tips på hur jag ska fira när jag får skiten såld? :fyllisar

Vad tror ni om att ses på lördag och köra en sväng? Ska bli hyffsat väder enligt de som "vet". :rolleyes:
 
Fy fan vad jag älskar denna hoj! :kär

Inser att jag "preachin' to the choir", men det är :fakta

Var tvungen (ja, tvungen) att köra min gamla hoj idag (Duke 690) och jag höll på att kräkas. Varenda sekund var en pina. :zpy

Några tips på hur jag ska fira när jag får skiten såld? :fyllisar

Vad tror ni om att ses på lördag och köra en sväng? Ska bli hyffsat väder enligt de som "vet". :rolleyes:

Bara jag vet. ;)
 
Jag går fortfarande i väntans tider med en beräknad nedkomst/leverans v28! Sitter bara och beställer delar. Vad tros om ett ev gruppköp även hos http://shop.ilmberger-carbon.de ? Är det görbart? Är sugen på en hel del därifrån faktiskt. Någon annan som gillar kolfiber?! :kär
 

Aloha!

Ny här på forumet och har en S1000R (hur grym är den inte!?!?) som jag nu letar lite grejer till, såg det här lite sent tyvärr men undrar dels om det är försent att slänga sig in på beställningen och dels vad de som redan köpt eftermarknadsdelar tycker om sina grejer?

Är själv ute efter tail tidy, broms och kopplingsgrepp, snakeskin till att börja med. Vad rekommenderas för delar? Kör mest sporttouring eller vad man vill kalla det och lite bana.

/Jonas
 
Aloha!

Ny här på forumet och har en S1000R (hur grym är den inte!?!?) som jag nu letar lite grejer till, såg det här lite sent tyvärr men undrar dels om det är försent att slänga sig in på beställningen och dels vad de som redan köpt eftermarknadsdelar tycker om sina grejer?

Är själv ute efter tail tidy, broms och kopplingsgrepp, snakeskin till att börja med. Vad rekommenderas för delar? Kör mest sporttouring eller vad man vill kalla det och lite bana.

/Jonas

Välkommen!

EP har aldrig svikit mig kvalitetsmässigt. Och skulle man nu mot förmodan få ett måndags-ex, så är de nog väldigt hjälpsamma.

Jag skulle även satsa på crash-bobbins, framförallt om du kör lite bana.
 
Tackar!

Det låter bra! Är det de som heter Onwards No Drill Crash Bobbins du menar? Behöver jag köpa flera olika för att få till ett set så att säga? Och är det någon här som har tips på bra tankgrepp då jag känner att jag glider lite vid hård inbromsning.
 
Last edited:
Jag blir snart matt...I och för sig roligt att se sådan här läsning, men inte roligt när jag nu passerat 2 veckor efter beräknad leverans! Vid graviditet gäller följande. Om vattnet och värkarna börjat vecka 40 +14 dagar skall man åka till sjukhuset och bli igångsatt. Vad gäller nu när jag passerat ber. leveransvecka med 14 dagar? Skall jag sätta igång återförsäljaren? Snälla Bullen hjälp mig...
Jag börjar få abstinensbesvär av att köra hoj...framförallt en ny hoj!

Du kan väl fira genom att ge din BMW extra mycket kärlek. Prata med henne, säga att "nu är det äntligen bara du och jag i garaget....ingen 690 som kan stå bredvid och snegla på oss".

Fy fan vad jag älskar denna hoj! :kär

Inser att jag "preachin' to the choir", men det är :fakta

Var tvungen (ja, tvungen) att köra min gamla hoj idag (Duke 690) och jag höll på att kräkas. Varenda sekund var en pina. :zpy

Några tips på hur jag ska fira när jag får skiten såld? :fyllisar

Vad tror ni om att ses på lördag och köra en sväng? Ska bli hyffsat väder enligt de som "vet". :rolleyes:
 
Ni måste bara komma ner på jorden lite *kastar sten*


When it comes down to it, a motorcycle is supposed to excite your soul, and that’s exactly what the KTM 1290 Super Duke R achieves. Very rarely does a motorcycle deliver the same amount of joy to us jaded motojournos as we experienced during our very first time on two wheels, but the Super Duke R does such a thing. Every time. Sure, our own ScoreCard will say the BMW is the winner, but look closely, and it’s only because the KTM’s $2000 higher price tag hurt its objective scoring. Look at all three of our subjective scores and you’ll see the KTM takes the win. Duke even goes so far as to rate it, “one of the best motorcycles on the planet.”

