BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Raderad medlem 51742

Guest
Någon mer som känner att det luktar bränd koppling efter körning? Har noterat att jag alltid känner denna lukt efter åkturerna och funderar på om det är något problem eller om det är normalt på denna hojen, i synnerhet då med quickshifter?
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Svedea sänkte min premie till nästa år från 14000kr till 10551kr (högsta självrisken).

36år centrala sthlm, känns ju fint med så låg premie och 169 kusar på slangen!
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Suck, när jag nyper åt frambromsen och gungar framgaffeln så hörs ett klonk/klick. Är det styrlager som behöver dras eller vad? :död
Hojen måste ju vara på topp inför smc banåka 17/9 :huvet
Någon som känner igen symptomet?
Ska palla upp den när jag kört hem efter jobbet mha depåstödet bak plus garagedomkraft fram och känna på gaffeln. Fattar inte att sådant kan uppstå på en hoj som gått 250mil. 78mil på den och nyservad när jag köpte den i april.
 
Last edited:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Suck, när jag nyper åt frambromsen och gungar framgaffeln så hörs ett klonk/klick. Är det styrlager som behöver dras eller vad? :död
Hojen måste ju vara på topp inför smc banåka 17/9 :huvet
Någon som känner igen symptomet?
Ska palla upp den när jag kört hem efter jobbet mha depåstödet bak plus garagedomkraft fram och känna på gaffeln. Fattar inte att sådant kan uppstå på en hoj som gått 250mil. 78mil på den och nyservad när jag köpte den i april.

Garanterat bara bromsskivorna som rör sig, flytande skivor. Inget att oroa sig över:tummenupp
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Suck, när jag nyper åt frambromsen och gungar framgaffeln så hörs ett klonk/klick. Är det styrlager som behöver dras eller vad? :död
Hojen måste ju vara på topp inför smc banåka 17/9 :huvet
Någon som känner igen symptomet?
Ska palla upp den när jag kört hem efter jobbet mha depåstödet bak plus garagedomkraft fram och känna på gaffeln. Fattar inte att sådant kan uppstå på en hoj som gått 250mil. 78mil på den och nyservad när jag köpte den i april.
Med största sannolikhet är det inte något lager utan bromsskivorna. Luta upp cykeln så framhjulet är fritt och rucka det fram och tillbaka så märker du :)
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Hm, är det så? Phew då finns det hopp. Pallar upp den och känner efter då :rodnar.
@Plazmite, har du bytt till tuono factory? Vad tycker du om bytet? Dyrare eller motsv försäkringskostnad?

Ingen annan som ska åka bana på gelleråsen 17/9? Köpte skinnställ igår och körde första vändan till jobbet idag. Bekvämt nästan överallt. Herregud mina knän! Snart är det väl inkört lagom till kurshelgen :smasha
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Hm, är det så? Phew då finns det hopp. Pallar upp den och känner efter då :rodnar.
@Plazmite, har du bytt till tuono factory? Vad tycker du om bytet? Dyrare eller motsv försäkringskostnad?

Ingen annan som ska åka bana på gelleråsen 17/9? Köpte skinnställ igår och körde första vändan till jobbet idag. Bekvämt nästan överallt. Herregud mina knän! Snart är det väl inkört lagom till kurshelgen :smasha

Jag har samma grej på min, så du får gärna återkomma om du tror att det behöver åtgärdas
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hm, är det så? Phew då finns det hopp. Pallar upp den och känner efter då :rodnar.
@Plazmite, har du bytt till tuono factory? Vad tycker du om bytet? Dyrare eller motsv försäkringskostnad?

Ingen annan som ska åka bana på gelleråsen 17/9? Köpte skinnställ igår och körde första vändan till jobbet idag. Bekvämt nästan överallt. Herregud mina knän! Snart är det väl inkört lagom till kurshelgen :smasha

Jag är nöjd med bytet, aprilian känns lite busigare och kanske lite smidigare. Lite mer karaktär. V4an är stört bra.
Nått jag saknar från s1000r är handtagsvärme, och att jag satt liite bekvämare på den om man ska köra långa sträckor, vilket jag sällan gör så det spelar ingen roll för mig.

Ang försäkringen så betalade jag 10000 hel/hel för bmwn, nu betalar jag 6300kr för aprilian :yoparty

26 år, haft körkortet i 5 år.
 
Last edited:

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Någon som har några bilder på en s1000r med tinted sport windshield? Försöker hitta några på nätet men är osäker om det är bmw standard eller andra märken.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jag har ett ifrån bikeNÅt som är pinnar som åker in i gaffelbenen. Funkar fint så länge man träffar hålen. Ett sånt stöd som lyfter i kronan ska vara sådär på s1000r då stålbromsslangarna går precis vid hålet har jag läst.
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Finns det någon svensk affär som säljer servicekit inför vinteravställning till vår hojmodell? Tänker på motorolja, filter och packning samt ev filterverktyg. Det verkar vara packningen som är mest ovanlig. Komplett kit hittar jag utomlands men det är ju lite knäppt att importera detta. :huvet
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top