BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Hur många gånger har du fyllt på kylvätskan? Uppe i minst 2 gånger nu för mig och jag har kört strax under 500mil. Verkar som det stannar strax under min-nivå.

Också fyllt på 2ggr. Precis som du har jag noterat att den verkar stanna strax under min.
 
Kall motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SojlVlqDEiA

Varm motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SSJP2OgrzVo

Varm motor, varvar.
http://www.youtube.com/watch?v=gbtsNJa7pAQ

Ljudet som oroar mig mest är mest märkbart i slutet på tredje och sista videon. Det verkar som att ljudet kommer från hojens högra sida.

Ljudet är ännu tydligare under last, dvs. när man kör.

Har inte min GoPro för tillfället, men så fort jag får möjlighet så ska jag ta en sväng med den.

Såg nu att när de monterat tillbaka vänstra kåpan så har de dragit slangarna på helt fel sätt. :(

Då börjar man ju undra vad mer de kan tänkas ha gjort för fel? :huvet
 
Kall motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SojlVlqDEiA

Varm motor, tomgång
http://www.youtube.com/watch?v=SSJP2OgrzVo

Varm motor, varvar.
http://www.youtube.com/watch?v=gbtsNJa7pAQ

Ljudet som oroar mig mest är mest märkbart i slutet på tredje och sista videon. Det verkar som att ljudet kommer från hojens högra sida.

Ljudet är ännu tydligare under last, dvs. när man kör.

Har inte min GoPro för tillfället, men så fort jag får möjlighet så ska jag ta en sväng med den.

Såg nu att när de monterat tillbaka vänstra kåpan så har de dragit slangarna på helt fel sätt. :(

Då börjar man ju undra vad mer de kan tänkas ha gjort för fel? :huvet

Första två filmerna tycker jag inte låter annorlunda än min. Sista filmen låter dock helt annorlunda. Skulle nog be dom titta på den. Kamkedjan sitter på höger sida och sträckaren kan säkert låta illa.
 
Första videon vid start låter inte heller bra. Trodde det var din mobil som gjorde det men det är det nog inte. Hade en BMW bil som lät så där vid varje start. Hydrauliska lyftare som saknade tryck vid start så det tickade i 1-2 SEK varje gång. Vi ser ej ut att ha hydrauliskt styrda ventiler dock men lät ungefär likadant
 
Första videon vid start låter inte heller bra. Trodde det var din mobil som gjorde det men det är det nog inte. Hade en BMW bil som lät så där vid varje start. Hydrauliska lyftare som saknade tryck vid start så det tickade i 1-2 SEK varje gång. Vi ser ej ut att ha hydrauliskt styrda ventiler dock men lät ungefär likadant

Får åka till dom i morgon efter jobbet.

Men lär väl bara få en axel-ryckning och svaret "Det ska låta sådär..."
 
Får åka till dom i morgon efter jobbet.

Men lär väl bara få en axel-ryckning och svaret "Det ska låta sådär..."

Så ska det låta ligger väl lite mer i tiden ;)

Hur många gånger har du fyllt på kylvätskan? Uppe i minst 2 gånger nu för mig och jag har kört strax under 500mil. Verkar som det stannar strax under min-nivå.

Likt S1000RR så vill S1000R ha en nivå som ligger under min. annars trycker den ur den. Jag fyllde på själv en gång sen struntade jag i det. Vid 1000-mila påpekade jag det och dom sa typ "Det är den modellen". Tror inte att det är något att oroa sig över.
 
Var på Probike i Sollentuna i morse och de erbjöd sig vänligt att lyssna på den. De kunde ganska snabbt konstatera att den endast går på 3 cylindrar.

Det stämmer överens med de symptom jag upplevt. Ljudet (låter mer som en v-twin än en il4), ökade vibrationer samt att jag upplevt den svagare/tröttare.

Har nu lämnat in den på det ursprungliga stället.
 
