BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Ska snacka med ÅF, inget stort men med garanti är det bara att gnälla :).

Jag kör road nu, dynamic ger alltså mer frihet men ändå under kontroll, rätt tolkat? Det är väl ingen effektskillnad på road och dynamic?

Vad har ni växlingsinfikatorn ställd på för varvtal?

/D

Road är ett ganska tråkigt läge enligt mig. För mycket påverkan från Traction samt wheelie control. Ett riktigt Safety First läge. Framhjulet lyfter max någon centimeter sen stryps motorn.

Första året körde jag bara Dynamic men nu kör jag bara Dynamic Pro som har en snabbare gasrespons och ger mer trottelöppning än Dynamic vid fullgas.

Växelindikatorn brukar jag inte titta på så ofta. Tror jag har min på 10500varv.

Road är ett ganska tråkigt läge enligt mig. För mycket påverkan från Traction samt wheelie control. Ett riktigt Safety First läge. Framhjulet lyfter max någon centimeter sen stryps motorn.

Första året körde jag bara Dynamic men nu kör jag bara Dynamic Pro som har en snabbare gasrespons och ger mer trottelöppning än Dynamic vid fullgas.

Växelindikatorn brukar jag inte titta på så ofta. Tror jag har min på 10500varv.

Dum fråga men hur kalibreras detta? Min slår på runt 7000/7500 redan vilket är rätt :dummer

Vilken verkstad rekommenderar ni i sthlmstrakten? Det kan sträcka sig en bit bort också max 15 mil, måste vara AD!

Vilken verkstad rekommenderar ni i sthlmstrakten? Det kan sträcka sig en bit bort också max 15 mil, måste vara AD!

Dom enda som inte gjort fel eller varit röriga/glömska är mcproffsen. Dom lyckades fixa återkallser som man pratat om tillsammans med dom på första försöket. Båda probike har lidit av minnesförluster.

Jag säger mcproffsen

Dom enda som inte gjort fel eller varit röriga/glömska är mcproffsen. Dom lyckades fixa återkallser som man pratat om tillsammans med dom på första försöket. Båda probike har lidit av minnesförluster.

Jag säger mcproffsen

Helt klart MC-Proffsen!

Tackar.

En följdfråga, jag bad återförsäljaren skicka med olja för ett byte vilketdom gjorde. Nu skulle jag vilja veta hur mycket olja det går åt vid byte av olja + filter? Vore töntigt om dom skickat med för lite och jag tvingas att blanda oljor..

/D

Har du en 4litersdunk så klarar du dig. Har för mig att det går åt nästan 4 liter. Du ser ju när det är lagom med olja i nivåfönstret.

Det var det jag oroade mig för, den dumma frågan var inte så jävla dum med andra ord :fakta

Thx Plaz!

Har någon upplevt att hojen går varmare än vanligt med kylarskydd (har evotechs variant) monterat?

Även dagar som denna, regn och 13 grader, klättrar den snabbt över 100grader. Det minns jag inte att den gjorde innan. :(

Har någon upplevt att hojen går varmare än vanligt med kylarskydd (har evotechs variant) monterat?

Även dagar som denna, regn och 13 grader, klättrar den snabbt över 100grader. Det minns jag inte att den gjorde innan. :(

Klättrar den snabbt över 100 även när du kör? Fläkten går ju igång vid 102 grader eller något sånt vilket är helt normalt.

Stadskörning 100+ med lite fart 70... blir varmt med dessa motorer. Då har jag inget kylarskydd :).

Klättrar den snabbt över 100 även när du kör? Fläkten går ju igång vid 102 grader eller något sånt vilket är helt normalt.

När jag kör ligger den mellan 70 och 90 beroende på hastighet och utetemp.

Stadskörning 100+ med lite fart 70... blir varmt med dessa motorer. Då har jag inget kylarskydd :).

Ok, som vanligt då. Jag oroar mig i onödan. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman