BMW S1000R (inte RR) - tråden!

undrar just vad som händer vid min vårservice (årsservice) har som sagt inte haft några problem, men vill (och påtalat) gärna ha det fixat ändå. har iaf beställt lite godis till både road och onroad hoj idag. trevlig helg på er :)

Jag har inte heller haft några som helst problem med min, hojen går som en klocka, fast snabbare! Men man vill ju ha "felen" åtgärdade..
 
pratade med lennart på lundgrens avesta och alla defeckter kommer och åtgärdas vid årsservic enligt honom (hoppas och tror det stämmer )
 
Pratade precis med MC-proffsen och den enda kampanj som fanns på min hoj var nytt kopplingshandtag med tillhörande elektronik så det blir ett byte till våren.

AVA Mc är inte längre auktoriserade på BMW för er som inte vet det redan.
 
tjena på er denna söndag, monterade evo-tech,s kylar och oljeskydd igår samt tinytail och täckplattor bakre fotpinnar. måste först verkligen berätta att jag gillar denna hoj skarpt och att den gått utan problem sen jag fick den i aprill. min andra bmw r-hoj och har ytligare en bmw för gruskörning (i mestadels blir det de) trots att jag egentligen är en HD-typ. närmare 60 än 50 tyvärr och har iomd hunnit skruva en del genom åren. tyvärr känns det väldigt bräckligt och skruva på den här, (har ju skruvat på mina andra bmw,n men den här var värre ändå :( ) har några bleck i reserv då jag lärt mig att man får vara glad om samma funkar mer än en gång, iaf när jag tog bort kåporna visade det sig att på bägge sidorna var övre stiftet (där det sitter 3) så gått som av och när man peta på det så föll det bort (vet inte om det gör så mycket, är väl mest en styrning men ändå) den enda gång kåporna varet av förut var vid 100 mil,s service. det är synd att denna hoj ska kännas så bräckligt monterad när den för övrigt är en riktig glädjespridare (och hur fan ska man bevisa att stiften redan var av vid demontering, tog givetvis kort) och sen det här med blecken, i vanlig ordning fick man byta ut ett (bra ändå i sammanhanget).
 
tjena på er denna söndag, monterade evo-tech,s kylar och oljeskydd igår samt tinytail och täckplattor bakre fotpinnar. måste först verkligen berätta att jag gillar denna hoj skarpt och att den gått utan problem sen jag fick den i aprill. min andra bmw r-hoj och har ytligare en bmw för gruskörning (i mestadels blir det de) trots att jag egentligen är en HD-typ. närmare 60 än 50 tyvärr och har iomd hunnit skruva en del genom åren. tyvärr känns det väldigt bräckligt och skruva på den här, (har ju skruvat på mina andra bmw,n men den här var värre ändå :( ) har några bleck i reserv då jag lärt mig att man får vara glad om samma funkar mer än en gång, iaf när jag tog bort kåporna visade det sig att på bägge sidorna var övre stiftet (där det sitter 3) så gått som av och när man peta på det så föll det bort (vet inte om det gör så mycket, är väl mest en styrning men ändå) den enda gång kåporna varet av förut var vid 100 mil,s service. det är synd att denna hoj ska kännas så bräckligt monterad när den för övrigt är en riktig glädjespridare (och hur fan ska man bevisa att stiften redan var av vid demontering, tog givetvis kort) och sen det här med blecken, i vanlig ordning fick man byta ut ett (bra ändå i sammanhanget).

Om det är plaststyrningen för kåporna, såkallade "plastpenisen" så är dom återkallade och ska bytas på nästa service.
 
nope, dom sitter än så länge :) det är dom 3 stiften (2 små och 1 stor på rad)
 
Hur mycket problem är det med S1000R? Det låter nästan som att varje hoj bråkar med en och behöver få saker utbytta. Nog för att det alltid är barnsjukdomar, men det låter ju rätt illa.. Har det varit ett bekymmersfritt ägande trots allt skit? Eller är handlarna (och/eller BMW) så bra på att vara service-minded så det inte gör något i praktiken?
 
kan bara svara för mig själv. skitnöjd och inga problem, lundgrensmotor (lennart säger att som diskuteras här kommer åtgärdas vid årsservic för mig) blev lite trött när jag plockade kåporna i helgen och ett stift på var sida var av :( , det måste ju hänt vid 100 milsservic. och sen känns det bräckligt det mesta när kilon ska sparas här och där framför allt när man är van och skruva HD. så länge man har garanti känns det ok och sen ska ju tydligen kåporna bytas ut helt (inte bara plastpenisen.
 