Nu skriver engelsmännen att kåporna ska bytas ut helt, inte lagas. Dessutom har det kommit en återkallelse på höger sida av styret för startknapp och "mode". Får hoppas att den nya klarar en tvätt :). Har ej kollat detta i Sverige ännu men det brukar stämma
 
Nu skriver engelsmännen att kåporna ska bytas ut helt, inte lagas. Dessutom har det kommit en återkallelse på höger sida av styret för startknapp och "mode". Får hoppas att den nya klarar en tvätt :). Har ej kollat detta i Sverige ännu men det brukar stämma

Har du en länk/länkar?

Hojen är fortfarande på verkstaden, så det är lika bra att de byter sakerna när den ändå är där.
 
För helvete.. handlarna i england verkar iaf kontakta sina kunder för garantiärenden på deras hojar. Jag har inte hört ett ord från dom jag köpte min hoj hos.
 
Tjena på er. Helt ny här, smyget runt här länge här utan och reggat mig, bättre sent än aldrig. Beställde min s1000r som julklapp till förra julen och fick den i april. Plockat bort bakre fotpinnar samt satt på kuts är det jag gjort för och i mina ögon förbättra utseendet tankpad o skins har även åkt på. Beställde den med bägge paketen och har inte haft några som helst problem med den och är helnöjd hittills. Tänkte höra om någon kört med den större vindskivan, inte blir det snyggare men det kanske skulle vara till lite hjälp vid längre resor tänkte jag.
 
För helvete.. handlarna i england verkar iaf kontakta sina kunder för garantiärenden på deras hojar. Jag har inte hört ett ord från dom jag köpte min hoj hos.

Inte jag heller. Där verkar man få tillbaka en ren hoj också. Dvs, de tvättar den åt en. Det där lilla extra liksom.


Tjena på er. Helt ny här, smyget runt här länge här utan och reggat mig, bättre sent än aldrig. Beställde min s1000r som julklapp till förra julen och fick den i april. Plockat bort bakre fotpinnar samt satt på kuts är det jag gjort för och i mina ögon förbättra utseendet tankpad o skins har även åkt på. Beställde den med bägge paketen och har inte haft några som helst problem med den och är helnöjd hittills. Tänkte höra om någon kört med den större vindskivan, inte blir det snyggare men det kanske skulle vara till lite hjälp vid längre resor tänkte jag.

Jag har den, men har aldrig monterat den. Finns lite blandade känslor kring den om man läser på andra forum.
 
ok, så det är och kasta 2000kr i sjön då lr ?
 
Idag ringde verkstaden för att meddela att hojen är klar :banana

Det som är gjort är:

Ny topp (garantiärende eftersom den förra sprack)
Nya insugsventiler (kampanj)
Nya kåpor på båda sidor (kampanj)
Ny kontroll-mojäng på höger sida (den på styret som styr start-stop, handtagsvärme osv., kampanj)
Nytt kopplingshandtag med tillhörande elektronik (för farthållare osv, kampanj)

:tummenupp
 
Idag ringde verkstaden för att meddela att hojen är klar :banana

Det som är gjort är:

Ny topp (garantiärende eftersom den förra sprack)
Nya insugsventiler (kampanj)
Nya kåpor på båda sidor (kampanj)
Ny kontroll-mojäng på höger sida (den på styret som styr start-stop, handtagsvärme osv., kampanj)
Nytt kopplingshandtag med tillhörande elektronik (för farthållare osv, kampanj)

:tummenupp

Pratade med min handlare idag. Samma saker ska åtgärdas på min hoj.. Tycker bmw kan bjuda på servicen jag ska göra vid samma tillfälle!
 
tjatar på lite om större vindskiva, lusläste igenom UK/S1000R forumet. lite blandad kompott som du sa beyondevil. nu är jag bara 173cm lång och då verkar den funka efter det man läser, annars var powerbronsed,s riktigt snygg faktiskt. ska ändå beställa lite grejor därifrån.
 
undrar just vad som händer vid min vårservice (årsservice) har som sagt inte haft några problem, men vill (och påtalat) gärna ha det fixat ändå. har iaf beställt lite godis till både road och onroad hoj idag. trevlig helg på er :)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top