This is one of those cases where what looks good on paper and in theory fails to live up to expectations when put to use in the real world. Although the BMW narrowly won on the ScoreCard because of its lesser cost, it’s the KTM we subjectively rate higher. This action can’t be fully justified or explained, (Dainese Editor, Siahaan, makes a commendable attempt on the previous page), but purchasing a motorcycle is rarely an act of pure practicality.

The Super Duke R has a certain something, a je ne sais quoi, a savoir faire, some other French idiom … We don’t know and obviously can’t explain it here, but we like it and we want one, cost be damned.
 
Letar tankgrepp till S1000R och har läst och kikat lite på diverse ställen där de säger att det funkar med samma som på RR men då jag har rätt korta ben så känns det som att de skulle hamna för högt upp när de sitter på själva tanken. Någon som sett några avsedda för S1000R där de sitter nedanför tanken eller är det till att börja fundera på att göra en egen lösning?
 
Letar tankgrepp till S1000R och har läst och kikat lite på diverse ställen där de säger att det funkar med samma som på RR men då jag har rätt korta ben så känns det som att de skulle hamna för högt upp när de sitter på själva tanken. Någon som sett några avsedda för S1000R där de sitter nedanför tanken eller är det till att börja fundera på att göra en egen lösning?

Är det likadant som till RR så kan jag rekommendera Stomgrip, de har en "remsa" med i kittet även för den delen nedanför tanken. Kolla på länken hos Bactor.
http://butik.bactor.se/product_info.php?products_id=4988?osCsid=lfamldv17j8658nirkd56s8fj6
 
Jag har kollat en del på olika typer av broms och kopplingsgrepp, som inte är BMW original (pga priset). Tyckte racefoxx hade rätt schysta grepp till bra pris. Jag vill bara uppmärksamma er andra att dessa inte fungerar och att, säkerligen, en del andra grepp inte fungerar pga "cruisecontrollen"

Nedan är kopierat mail från racefoxx

Hi,
yes, u´re right. It doesn´t fits. It is a misstake as we copy the parts.
I´ll change it.
Thxx


May the RACEFOXX be with u!
Chris (#101) aus Remscheid



RACEFOXX TRACKPARTS
Am Bruch 5
D-42857 Remscheid
Germany

Tel.:+49 2191 71033
Fax:+49 2191 77686
chris@racefoxx.com
www.racefoxx.com





Von: RACEFOXX.COM [mailto:sales@racefoxx.com]
Gesendet: Donnerstag, 5. Juni 2014 14:17
An: Support Racefoxx
Betreff: Frage zu: BMW S1000R / RR / HP4, clutch lever fully adjustable

Shop: RACEFOXX.COM

Frage zu folgendem Produkt: BMW S1000R / RR / HP4, clutch lever fully adjustable

Emailadresse des Kunden:

Frage: Hi, I have a BMW S1000R (single R) and I wonder if the brake and clutch levers fits on my bike. It has Quick shifter and Cruise Control. Im looking forward to your answer. Best regards
 
Last edited:
greppa greppet grepp grepp

Finns en tråd om detta på s1000r.co.uk.

Minst en som beställt hem från kina där. Enligt honom funkar allt som det ska och att det var hyffsad kvalité.

Jag har stora händer (:brynad) så det är inget problem för mig, men jag kommer säkerligen införskaffat ett par senare. Vill ha svarta.
 
Jävlar vad dåligt humör man kan bli på...
När jag beställde min S1000R tidigare i år fick jag efter några dagar besked om att den skulle tillverkas vecka 19, vilket jag ansåg var helt acceptabelt. Efter några veckor fick jag höra att det blivit fem veckors försening, alltså tillverkning vecka 24. När jag idag ringde till handlaren för att höra om allt gick enligt plan fick jag reda på att produktionsvecka nu var flyttad till 49!!!!. Finns det något mer än jag som fått liknande besked?

Får fortsätta att läsa det ni skriver här på forumet för att bli än mer sugen till nästa år som det verkar. :huvet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top