kan bara svara för mig själv. skitnöjd och inga problem, lundgrensmotor (lennart säger att som diskuteras här kommer åtgärdas vid årsservic för mig) blev lite trött när jag plockade kåporna i helgen och ett stift på var sida var av :( , det måste ju hänt vid 100 milsservic. och sen känns det bräckligt det mesta när kilon ska sparas här och där framför allt när man är van och skruva HD. så länge man har garanti känns det ok och sen ska ju tydligen kåporna bytas ut helt (inte bara plastpenisen.

skönt! Det viktigaste är ju trots allt inte hurvida en ny modell är helt felfri eller inte, utan hurvida de problem som uppstår tas omhand av handlaren och fabriken :)
 
Hur mycket problem är det med S1000R? Det låter nästan som att varje hoj bråkar med en och behöver få saker utbytta. Nog för att det alltid är barnsjukdomar, men det låter ju rätt illa.. Har det varit ett bekymmersfritt ägande trots allt skit? Eller är handlarna (och/eller BMW) så bra på att vara service-minded så det inte gör något i praktiken?

Släpper man 5 nya modeller varje år så blir det så. Kanonnöjd med hojen men inte med kvalitén på den. Känns som dom haft lite bråttom ibland t ex fullösningen med kåporna. Knappar och reglage verkar genomgående dåligt inom BMW. Många modeller där man byter ut knapparna efter första året. Jag har varit förskonad problemen hittills men samtidigt så använder jag inte stopp-knappen då jag vet att den kan fastna då den har en konstruktion som skulle få en ingenjör att gråta.

Har fortfarande inte mött en handlare under mitt nuvarande 5 åriga mcliv som jag skulle kalla för bra. Om det jobbar en vettig person på ett ställe så finns det normalt 4 idioter för att jämna ut det :dummer. BMWhandlarna är inte annorlunda.
 
nja, känner att jag måste ta iaf lundgrens avesta lite i försvar där Looser, köpt 3 nya bmw,n av dom och alltid blivet korrekt bemött av både verkstad-försäljning. sen känner jag precis som du (kanonhoj med en hel del barnsjukdomar) tack o lov förskonad hittills förutom det här med stiften (som jag tror beror på att bmw bantat varje gram där dom haft chans och göra det, och resultatet har blivet en hoj som måste behandlas med silkeshandskar när man mekar) så länge vi har garanti känns det i stort ok, men bristerna får gärna visa sig under garantitiden så dom hinner åtgärdas.

- - - Updated - - -

nja, känner att jag måste ta iaf lundgrens avesta lite i försvar där Looser, köpt 3 nya bmw,n av dom och alltid blivet korrekt bemött av både verkstad-försäljning. sen känner jag precis som du (kanonhoj med en hel del barnsjukdomar) tack o lov förskonad hittills förutom det här med stiften (som jag tror beror på att bmw bantat varje gram där dom haft chans och göra det, och resultatet har blivet en hoj som måste behandlas med silkeshandskar när man mekar) så länge vi har garanti känns det i stort ok, men bristerna får gärna visa sig under garantitiden så dom hinner åtgärdas.
 
Hur mycket problem är det med S1000R? Det låter nästan som att varje hoj bråkar med en och behöver få saker utbytta. Nog för att det alltid är barnsjukdomar, men det låter ju rätt illa.. Har det varit ett bekymmersfritt ägande trots allt skit? Eller är handlarna (och/eller BMW) så bra på att vara service-minded så det inte gör något i praktiken?


Älskar hojen. Som du kanske läst tidigare i tråden så har jag "råkat utför" nästan samtliga problem. Trots dessa är jag så sjukt nöjd med hojen.

Väntar i detta nu hem massa godis från Evotech Performance till den. Måste ju ha något att göra under vintern. :D
 
10869495_10152459588467687_8572427402389772239_o.jpg


2015 kommer i Svart :)
 
Den blå har i det närmaste varit underhållsfri när det gäller att hålla ren. Tror den svarta blir skitig direkt!
 
Ser bra ut i svart med! Meen jag föredrar min vita! BeyondEvil, vad "pimpar" du hojen med? :) Jag har börjat snegla lite på helsystem.. nån som har köpt nått?
 
:(:(:( , jaha varför fanns inte den i 2014 för, skitsnygg ju.
 
Fälgtejp!? :hihi

Fällbar broms/koppling är nog det jag kommer att satsa på. Kanske utöka med kraschpuckar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top